Advertentie | |
|
![]() |
|
Wij kregen alle cijfers op havo en op vwo niveau. Daardoor kun je dus zien of je geschikt bent voor vwo. (2 jaar lang) Uiteindelijk moeten leraren in de vergadering zeggen wat ze het beste vinden voor de leerling en dan volgt er een advies van de leraren. Ook moet je een test maken en daaruit blijkt ook wat je vaardigheden zijn en het instituut wat die test verzorgd komt dan uiteindelijk ook met een advies.
Dus, je hebt dan twee adviezen en rapportcijfers. Je mag zelf kiezen, maar je cijfers moeten de keuze wel toelaten.
|
![]() |
in de eerste heb je bij ons vmbo/havo/vwo, en door a- (mbo) en b-(hv) cijfers kijken ze of je naar de vmbo2 gaat of dat je havo/vwo 2 doet. In dat laatste geval heb je weer a-(havo) en b-(vwo)cijfers. Heb je zoveel b-cijfers ga je naar het vwo. Ik was bespreekgeval maar ik mocht (overigens heeel terecht
![]() En gemiddeld een 7.5 haal ik niet hoor... ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Door middel van een pluspunten systeem en advies van leraren. Ook wordt er gekeken naar inzet. Mocht je bijvoorbeeld de pluspunten voor het VWO hebben maar meer HAVO advies dan wordt er gekeken wat voor een inzet je hebt. Volgens mij hebben je ouders ook nog inspraak. Als ze bv. te horen krijgen dat hun kind HAVO moet doen, terwijl zij echt een VWO leerling in hun kind zien. Maar die inspraak is niet super groot.
|
![]() |
|
Jammer genoeg erg van de school/leraren afhankelijk. Ik stond gemiddeld precies hetzelfde cijfer als mij jongere zusje (7,2). Zij is bevorderd naar 3 Atheneum, ik naar 3 Havo omdat ik zacht uitgedrukt wat problemen had met wiskunde. De talen en vakken als Geschiedenis en Aardrijkskunde gingen me wel goed af. Nu ik in het examenjaar van de havo zit vertellen mensen mij 'wat jammer dat je geen atheneum hebt gedaan'. Zo zie je maar dat het heel erg van mensen/scholen afhankelijk is waar je gedropt wordt.
|
In de eerste zat ik in een mavo/havo/vwo klas. Om over te kunnen naar een havo/vwo klas moest je volgens mij een 7,5 gemiddeld hebben, voor mavo/havo een 6,5 en daaronder moest je naar vbo/mavo. In de tweede zat ik in een havo/atheneum/gymnasium klas en moest je weer een 7,5 hebben om naar 3 atheneum/gymnasium te kunnen. Vanaf een 6,0 kon je naar de havo. Boven de 7,0 lukte het de meeste mensen nog wel om naar 3a/g te gaan, maar dan kijken ze ook echt naar houding enz en de motivatie die je toont.
In wat voor klas zit je nou? H/V? Dan vind ik 8,0 wel hoog. Alleen het kan ook zo zijn dat ze bij jullie voornamelijk havo-methodes gebruiken (was bij ons in de 1e ook zo). Dus daarom zouden ze de lat zo hoog kunnen leggen. grtzzzz |
![]() |
|
![]() |
Onze docenten bepalen afzonderlijk voor hun eigen vak of jij geschikt ben voor het vwo of havo of dat je een twijfel bent. Deze meningen van docenten worden verzameld en dan is het telwerk. Meer VWO stemmen? Dan adviseren ze je VWO. Bij mij was dit fifty fifty en mocht ik ook VWO doen.
Daarbij houden ze ook vergaderingen waar ze iedere leerling langsgaan waar ook de inzet wordt besproken ed. Maar deze telt in principe al mee als iedere leraar apart voor zijn eigen vak beoordeelt. |
![]() |
|
![]() |
Je moest geloof ik gemiddeld rond de 7 staan, maar de leraren keken ook naar wat ze dachten dat je zou kunnen. Sommige mensen die gemiddeld een 5,5 stonden kregen dus ook gewoon een havo/vwo-advies
![]() ![]() |
![]() |
|
Bij ons moest je in de havo/vwo-brugklas gemiddeld een 8 staan, ofwel 72 punten hebben om naar het vwo te mogen.
Ikzelf was een twijfelgeval (ik had 70 punten), de leraren hebben toen over mij gestemd, en het merendeel vond dat ik naar het vwo moest. Mijn mentor heeft mij uiteindelijk zelf laten kiezen, wat ik wilde gaan doen. Het is vwo geworden... en dat gaat tot nu toe erg goed. ![]()
|
Bij ons moest je geloof ik gemiddeld een 7 ofzo staan, iig een bepaald aantal punten op je rapport hebben en een heel beperkt aantal tekorten. Als je dr iets minder had zat je in de besprekingszone. Maar je mocht zelf kiezen anders, mits je genoeg punten had.
|
![]() |
wij hadden een atheneum met latijn klas, daarin moest je gemiddeld een 6 om op het vwo te blijven en atheneum/havo klassen... in die klassen moest je een 7 gemiddeld. Eigenlijk is dat wel vreemd, omdat ze zeggen dat ze les geven op vwoniveau.....
|
Bij ons was het in de 2e zo dat je voor V3 'n 7 of hoger moest staan. Met 'n 6,9 en 6,8 mocht je ook nog, maar werd er nog wel over je vergaderd. Daar beneden moest je naar 3 HAVO.
Ik stond dus 'n 6,8 en uit de vergadering bleek dus dat ik naar 3 vwo mocht, maar de leraren zeiden wel dat ik érg lui was ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
klas 1+2 is bij mij vmbo-k t/m vwo (geen gym want dat hebben we niet) in het midden van de 2e klas wordt bepaald of je naar 3hv of 3tl gaat maar meestal is dat als je havo of vwo doet al wel duidelijk. Je moet voor vwo in onze normering g(goed) staan en voor havo vg (voldoende/goed) op hv niveau.
In de derde gaat het niet om je gemiddelde maar om je inzicht, je kijk op dingen, je resultaat en hoe je werkt. Werk je heel zelfstandig en haal je hoge cijfers dan zullen ze je bevorderen naar 3 vwo, werk je heel zelfstandig en op een goede (dalton) manier maar haal je 6-en en 7-ens en soms een 8/9 dan zullen ze aan de hand van je profiel vakken kijken wat het wordt. Bij ons wordt al in december derde klas je niveau 'bepaald' en in april definitief, maar ik besef me dat dit overbodig getyp is want dit gaat om 2e/3e |
Advertentie |
|
![]() |
|
|