Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-01-2003, 20:06
Lil_DarkAngel
Lil_DarkAngel is offline
Iemand op school had het een keer over het volwassenen onderwijs....
Als het goed is kan je dan de vakken opnieuw doen waarvoor je onvoldoende hebt gehaald (in je examenjaar), en dus niet kon slagen!
klopt dit??
Kan iemand mij vertellen wat het precies inhoud??
Oud 14-01-2003, 18:58
Studentje
Studentje is offline
Je decaan zal het je vast kunnen vertellen .

Ik iig niet.
Oud 14-01-2003, 19:06
Yeah_Right
Yeah_Right is offline
Heette dat niet 'staatsexamen'?

Hoe het ook mag heten, het bestaat wel
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 19:34
Verwijderd
Dan doe je idd een 'staatsexamen'.
tja, wat het precies inhoud weet ik ook niet, maar je gaat gewoon naar school, je volgt lessen en uiteindelijk doe je een examen. Waarom wil je het eigenlijk weten? Heb je je examen niet gehaald? Of ben je van plan het niet te gaan halen? Als je nog op de middelbare school zit zou ik idd een keer langs de decaan gaan, die kan je er vast meer over vertellen.

('k weet alleen niet of je zonder meer naar het volwassenonderwijs kunt als je 17 bent)
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 09:15
pascha_nl
pascha_nl is offline
ik doe ook een opleiding voor volwassenen. niet omdat ik het examen niet gehaald heb maar omdat ik twee keer in de vierde ben blijven plakken. het is eigenlijk hetzelfde als een gewone middelbare school. we hebben maar twee mensen in de klas van boven de twintig. maar goed, je krijgt geen vakken zoals anw, gym en ckv. de rest is echter wel hetzelfde. er zijn mensen die het examen niet gehaald hebben en dan bijvoorbeeld geschiedenis en economie voor havo 4 en 5 volgen. en bij hen wordt het gewoon bijgeschreven op het diploma. trouwens je kan wel al naar dit soort opleidingen, als je minderjarig bent. er wordt dan alleen toestemming gevraagd bij de onderwijsinspectie ofzoiets. maar als ik heel eerlijk ben is het wel erg makkelijk. en volgens mij geeft het ook niet zo'n goede indruk als een gewone middelbare school wanneer je gaat solliciteren of naar een vervolg opleiding wilt.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 15:00
Lil_DarkAngel
Lil_DarkAngel is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Dan doe je idd een 'staatsexamen'.
tja, wat het precies inhoud weet ik ook niet, maar je gaat gewoon naar school, je volgt lessen en uiteindelijk doe je een examen. Waarom wil je het eigenlijk weten? Heb je je examen niet gehaald? Of ben je van plan het niet te gaan halen? Als je nog op de middelbare school zit zou ik idd een keer langs de decaan gaan, die kan je er vast meer over vertellen.

('k weet alleen niet of je zonder meer naar het volwassenonderwijs kunt als je 17 bent)
waarom ik het wil weten??
ik was er gewoon nieuwschierig naar!!
ik zit nu in havo 5 hoor en ik probeer het natuurlijk wel gewoon te halen!!
Oud 16-01-2003, 13:45
dreadlocks
dreadlocks is offline
Citaat:
pascha_nl schreef:
en volgens mij geeft het ook niet zo'n goede indruk als een gewone middelbare school wanneer je gaat solliciteren of naar een vervolg opleiding wilt.
dat is onzin, want je hebt een dimploma en daar gaat t om. als je alle verschillende redenen hoort waarom iemand op volwassen educati ezit (zoals ikzelf dus) dat is echt uitlopend. je hebt t gehaald, en daar gaat t om. ikzelf ben van plan om t grafisch lyceum te gaan doen, en ze nemen daar vrijwel iedereen aan die gewoon een HAVO diploma heeft. Simpel als dat. het gaat ze om dat papiertje. Waar je het gedaan hebt, of hoe, maakt ze nie uit. als je t maar hebt. dus.
Oud 16-01-2003, 13:48
Verwijderd
Citaat:
dreadlocks schreef:
dat is onzin, want je hebt een dimploma en daar gaat t om. als je alle verschillende redenen hoort waarom iemand op volwassen educati ezit (zoals ikzelf dus) dat is echt uitlopend. je hebt t gehaald, en daar gaat t om. ikzelf ben van plan om t grafisch lyceum te gaan doen, en ze nemen daar vrijwel iedereen aan die gewoon een HAVO diploma heeft. Simpel als dat. het gaat ze om dat papiertje. Waar je het gedaan hebt, of hoe, maakt ze nie uit. als je t maar hebt. dus.
Het staatsexamen is volgens mij ook gewoon het zelfde examen als de middelbare scholieren maken, iig van het zelfde niveau. Je moet dus het zelfde niveau hebben als een middelbare scholier om je examen te kunnen halen, lijkt me dat je diploma dan ook dezelfde waarde heeft. 'k zou het raar vinden als het anders zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 13:53
dreadlocks
dreadlocks is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Het staatsexamen is volgens mij ook gewoon het zelfde examen als de middelbare scholieren maken, iig van het zelfde niveau. Je moet dus het zelfde niveau hebben als een middelbare scholier om je examen te kunnen halen, lijkt me dat je diploma dan ook dezelfde waarde heeft. 'k zou het raar vinden als het anders zou zijn.
ja ik zou t ook raar vinden. t kan bedrijven echt nie boeien hoe je het gedaan hebt, maar wat je gepresteerd hebt, en dat t zwart op wit staat. ik bedoel, t kan toch zijn dat je zakt voor een herkansing door stress of problemen thuis. dan is volwassen educatie heel handig toch?

ikzelf gebruik het als een tussenstap voor het grafisch lyceum. ben nu 1jarige mavo aan het doen, en hiernaa ga ik HAVo doen, en dan naar t grafisch lyceam. best handig. dan heb je ten minste nog een beetje hoop. dat is ook heel mooi van volwassen educatie.
Oud 18-01-2003, 14:12
pascha_nl
pascha_nl is offline
Citaat:
dreadlocks schreef:
ik bedoelde het ook echt niet lullig hoor, ik doe het immers zelf ook. nu havo en ik ben van plan om hierna nog eens vwo te halen. maar ja, ik hoop dat jullie gelijk hebben en het niveau is inderdaad hetzelfde dat is ook niet wat ik bedoel maar ik heb geen vakken als ckv, gym, anw etc. en die nemen op een gewone school toch wel veel tijd in beslag... en nu heb je echt wel meer tijd voor de 'gewone' vakken. persoonlijk vind ik dat fijner dan al die vakken waar je later toch heel weinig aan hebt...
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 11:22
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Klopt. Ik heb ook staatsexamen HAVO gedaan (lang verhaal..) en dat papiertje heeft gewoon dezelfde waarde. Er staat niet eens op dat het staatsexamen was, alleen de datum is wat anders dan bij de meeste mensen (september 2002)
Oud 19-01-2003, 16:07
Verwijderd
Hey!

het volwassen onderwijs werkt helemaal niet met staatsexamens, daar werken alleen de onderwijsinstellingen LOI,NTI etc mee.
Dat bestaat uit een mondeling en een gewoon examen als op je middelbare school.
Volwassenonderwijs heeft veel voordelen, meestal werken ze met sprint opleiding, dus bijv. Havo 4+5 in 1 jaar.
Je werkt gewoon net zo als op de middelbare school met toetsperiodes en lessenplanners, aan het eind van zo'n periode krijg je voor elk vak 1 toets net zo als op de gewone middelbare school.
En in mei doe je gewoon examen en krijg je je diploma, ook precies dezelfde als op de middelbare school.

gr, lexus656
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 18:49
Equelsor
Equelsor is offline
Is hier verder iemand bekend met de EVK-toets... ?
deze zou je vrijstelling kunnen geven voor bepaalde vakken als je er een voldoende voor haalt...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten