Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2004, 17:25
Balance
Balance is offline
Geweldig boek!!
Vanavond de film ervan:

Citaat:
Programma: One flew over the cuckoo's nest
Zender: RTL 5
Tijdstip: 1-4-2004, 20:30-23:00
Genre: Film
Inhoud: speelfilm

McMurphy probeert onder het werken in de gevangenis uit te komen door te doen alsof hij gek is. Zijn plannen worden gedwarsboomd doordat hij naar een gesloten inrichting gestuurd wordt. Hij probeert wat leven in de brouwerij te brengen door kaartspelletjes en basketbal te spelen met de patiënten aldaar. De hoofdzuster houdt hem echter nauwkeurig in de gaten

Jaar van premiere: 1975
Rolverdeling: Jack Nicholson, Louise Fletcher, William Redfield, Michael Berryman, Peter Brocco e.a
Regisseur: Milos Forman
Wat verwacht je ervan? Ga je hem kijken of heb je hem al gezien? En wat vond je ervan?
Oud 01-04-2004, 17:49
the tourist
the tourist is offline
Ja, ik ga hem kijken. Ik wil hem al heel lang een keer zien, dus ik ben blij dat hij op tv komt
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 18:01
Wave
Wave is offline
Ik heb hem heel lang geleden een keer gezien.......dat is toch met die kan die niet "kan" praten? Ik weet iig nog wel dat ik er heel erg van onder de indruk was.......wij hebben het boek ook thuis. Misschien ga ik m vanaaf wel kijken......is verder toch niets boeiends te zien.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 18:18
AJMouse
AJMouse is offline
ik ga em denk ik kijken, heb em nog nooit gezien
Oud 01-04-2004, 18:50
aniki
aniki is offline
ik heb hem op dvd gezien.
Het is zeker geen slechte film.

Spoiler
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 19:05
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Ik heb m al eens gezien, maar ben een hoop vergeten. Ik weet wel dat ie goed is, dus ik ga m denk ik kijken.

Die vent die in back to the future zit speelt daar toch ook een rol in?

Laatst gewijzigd op 01-04-2004 om 19:07.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 19:08
Freshh~
Freshh~ is offline
ik ga hem zeker kijken en opnemen~!
deze film wil ik al heel lan zien ...
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 19:13
moon
moon is offline
Ik heb 'm al gezien, maar ik vond het niet zo'n fijne film. Ik zal maar niet zeggen waarom, want dan verraad ik al wat er in komt.
Oud 01-04-2004, 19:20
Nebula
Nebula is offline
Ik heb hem al een keer gezien en ik vond het een geweldige film.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 19:25
Briseďs
Briseďs is offline
Ik wil m heel graag zien, maar t kan niet
Oud 01-04-2004, 19:44
Parabola
Parabola is offline
Ik heb m nog nooit gezien en ik ga nu kijken
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 22:10
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Ik was helemaal vergeten dat Danny de Vito erin speelde en die gast die ook in Lord of the Rings speelt.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 22:13
Tsu
Tsu is offline
Ja zeker een goede film Het boek was trouwens ook erg leuk
Oud 01-04-2004, 22:23
Parabola
Parabola is offline
Hele goede film
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 22:34
lovetear
lovetear is offline
Opgenomen, moest hem altijd nog een keer zien.
Oud 02-04-2004, 00:17
pillbox tales
pillbox tales is offline
Ja, heb m gezien, supergoede film. Ik heb ook gelijk meer van Jack N. gezien dan ik van 'm had verwacht

Daarnaast ben ik toevallig net bezig met de Engelse versie van het boek, wou dus sowieso de film zien, maar is nu dus wat eerder geworden dan gepland)

Wat nu wel fijn is, is dat het boek een ander slot heeft dan de film, zodat ik toch nog niet helemaal alles wat ik lees kan voorspellen
Oud 02-04-2004, 10:22
Tsu
Tsu is offline
Ik vind die film voor die tijd waarin hij is gemaakt (1975) echt heel goed (wilde ik nog even zeggen )
Oud 02-04-2004, 10:25
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb gister niet gekeken omdat ik moest leren voor mijn toetsweek en omdat ik hem al een keer gezien heb op school, bij Engels. Ik vind het echt een hele mooie film en het was best wel handig dat mijn leraar Engels er soms wat extra informatie bij gaf want als je hem drie lessen kijkt dan zijn sommige dingen best wel moeilijk om te begrijpen of weggezakt.
Oud 02-04-2004, 10:55
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Sponstanietje schreef op 01-04-2004 @ 20:05 :
Die vent die in back to the future zit speelt daar toch ook een rol in?
Taber wordt idd gespeeld door Dr. Emmett Brown (ofwel Christoffer Lloyd)
Oud 02-04-2004, 10:57
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
ja ik kende de film iig al een tijdje
mijn lerares engels had het boek aangeraden vorig jaar
maar ik was te lui, heb de film maar gekeken
ik lees niet graag
is verse film
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 11:32
Blubje
Blubje is offline
Die wilde ik al zo lang zien...en nou kwam ie gister, maar ik was niet thuis en ik had geen videobanden meer, dus nu heb ik hem nog steeds niet gezien
Oud 02-04-2004, 11:39
Dolores
Dolores is offline
'k Heb um gezien en ik vond het maar niks.. aar dat komt waarschijnlijk doordat ik hem op school heb gezien tijdens de lessen engels.. Dan kijk je toch iets minder geconcentreerd etc etc.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 11:47
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
dionnetje schreef op 02-04-2004 @ 12:39 :
'k Heb um gezien en ik vond het maar niks.. aar dat komt waarschijnlijk doordat ik hem op school heb gezien tijdens de lessen engels.. Dan kijk je toch iets minder geconcentreerd etc etc.

Weet je hoe goed het concept van de film is
Oud 02-04-2004, 12:02
Dolores
Dolores is offline
Citaat:
Tsu schreef op 02-04-2004 @ 12:47 :

Weet je hoe goed het concept van de film is
zou best kunnen.. zo goed heb ik hem niet gezien.. en dat komt door zoals ik al zei doordat ik hem op school heb gezien.. (in het engels (ben ik heel slecht in) en met veel drukte erom heen enzo..) en als je weet dat je daarna er een verslag over moet maken is het ook al iets minder leuk.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 12:19
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Citaat:
dionnetje schreef op 02-04-2004 @ 13:02 :
zou best kunnen.. zo goed heb ik hem niet gezien.. en dat komt door zoals ik al zei doordat ik hem op school heb gezien.. (in het engels (ben ik heel slecht in) en met veel drukte erom heen enzo..) en als je weet dat je daarna er een verslag over moet maken is het ook al iets minder leuk.
De goede invloed van school...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-04-2004, 12:23
martijn1985
martijn1985 is offline
Om heel eerlijk te zijn snap ik alle ophef over deze film niet. Het is goed geacteerd, zonder meer. Maar...ik mis een 'echt' verhaal. Ik mis een doel in de film. Ik vond het echt een goede film, de acteerprestaties vond ik gewoon heel goed, maar ik bleef met een wat 'onaf' gevoel zitten...en dat vond ik een behoorlijke domper.
Oud 02-04-2004, 14:19
Balance
Balance is offline
Citaat:
martijn1985 schreef op 02-04-2004 @ 13:23 :
Om heel eerlijk te zijn snap ik alle ophef over deze film niet. Het is goed geacteerd, zonder meer. Maar...ik mis een 'echt' verhaal. Ik mis een doel in de film. Ik vond het echt een goede film, de acteerprestaties vond ik gewoon heel goed, maar ik bleef met een wat 'onaf' gevoel zitten...en dat vond ik een behoorlijke domper.
De film laat zien hoe één iemand het hele systeem van bureaucratie omver kan gooien. Voor de komst van McMurphy was het al jaren een rustig tehuis waar niemand zich mee bemoeide van buitenaf. The Nurse had ontzettend veel macht en alles was in controle. Mc Murphy gooit alles omver door zijn houding. En op zó'n manier, dat men er niks tegen weet te doen, omdat hij gewoon te slim is. Men grijpt naar de enige oplossing die men nog heeft en daarmee wordt laten zien hoe zwak het hele systeem eigenlijk is.
Spoiler

(jaja, van sommige boekverslagen leer je nog wat ook )

Laatst gewijzigd op 02-04-2004 om 20:18.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 14:20
Balance
Balance is offline
Citaat:
pillbox tales schreef op 02-04-2004 @ 01:17 :
Ja, heb m gezien, supergoede film. Ik heb ook gelijk meer van Jack N. gezien dan ik van 'm had verwacht

Daarnaast ben ik toevallig net bezig met de Engelse versie van het boek, wou dus sowieso de film zien, maar is nu dus wat eerder geworden dan gepland)

Wat nu wel fijn is, is dat het boek een ander slot heeft dan de film, zodat ik toch nog niet helemaal alles wat ik lees kan voorspellen
Het boek is in meer dingen anders dan de film, dus laat je niet altijd door de war brengen als je denkt dat het anders moet lopen (omdat je nou de film hebt gezien).
Oud 02-04-2004, 16:51
Freshh~
Freshh~ is offline
Citaat:
Balance schreef op 02-04-2004 @ 15:19 :
klein spoilertje
ehm ok.. eh shit ik had alleen het einde nog niet gezien..

Laatst gewijzigd op 02-04-2004 om 20:18.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 16:52
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
dionnetje schreef op 02-04-2004 @ 13:02 :

hmm, dan ben je erg snel beinvloedbaar wat dat betreft...
Maar de film blij ft nou eenmaal Engels hoor, die wordt niet opeens Nederlands

En ik zou 'm als ik jou was "gewoon" een keer goed kijken, want het is echt een goede film
Oud 02-04-2004, 17:01
Balance
Balance is offline
Citaat:
Vleermuisje schreef op 02-04-2004 @ 17:51 :
ehm ok.. eh shit ik had alleen het einde nog niet gezien..

sorry. Ik heb er nog wel aan gedacht of ik het in een spoiler moest zetten, maar ik dacht: de film is al op tv geweest en wat al geweest is hoeft nooit in een spoiler...
Oud 02-04-2004, 17:07
Dolores
Dolores is offline
Citaat:
Tsu schreef op 02-04-2004 @ 17:52 :
hmm, dan ben je erg snel beinvloedbaar wat dat betreft...
Maar de film blij ft nou eenmaal Engels hoor, die wordt niet opeens Nederlands

En ik zou 'm als ik jou was "gewoon" een keer goed kijken, want het is echt een goede film
Ik ben nu op zich best wel benieuwd ja.. hoor hier alleen maar positieve verhalen En ik snap wel dat die film niet ineens Nederland wordt, maar toch wel ondertiteld..?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 17:15
Freshh~
Freshh~ is offline
Citaat:
Balance schreef op 02-04-2004 @ 18:01 :
sorry. Ik heb er nog wel aan gedacht of ik het in een spoiler moest zetten, maar ik dacht: de film is al op tv geweest en wat al geweest is hoeft nooit in een spoiler...
nee ok
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 17:24
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Ik heb dit jaar voor Engels het boek moeten lezen en ik vond het verschrikkelijk... komt waarschijnlijk doordat ik veel stukken gewoon niet begreep
In de hoop dat de film wel duidelijk is, heb ik de film gister opgenomen. Ik kijk 'm vanavond wel als er niks beters op tv is. Ben erg benieuwd of de film net zo saai is als het boek, want dan stop ik meteen met kijken.
Oud 02-04-2004, 18:19
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
dionnetje schreef op 02-04-2004 @ 18:07 :
Ik ben nu op zich best wel benieuwd ja.. hoor hier alleen maar positieve verhalen En ik snap wel dat die film niet ineens Nederland wordt, maar toch wel ondertiteld..?
like d0h

Hij is echt leuk
Oud 02-04-2004, 18:20
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Bellenblaas schreef op 02-04-2004 @ 18:24 :
Ik heb dit jaar voor Engels het boek moeten lezen en ik vond het verschrikkelijk... komt waarschijnlijk doordat ik veel stukken gewoon niet begreep
In de hoop dat de film wel duidelijk is, heb ik de film gister opgenomen. Ik kijk 'm vanavond wel als er niks beters op tv is. Ben erg benieuwd of de film net zo saai is als het boek, want dan stop ik meteen met kijken.
Sta er voor open, dat scheelt al een hoop, als je er al vanuit gaat dat het saai gaat worden, zou ik 'm idd niet kijken nee
Oud 02-04-2004, 20:17
Balance
Balance is offline
Citaat:
Tsu schreef op 02-04-2004 @ 19:20 :
Sta er voor open, dat scheelt al een hoop, als je er al vanuit gaat dat het saai gaat worden, zou ik 'm idd niet kijken nee
Idd. Uit m'n klas waren er ook enkelen die de film gingen kijken (we kregen een toets over het boek en zij wilden het niet lezen), maar gingen er bij voorbaat al vanuit dat het vast saai was. Zij vonden er dan ook niks aan, terwijl ik hem geweldig vind.

