![]() |
|
Japanse trein 12 seconden te laat
van onze redactie buitenland 2004-03-25 Wie in Japan een trein neemt en na een urenlange reis een minuut te laat aankomt, krijgt daarvoor excuses van de conducteur. En niet in de vorm van een snel 'sorry': de uitvoerige spijtbetuiging kan langer duren dan de vertraging zelf. Want de trein hoort aan te komen op de seconde. Anders dan in sommige andere landen, gebeurt dat ook meestal. Gisteren maakte een woordvoerder van de Centrale Japanse Spoorwegen, exploitant van de hogesnelheids- of 'kogeltrein' Shinkansen, bekend dat het bedrijf afgelopen jaar een nieuw punctualiteitsrecord gevestigd heeft. De gemiddelde vertraging van alle 160000 ritten die treinen van de Centrale Japanse Spoorwegen maakten, was 12 seconden. Vertragingen komen daarbij slechts voor op minder dan 1 procent van de ritten -0,8 om precies te zijn. En in dat geval zijn aardbevingen de schuld, meldt de Japanse spoorwegmaatschappij. Maar waar spoorwegdirecties in andere landen last hebben van langdurige vertragingen en regelmatige storingen op het spoorwegennet, vindt de directie van de Centrale Japanse Spoorwegen het nog niet goed genoeg. ,,Wij zullen ons nog meer inspannen om de vertraging tot nul seconden terug te brengen, hoewel de veiligheid onze prioriteit heeft.'' De Shinkansen, die veertig jaar geleden voor het eerst reed, en die in verschillende Japanse regio's door verschillende maatschappijen wordt geëxploiteerd, heeft naast punctualiteit een aantal andere records op zijn naam staan. Het is de snelste trein ter wereld die met een gemiddelde snelheid van boven de 250 kilometer per uur -inclusief optrekken en afremmen bij de stations- door het Japanse landschap zoeft. Bron: www.trouw.nl (25 maart 2004)
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Nouja, is iig beter dan voor de trein springen idd, zodat alle ingewanden alle kanten uit splatsen.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Langzaam rijdt de trein De bladeren vallen zacht Maar niet op het spoor
Laatst gewijzigd op 25-03-2004 om 11:55. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Gewoon: Oh bent u zwartrijder?: -Raampje open -Zwartrijder door het raampje persen -Raampje dicht -Probleem opgelost |
![]() |
||
Citaat:
Het zou al fijn zijn als de ns al iets meer optijd gaat rijden. 12 seconden is wat overdreven, niet echt nodig. ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
De NS krijgt het gewoon niet voor elkaar om een overzichtelijk systeem te handhaven. Als ze de treinen op tijd laten rijden met eenzelfde preciesie als in Japan eet ik m'n pet op.
![]()
||
Citaat:
Een half uur??? Dat is echt niet goed te praten. dat is wel iets meer dan die gemiddelde van 12 sec. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Het is natuurlijk uitstekend werk van de Japanse spoorwegen, maar als ik na een vertraging van een minuut drie minuten lang excuses naar mijn hoofd geslingerd krijg vind ik dat ook wel weer wat overdreven.
||
Citaat:
Wel dat zwartrijders er op een willekeurig punt uitgezet werden. (in het weiland)
||
Citaat:
Die vent zegt natuurlijk: dikkelul ik blijf lekker staan. Nou dan krijg je een hoop "asjeblieft? -Nee!" taferelen totdat de zwartrijder verveelt raakt of totdat de politie er is (en dat duurt uiteraard nogal een tijdje). Ik ben zelf meer voor de 'dropping' optie die jij noemt. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Wat een slappelingen ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Zwarte Piet DAH | 417 | 03-08-2016 22:01 | |
Geen referendum EU-verdrag Verwijderd | 151 | 27-09-2007 16:55 | |
Flora & Fauna |
Overtuig mij es van het nut van vissen? (de sport dan he?) Eend | 301 | 06-01-2005 10:12 | |
Psychologie |
Zwarte schaap :( SillySil | 36 | 16-12-2003 18:32 | |
Doodstraf voor Zinloos geweld? DeGexxte | 85 | 05-08-2003 22:57 | |
Pim Fortuyn getaart muhhahaha HoñeY | 156 | 15-04-2002 16:39 |