Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
wat is dan de zin om de vavo te gaan doen? de stof zal er niet ineens anders door worden. en meeste volwassenen onderwijs moet je voldoen aan een minimum leeftijd.
anders gewoon doorzetten en bijles nemen, dan ben je er het snelste vanaf... nu mbo gaan doen zou zonde zijn omdat je dan ineens as over 4 jaar naar het hbo kan. |
![]() |
|
![]() |
ja, dat klopt wel...
Maar stel dat ik nou op 2 of 3 vakken zak... Dan is het toch zonde om een heel jaar havo over te doen, waarbij je alle vakken over moet doen... ook de vakken waarvoor je wel geslaagd bent. plus dat je met vavo geloof ik maar 3 dagen in de week les hebt, wat ik ook een groot voordeel vind. |
![]() |
|
ja je kan op de vavo alleen de vakken doen waarvoor je bent gezakt.
maarja als je 3 vakken laat zitten omdat je ze toch niet nodig hebt, dan heb je dus geen volledig profiel en dus ook geen volwaardig havo diploma. je kan eventueel wel van profiel wisselen, zodat je andere vakken kan kiezen die je misschien makkelijker vind. dus in plaats van.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De beste optie lijkt mij toch het vavo, aangezien ik wss maximaal 3 vakken niet ga halen dit jaar. Ik had laatst ook nog ene gesprek met me decaan en die zij dat het vavo ook gewoon kan als je 5 havo niet gehaald hebt en nog geen 18 bent. Maar hier hoor ik weer dat er meestal wel een minimum leeftijd aan zit, wat moet ik nou geloven? En nog even een vraagjes over het vavo. Hoelang duur je erover om 3 vakken op het vavo af te ronden? En heoveel dagen in de week moet je dan naar school? |
![]() |
|
de richtleeftijd op vavo is wel rond de 18 - 23, maar er zitten er zeker op de havo zat die 17 jaar zijn.
je doet er gewoon een schooljaar over, je hebt gewoon toetsperiodes en centraal examen is tegelijk met gewone middelbare scholen. de roosters kunnen ze best kut indelen. maar met 3 vakken ben je meestal 1 dag in de week vrij. en de andere dagen heb je dan 1 of 2 uur les. wat dan best het eerste en het laatste uur kan zijn. |
![]() |
|
je hoeft dan alleen examen te doen in de vakken waarvoor je gezakt bent. en als je dan naar de vavo gaat, moet je idd 4/5 havo doen in de vakken waarin je gezakt bent dus. dat doe je gewoon in 1 jaar. je kan dan wel weer vrijstelling krijgen voor de onderwerpen waar je een voldoende voor had.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
3vwo niet gehaald wat nu? misstime | 13 | 06-08-2012 11:41 | |
Studeren |
van 5 VWO naar 5 HAVO?? Mistertween | 5 | 11-12-2010 11:58 | |
Studeren |