Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2004, 18:42
Verwijderd
Ik heb er erg vaag haar want mijn haar word erg snel vet!!! Dus ik was het 2x in de week.... Maar als ik mijn haar net gewasse heb is het weer hartstikke droog en gaat het alle kanten op. Ik heb ook snel last van roos ookal is mijn haar soms vet. Ik vind het heel erg irritant dat ik steeds van dat vieze vette haar krijg ik gebruik geen haarstylingsproducten en ik zit er niet heel de daag aan ofzow.... Ik heb al veel producten gebrobeert maar nix helpt!
Heeft iemand hier ook last van??
Wie weet een goed product hier tegen???
alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 18:46
Poesket
Poesket is offline
Mijn haar was ik om de dag omdat het anders te vet is.. Vind 2x per week persoonlijk niet heel veel als ik naar vriendinnen ed kijk. Volgens mij is dat normaal hoor. En aan dat pluizige haar kun je wel wat doen na het wassen; van Henna plus *hair wonder Vitamin* Werkt goed
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 18:55
Verwijderd
Ik was het maar 2x omdat ik dat droge haar lelijker vind dan het vette haar....
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 19:10
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
girlytina4life schreef op 03-04-2004 @ 19:55 :
Ik was het maar 2x omdat ik dat droge haar lelijker vind dan het vette haar....
Het ziet er wel een stuk schoner uit (droog haar dan heh). Overigens was ik mijn haar elke dag, omdat het naar 1,5 dag ook vet wordt. Bovendien voelt het ook veel frisser als ik het elke dag gewassen. Als je elke dag shampoo gebruikt kan het geen kwaad om elke dag je haar te wassen. Als je roos hebt moet je een anti-shampoo gebruiken en nadat het weg is die nog een tijdje blijven gebruiken (anders komt het weer snel terug).
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 19:17
Verwijderd
Ik gebruik nu oowk antiroos shampoo van head and shoulders maar dat werkt niet ??? het komt na 2 (of minder...)dagen weer trug!! Is er geen creme spoeling ofzow tege vet haar???
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 20:03
PardonMe
PardonMe is offline
Ik denk dat als je allemaal middeltjes tegen vet haar gaat gebruiken je haar droger wordt/blijft.. En dat vond je juist niet mooi toch??

Was je haar anders 3 keer in de week ipv 2, dan heb je iig niet steeds het idee dat je haar zo vettig is..
En is er niet iets wat je dan misschien tegen dat droge haar kunt doen..? (van Zwitsal is er een product voor je haar, weet alleen niet precies wat t nou was.. soort waterig-olie-achtig spul..)

Vraag het anders eens aan je kapper, die heeft er waarschijnlijk meer verstand van..
Oud 03-04-2004, 20:21
meisje
meisje is offline
Ik was mijn haar ook elke dag, al die andere middeltjes heb ik allemaal uitgeprobeerd. Tevergeefs
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 21:57
Verwijderd
Het is iig wel zo dat hoe vaker je je haar wast, hoe sneller het weer vet wordt. Maar bij 2 x in de week zou het eigenlijk niet zo moeten zijn...
Probeer eens met Head and Shoulders te wassen. Dat zorgt er sowieso voor dat de roos weggaat. Probeer verder je haar niet teveel te kammen, omdat je dan de talg door je haar verdeelt, waardoor het weer vet wordt.
Laat het fohnen ook achterwege, omdat fohnen je haar uitdroogt, en je hoofdhuid als reactie extra talg aan gaat maken (hetzelfde geldt voor stijltangen en (warme)krulspelden).
Als je snel last hebt van vet haar kun je ook beter geen cremespoeling of (nog erger) niet-uitspoelbare-crèmes gebruiken, omdat je haar daar ook sneller slap, zwaar en vet van wordt.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 21:58
Verwijderd
edit: je moet je haar juist NIET vaker gaan wassen, omdat warm water en het (teveel en te vaak) gebruiken van shampoo je hoofdhuid uitdroogt. Ook dan wordt er weer extra talg aangemaakt, en wordt je haare vet. Ook heb je dan eerder kans op roos, zeker als je je haar niet goed uitspoelt.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 22:07
Verwijderd
Citaat:
lareno schreef op 03-04-2004 @ 22:58 :
edit: je moet je haar juist NIET vaker gaan wassen, omdat warm water en het (teveel en te vaak) gebruiken van shampoo je hoofdhuid uitdroogt. Ook dan wordt er weer extra talg aangemaakt, en wordt je haare vet. Ook heb je dan eerder kans op roos, zeker als je je haar niet goed uitspoelt.
Dat is ook een reden waarom ik het maar 2x was ik heb het ooit ergens gehoord dat je haar dan nog sneller vet word....
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 22:13
Verwijderd
Citaat:
lareno schreef op 03-04-2004 @ 22:58 :
ik heb dan liever een droge hoofdhuid dan vette haren. ik zie dat best vaak bij mensen en dat vind ik niet echt prettig om te zien!
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 23:00
YPrue
YPrue is offline
Vichy heeft een hele goeie shampoo tegen roos. Bij dat merk kun je kiezen tussen vet en droog haar. De naam is Dercus en je krijgt het bij de apotheek.
Oud 03-04-2004, 23:15
Verwijderd
Citaat:
YPrue schreef op 04-04-2004 @ 00:00 :
Vichy heeft een hele goeie shampoo tegen roos. Bij dat merk kun je kiezen tussen vet en droog haar. De naam is Dercus en je krijgt het bij de apotheek.
Als ik voor vet haar kies ben ik bang dat het danallemaal weer zown droge boel word Maaar ik zal kijken of ik hm ergens sie staan in de winkel..
tnxx
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 00:04
notbonefish
notbonefish is offline
heb je toevallig ook smal-pijpekrullend haar? dan zou het precies mijn haar zijn

mijn haar heeft echt een eigen wil, en geen haarproduct is in staat het in bedwang te houden. als ik ging zwemmen gleed het water eraf, en was het na een minuut ofzo kurkdroog.

en nu heb ik dreads.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 00:21
Verwijderd
wat erg goed werkt, en daar moet je wel naar zoeken, is ph neutraal, dat spul van garnier is voor mij de pest, maar iets vaker wassen kan geen kwaad, 2x per week is weinig.

( zelf heb ik het gemillimeterd, dat werkt nog beter )
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 10:01
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik wast het eerst om de 3 dagen, maar door dat droge weer van nu is het eerst heel droog en dan een beetje vettig. Dus ik was het nu om de dag.

Er zit roos in de familie bij ons (zelf heb ik er niet zo'n last van), maar ik gebruik een speciaal spulletje van de apotheek. Als je dat wil hebben moet je wel eerst een keer langs de dermatoloog in het ziekenhuis. Die kan speciale middeltjes voorschrijven voor roos (misschien ookwel voor vettig haar). Ik heb dus een of ander roze ( ) spul dat ik 1 keer per week inmasseer op mn hoofdhuis en ik heb helemaal geen last van roos meer.

Voor m'n haar heb ik shampoo van de kapper. Kerastage (hoe schrijf je dat?) speciaal voor een beetje vettig haar. Wel duur, maar werkt echt goed.

Maar het is wel waar dat hoe vaker je je haar wast, hoe sneller het vet wordt. Dus ik ga weer proberen of ik het weer om de 3 dagen kan wassen.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 10:24
Verwijderd
Citaat:
bonefish schreef op 04-04-2004 @ 01:04 :
heb je toevallig ook smal-pijpekrullend haar? dan zou het precies mijn haar zijn

mijn haar heeft echt een eigen wil, en geen haarproduct is in staat het in bedwang te houden. als ik ging zwemmen gleed het water eraf, en was het na een minuut ofzo kurkdroog.

en nu heb ik dreads.
Nope ik heb gwoon stijl haal met een paar golfjes erin maar het kult niet... alleen als ik het gewassen hebt dan gaan van die kleine haartjes helemaal overeind staan enzow...
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 11:46
light fighter
light fighter is offline
toen ik voor het eerst stekeltjes had, had ik ook enorm veel last van roos, head and shoulders gebruikt en weg roos! daarna ook nooit meer last van gehad. En tegen drooghaar, haarmaskers schijne goed te werken.!!
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 15:23
Verwijderd
Citaat:
anniemoppie schreef op 03-04-2004 @ 23:13 :
ik heb dan liever een droge hoofdhuid dan vette haren. ik zie dat best vaak bij mensen en dat vind ik niet echt prettig om te zien!

Ik bedoel dus; als je je haar te vaak wast, wordt je hoofdhuid droog, en krijg je (als reactie) sneller vette haren. Je kunt je haar dan wel vaak wassen als je dat wil, maar je moet hierbij proberen om zo min mogelijk shampoo op je hoofdhuid te laten komen. Dan was je het vette eruit, en voorkom je dat je hoofdhuid uitdroogt.

Laatst gewijzigd op 04-04-2004 om 15:26.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 20:34
ellen16
ellen16 is offline
Ik was mn haar dagelijks met een kalmerende shampoo...Een echt goede shampoo kost een flinke duit maar dan heb je ook wat.
Oud 05-04-2004, 08:39
jet
jet is offline
mijn tip zou zijn... was je haar om de dag.

neem voor de roos een anti-roos shampoo, en geen head&shoulders, die is slecht voor je hoofdhuis. begin bijvoorbeeld met die van fructies. als de fles op is, neem je van een ander merk, omdat je haar anders imuun word voor dat merk
goede anti roos shampoo's zijn: fructies, andrelon en herbal essences

dan neem je een conditioner voor droog haar, en dat wissel je dus ook steeds af als de fles op is.
Oud 05-04-2004, 15:29
Verwijderd
Ik heb vandaag al wat in de winkel rondgesnuffelt(snel) maar ik heb nix gevonden ik zal de volgende keer nog kijken of ik nog iets zie dat ik kan gebruiken ....
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 15:50
pure_evil
pure_evil is offline
heee, k heb een tip tegen vet haar. (alleen in de vakantie doen) wanneer je bijvoorbeeld een week vakantie hebt, je haar een hele week NIET wassen..dan wordt het baggervet, en daarna wanneer je het weer gewassen hebt, gaat het vet worden heel langzaam! (als ik dit in de herfstvakantie doe, heb ik daar profijt van tot aan de zomervakantie )

(ik was mn haar 1X in de drie dagen..)
Oud 05-04-2004, 20:57
Verwijderd
Citaat:
pure_evil schreef op 05-04-2004 @ 16:50 :
heee, k heb een tip tegen vet haar. (alleen in de vakantie doen) wanneer je bijvoorbeeld een week vakantie hebt, je haar een hele week NIET wassen..dan wordt het baggervet, en daarna wanneer je het weer gewassen hebt, gaat het vet worden heel langzaam! (als ik dit in de herfstvakantie doe, heb ik daar profijt van tot aan de zomervakantie )

(ik was mn haar 1X in de drie dagen..)
Echt?!?!?!?!!?!?!?!!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!??!?!?!?!?!?!
Ik zou het wel es wille proberen maar jah ehmzz tiz wel vies...
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 21:35
Sawna
Sawna is offline
ELKE 2 DAGEN ???

muhaha ik was het elke twee weken
nouja. eerst. nu mn ouders roken wat vaker

Regels voor berichten