En @vleermuisje: ik zal m'n post wel even aanpassen, alleen sta ik dan nog in jouw quote.
Oud 02-04-2004, 20:19
Freshh~
Freshh~ is offline
Citaat:
Balance schreef op 02-04-2004 @ 21:17 :
Idd. Uit m'n klas waren er ook enkelen die de film gingen kijken (we kregen een toets over het boek en zij wilden het niet lezen), maar gingen er bij voorbaat al vanuit dat het vast saai was. Zij vonden er dan ook niks aan, terwijl ik hem geweldig vind.

En @vleermuisje: ik zal m'n post wel even aanpassen, alleen sta ik dan nog in jouw quote.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 01:24
Verwijderd
Goede film. Het boek moet ik ook maar eens opnieuw lezen...

Die scene waarin Chief kauwgom krijgt aangeboden kwam trouwens wel als een verrassing
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 01:34
Dinalfos
Dinalfos is offline
Een prima film met fijne rollen, vooral van Nicholson, Fletcher en Dourif. Overigens zou de film zonder de sterke bezetting minder goed uitpakken, want het scenario kent een aantal zwakke momenten. De art direction en de muziek zijn daarentegen wel weer uitstekend.

Geen meesterwerk, maar toch zeker wel de moeite van het kijken waard.
Oud 03-04-2004, 17:17
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Ik heb um net gekeken en vond um echt goed. Ook met die kauwgom van Chief vond ik leuk stukkie, maar het einde niet zo leuk..
Oud 05-04-2004, 12:26
Blubje
Blubje is offline
Citaat:
Blubje schreef op 02-04-2004 @ 12:32 :
Die wilde ik al zo lang zien...en nou kwam ie gister, maar ik was niet thuis en ik had geen videobanden meer, dus nu heb ik hem nog steeds niet gezien
Jeej, een vriendin had m opgenomen, dus nu kan ik m alsnog zien
Oud 05-04-2004, 16:31
Cruz
Cruz is offline
Film geniaal, Jack Nicholson geniaal
Oud 05-04-2004, 16:57
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ken Keysey vond al tijdens het filmen dat zijn roman zoveel geweld werd aangezien, dat hij zwoor "dit wanprodukt" nooit te gaan zien. Het grote publiek deed dat wél en beschouwde het als één van de beste drama's allertijden.

Bron: Tv-Krant

En ook ik vond het een geweldige film!
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 18:31
Verwijderd
hoe heet die indiaan ook alweer?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 18:50
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
moniekjuh schreef op 05-04-2004 @ 19:31 :
hoe heet die indiaan ook alweer?
Moet je even terug lezen
Oud 06-04-2004, 12:26
Verwijderd
Citaat:
Tsu schreef op 05-04-2004 @ 19:50 :
Moet je even terug lezen

oja Chief!!
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 13:42
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 03-04-2004 @ 02:34 :

Geen meesterwerk, maar toch zeker wel de moeite van het kijken waard.
Welke films zijn voor jou wel meesterwerken dan?

Btw echt echt een hele goede film. Wow, die kerel s geniaal, shit kzou zelf in een gekkenhuis willen.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 21:04
Verwijderd
Toen ik dit topic zag laatst, kende ik die film wel van naam, en het boek ook, maar ik had er nooit zoiets bij van: jaa, die wil ik nog eens zien!
Dus ik heb hem ook niet gekeken op tv.

Maar nu keek ik net een stukje I love 70s, en er was net iets over een film bezig. Ik was zo aan het kijken en denken van 'wow, die film wil ik best graag eens zien, ben benieuwd welke het is'
Was het One flew over the cuckoo's nest Dus nu baal ik heeeeeeel erg
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 13:11
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 11-04-2004 @ 22:04 :
Toen ik dit topic zag laatst, kende ik die film wel van naam, en het boek ook, maar ik had er nooit zoiets bij van: jaa, die wil ik nog eens zien!
Dus ik heb hem ook niet gekeken op tv.

Maar nu keek ik net een stukje I love 70s, en er was net iets over een film bezig. Ik was zo aan het kijken en denken van 'wow, die film wil ik best graag eens zien, ben benieuwd welke het is'
Was het One flew over the cuckoo's nest Dus nu baal ik heeeeeeel erg
Eén woord: videotheek
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten