![]() |
|
![]() |
Zelf ben ik naar de apotheek geweest voor dezelfde reden, en ik heb daar iets homeopathisch voorgeschreven gekregen. Ik ben er nog niet mee begonnen dus ik weet niet of het werkt. Nu ben ik op school dus ik kan niet kijken hoe het heet. Als je het wilt weten meld ik het vanmiddag wel!
Als ik jou was zou ik geen medicijnen innemen als je al weet dat je er last van kunt krijgen. Ik denk dat als je er wel last mee krijgt, je die presentatie helemaal niet goed kunt geven..
||
Citaat:
kun je niet gewoon bellen en het vragen, en vervolgens zelf bepalen of je ze inneemt? Ik bedoel: misschien mag je ze niet slikken. Dan kun je 't toch proberen, krijg je een astmatische aanval en kun je ze morgen alsnog niet gebruiken. Misschien mag je ze wel nemen, dan is er niks aan de hand. Mocht je nou te horen krijgen dat je ze niet mag slikken en je houdt je daar aan, ga dan even een doosje valeriaanpillen halen en probeer die vanmiddag uit. Wie weet helpen ze je...
|
Ja oke, ik zal wel even bellen.
Dat homeopatische en valeriaandragees heb ik overigens al geprobeerd. Daarom was ik nu juist zo blij met deze medicijnen. Maar Sannetje heeft wel gelijk: ik kan altijd nog beslissen of ik ze inneem of niet. Ik laat zo wel weten wat er is gezegd (dan ben ik ook verplicht écht te bellen)
||
Citaat:
Ik heb d'r nou één ingenomen en kijk wat voor effect het heeft. Morgen heb ik m'n eerste presentatie en mocht het dus vanmiddag niet goed gaan, dan weet ik dat ik het morgen niet moet gebruiken.
||
Citaat:
Maar heel m'n klas heeft inmiddels mijn black-outs, zenuwinzinkingen en hyperventilatie al gezien, dus dat maakt ook niet meer uit ![]() Erger dan dat kan het nooit worden.
|
Succes ermee
![]() Het gevaar van (een bepaalde groep) betablokkers, is dat ze voor 'bronchoconstrictie' kunnen zorgen. Dat betekent dat je bronchieen en je luchtpijp wat samentrekken, en dus smaller worden. Dat is dus extra vervelend als je astma hebt, want in een astma-aanval wordt de luchtpijp nog extra samengetrokken. De betablokkers zorgen ervoor dat o.a. je hartslag wat lager wordt, zo wordt je wat rustiger. ![]() Als je toch last krijgt van astma-aanvallen, maar je wilt wel graag de medicijnen blijven gebruiken, kun je vragen om een beta-1-specifieke blokker. Die werkt alleen op het hart, en heeft dus niet de negatieve effecten op je longen ![]()
||
Citaat:
Ik stond er compleet ontspannen m'n zegje te doen. Dit heb ik echt nog nooit meegemaakt! Echt super is dat, om gewoon te kunnen presenteren zonder al die zenuwen. ![]() Werd er ook absoluut niet suf van. Eerder hyper, maar dat kan ook komen omdat ik vooráf wél zenuwachtig was en achteraf alleen maar uit kon schreeuwen hoe geweldig ik het vond ![]() Kortom: dit spul is geweldig. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Goed cijfer gekregen ook? |
![]() |
||
Citaat:
Minimum was een 6, maximum een 8 (achterlijke regel, maar goed). Met die 7.1 ben ik dus heel blij. Ik heb hiermee meteen heel wiskunde afgerond ![]() (op het CE na natuurlijk)
|
Mijn moeder heeft gister iets gehaald dat ook tegen examenstress etc moet helpen..
Het is iets homeopatisch, zal straks even kijken hoe het heet.. Weet nog niet of het helpt.. heb gister wat druppeltjes geprobeerd maar weet niet of het hielp.. het smaakte in iedergeval heel vaag. Volgende week tentamenweek dus dan weet ik het..
|
Ik slik zo'n beetje het hele alfabet aan medicijnen en wat die in combinatie met elkaar of met aandoeningen die ik heb kunnen veroorzaken... als dat allemaal echt zou gebeuren had ik nu waarschijnlijk aan de beademing gelegen. Er staan vaan bijwerkingen in o.i.d, maar daar heeft niet iedereen last van. Natuurlijk zijn er sommige medicijnen of aandoeningen waardoor je die medicijnen niet kan slikken. zoals de pil als je trombose hebt, of bloedverdunners en bloedverdikkers bij elkaar, maar in de meeste gevallen kun je het wel proberen. Houd jezelf gewoon goed in de gaten. Als jej je vreemd ofzo voelt en het is na een tijdje niet weg (ik heb er zelf 3 maanden over gedaan voor ik aan ritalin was gewend), stop dat en informeer effe bij je arts
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Student en depressief: wat te doen? tim0thy | 9 | 19-07-2014 14:54 | |
Psychologie |
Wat moet ik doen? Skilly | 9 | 08-07-2008 13:26 | |
Psychologie |
Wat zal ik doen? Eend | 7 | 12-04-2004 18:51 | |
Psychologie |
Help. ik zit klem. wat moet ik doen? Snow White | 10 | 20-10-2002 12:44 | |
Psychologie |
ALWEER een uitbarsting.........wat kan ik toch doen! HelpMePlease | 12 | 23-09-2002 13:11 | |
Liefde & Relatie |
* Ik heb jullie hulp nodig * Ik weet het niet meer.. :( * U-NiQ | 16 | 03-02-2002 14:26 |