in de klas begint het echt vervelend te worden, mensen kraken elkaar de hele tijd af, bedreigen elkaar met de dood en schelden elkaar voor de meest verschrikkelijke dingen uit..
de laatste dagen lijkt het wel alsof ze mij moeten hebben, waarschijnlijk omdat ik ook niet meer zo gezellig ben als in het begin van het jaar, dat heeft zijn redenen..
vandaag was echt de druppel, zo'n gastje die dit jaar nieuw is denkt nu opeens stoer te kunnen doen, elke keer als er een grap wordt gemaakt betrekt hij mij daarin..
bijv: een jongen in me klas zei: "d. heeft een vriendin, erg he? hoe kan hij echt een vriendin krijgen?" toen zei dat irritante gastje: ja, zijn vriendin zit voor me (ik zat voor hem)
hij zei ook toen ik corvee had: "ze zouden het echte vuil eens op moeten ruimen, jou bijv.!"
als ik wat terug zeg gaat hij er steeds over door, dus dat doe ik niet meer, ik negeer het gewoon, maar nu zijn er nog meer van die mongolen die ook irri doen.. de hele tijd afkraken en vreselijk schelden terwijl ik helemaal niks gedaan heb..
maar ik ga niet vragen waarom ze het doen, dan krijg je toch zo'n antwoord "omdat je dom bent" of "omdat je een hoer bent"..
ik ga straks naar een ouderavond, dan denk ik dat ik het tegen mijn mentor vertel en vraagt of hij iets weet.. en dan blijf ik morgen een dagje thuis, even rust..
denken jullie dat dat een goede oplossing is? of weten jullie een andere oplossing?
ik had ook gessoliciteerd voor een heel leuk baantje in een winkeltje, zaterdag kwam mijn moeder er toevallig en toen kwamen ze er in het gesprek op dat ik nog steeds niks had gehoord.. toen zeiden ze daar dat ik aangenomen was!
vandaag was ik er langs gegaan omdat ik daarna weer niks meer gehoord had, nu zeiden ze dat ze iemand anders hebben!

(het is waarschijnlijk een meisje uit mijn klas, die én heel ver weg woont, en ik dichtbij én nog nooit een baan heeft gehad, en ik wel
verder doen mijn ouders ook nog eens tegen me alsof het ze niks kan schelen, en mijn vrienden zeggen spijtig dat ze me ook niet kunnen helpen (begrijpelijk toch wel)
wie vrolijkt me op? of heeft tips of adviezen?