Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2010, 13:15
n0name
n0name is offline
Ik heb zonet de 2e schoolexamen week achter de rug en deze week kreeg ik dus zoeen beetje alle cijfers terug...
Als ik het zo bekijk zit het er helaas dik in dat ik het havo niet ga halen.
Ik ben deze school ook echt ontiegelijk zat, dus ik ben bang dat als ik het een jaartje over doe het weer niet haal aangezien ik gewoon totaal geen motivatie meer heb.

Wat zijn nou de opties voor mij?

Ik geloof dat ik het MBO kan gaan doen?
Maar dan heb ik dus geen diploma en als ik dan stop met die opleiding dan heb ik niks meer Of klopt dat niet? En als ik dus idd niks meer heb, wat dan? Kan ik dan heel havo of vmbo weer overnieuw gaan doen oid?

Verder heb ik ook iets gehoord over het volwassenenonderwijs.
Hierbij kan je geloof ik de vakken over doen die je op het havo niet gehaald hebt.
Maar als je dit doet, en je haalt ze daar wel... Heb je dan gewoon een volledig havo diploma?
En dan nog iets over dat volwassenen onderwijs... Stel je zakt op het havo voor wiskunde, scheikunde en biologie... Voor je volgende opleiding/beroep heb je helemaal niks aan biologie en scheikunde.
Als je dan alleen wiskunde overnieuw doet op het volwassenen onderwijs, kan je dan alsnog een havo diploma halen, maar dan zonder scheikunde en biologie?

BVD!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-02-2010, 13:29
WAT
WAT is offline
ik denk dat je beter kunt kijken naar een andere school en daar dan gewoon het jaar over doen.
OF bijles zien te regelen, wat misschien de betere optie is, vooral omdat je misschien wel de motivatie kunt opbrengen in het vooruitzicht om volgend jaar hbo te gaan doen/.....
Met citaat reageren
Oud 10-02-2010, 13:42
n0name
n0name is offline
Citaat:
ik denk dat je beter kunt kijken naar een andere school en daar dan gewoon het jaar over doen.
OF bijles zien te regelen, wat misschien de betere optie is, vooral omdat je misschien wel de motivatie kunt opbrengen in het vooruitzicht om volgend jaar hbo te gaan doen/.....
Het is meer dat ik gewoon het havo zat bent, ligt denk niet echt aan de school...
Maar ik heb gewoon zin om te leren voor iets dat je ook interesseerd.
Niet zoals je op het havo vakken loopt te leren die voor jou later totaal geen betekenis hebben.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2010, 13:56
WAT
WAT is offline
wat is dan de zin om de vavo te gaan doen? de stof zal er niet ineens anders door worden. en meeste volwassenen onderwijs moet je voldoen aan een minimum leeftijd.

anders gewoon doorzetten en bijles nemen, dan ben je er het snelste vanaf... nu mbo gaan doen zou zonde zijn omdat je dan ineens as over 4 jaar naar het hbo kan.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2010, 14:11
n0name
n0name is offline
ja, dat klopt wel...
Maar stel dat ik nou op 2 of 3 vakken zak...
Dan is het toch zonde om een heel jaar havo over te doen, waarbij je alle vakken over moet doen... ook de vakken waarvoor je wel geslaagd bent.
plus dat je met vavo geloof ik maar 3 dagen in de week les hebt, wat ik ook een groot voordeel vind.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2010, 14:20
Lotte^^
Lotte^^ is offline
ja je kan op de vavo alleen de vakken doen waarvoor je bent gezakt.
maarja als je 3 vakken laat zitten omdat je ze toch niet nodig hebt, dan heb je dus geen volledig profiel en dus ook geen volwaardig havo diploma. je kan eventueel wel van profiel wisselen, zodat je andere vakken kan kiezen die je misschien makkelijker vind. dus in plaats van..
Met citaat reageren
Oud 10-02-2010, 14:31
n0name
n0name is offline
Citaat:
ja je kan op de vavo alleen de vakken doen waarvoor je bent gezakt.
maarja als je 3 vakken laat zitten omdat je ze toch niet nodig hebt, dan heb je dus geen volledig profiel en dus ook geen volwaardig havo diploma. je kan eventueel wel van profiel wisselen, zodat je andere vakken kan kiezen die je misschien makkelijker vind. dus in plaats van..
nej oke, ik wil toch wel een volwaardig havo diploma halen zodat ik hbo kan gaan doen.

De beste optie lijkt mij toch het vavo, aangezien ik wss maximaal 3 vakken niet ga halen dit jaar.
Ik had laatst ook nog ene gesprek met me decaan en die zij dat het vavo ook gewoon kan als je 5 havo niet gehaald hebt en nog geen 18 bent. Maar hier hoor ik weer dat er meestal wel een minimum leeftijd aan zit, wat moet ik nou geloven?

En nog even een vraagjes over het vavo.
Hoelang duur je erover om 3 vakken op het vavo af te ronden?
En heoveel dagen in de week moet je dan naar school?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2010, 15:23
Lotte^^
Lotte^^ is offline
de richtleeftijd op vavo is wel rond de 18 - 23, maar er zitten er zeker op de havo zat die 17 jaar zijn.

je doet er gewoon een schooljaar over, je hebt gewoon toetsperiodes en centraal examen is tegelijk met gewone middelbare scholen.

de roosters kunnen ze best kut indelen. maar met 3 vakken ben je meestal 1 dag in de week vrij. en de andere dagen heb je dan 1 of 2 uur les. wat dan best het eerste en het laatste uur kan zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2010, 16:57
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Maar als je zakt moet je toch je hele examen over doen en niet alleen 3 vakken?
je kunt ook klas 4 en 5 over doen op de vavo. Dan fris je alles op in 1 jaar, anders heb je 2 jaar niks gedaan met de klas 4 stof (al zal je dat vast wel herhalen maar toch...)
Met citaat reageren
Oud 10-02-2010, 18:35
Lotte^^
Lotte^^ is offline
je hoeft dan alleen examen te doen in de vakken waarvoor je gezakt bent. en als je dan naar de vavo gaat, moet je idd 4/5 havo doen in de vakken waarin je gezakt bent dus. dat doe je gewoon in 1 jaar. je kan dan wel weer vrijstelling krijgen voor de onderwerpen waar je een voldoende voor had.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2010, 18:47
n0name
n0name is offline
wacht ff ik volg het niet meer helemaal
Het is toch zo dat als je naar et vavo gaat moet je alleen de vakken overdoen waarvoor je gezakt bent...
En als je het laatste jaar havo op nieuw doet op de middelbare school waart je al 5 jaar zit moet je toch weer alles overnieuw doen?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2010, 18:51
Lotte^^
Lotte^^ is offline
bij de vavo hoef je alleen de vakken te doen waar je voor gezakt bent. (andere mag je wel overdoen als je dat leuk vind, voor als je bijvoorbeeld een hoger cijfer wilt ofzo)
op een gewone middelbare school weet ik het niet.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2010, 19:34
Grapig
Grapig is offline
Als je nou nog een beetje motivatie opbrengt dat scheelt een heleboel werk extra
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten