Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-07-2012, 16:09
misstime
misstime is offline
Ik weet niet meer zo goed wat ik moet wil graag raad

Ik heb 3vwo niet gehaald, nèt niet. Ik heb besloten om 3vwo niet overnieuw te doen, maar naar 4havo te gaan.

Zal ik toch 3vwo over gaan doen?
Kan ik van 4havo naar 5vwo?
Zal ik een TOP HAVO opleiding overwegen? (in één jaar havo 4/5) kan ik dat wel doen?
Anders particuliere school overwegen?

Ik heb gelezen dat TOP HAVO alleen mag als je 16 jaar of ouder bent. Ik ben nu 15 maar wordt in oktober al 16 ben een late leerling

Ik kan ook havo afmaken en 5en 6vwo in één jaar doen. Maar ik moet voor 1 oktober dan al 18 zijn. terwijl ik dan nog 17 ben maar wel in oktober 18 wordt.

Alle raad is welkom ^^

Laatst gewijzigd op 04-07-2012 om 16:53.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-07-2012, 16:56
Verwijderd
Wat wil je na de middelbare gaan doen? Of wil je sowieso VWO afsluiten? Als je er zeker van bent dat je VWO af wilt sluiten is het misschien slim om toch 3VWO een keertje opnieuw te doen. Tenzij je nu al weet dat je het écht niet gaat redden, dan is het misschien slimmer om een stapje lager te doen. Dus: ben je bereid om harder te leren dan je al deed?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2012, 17:36
Verwijderd
Waarom ben je blijven zitten? Deed je geen reet of ligt het eraan dat het te moeilijk was? Want ik kan je vertellen dat de bovenbouw nog veel moeilijker is dan 3 VWO.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2012, 17:43
Runeazn
Runeazn is offline
ook is het zo dat je in vwo4 in clusters zit dus je zit dan niet altijd bij je vrienden.

ook ga je in vwo 4 nog meer tijd kwijt raken aan school dan daarvoor

maar als je geen reet deed in 3v dan doe het gwn opnieuw.
heeft jou studie wel een vwo diploma nodig? anders maak je gwn havo af toch?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2012, 19:16
misstime
misstime is offline
Citaat:
Wat wil je na de middelbare gaan doen? Of wil je sowieso VWO afsluiten? Als je er zeker van bent dat je VWO af wilt sluiten is het misschien slim om toch 3VWO een keertje opnieuw te doen. Tenzij je nu al weet dat je het écht niet gaat redden, dan is het misschien slimmer om een stapje lager te doen. Dus: ben je bereid om harder te leren dan je al deed?
Ja ik ben zeker bereid harder te leren, in 2vwo merkte ik dat ik alleen moeite had met vakken die ik volgend jaar niet meer zou hebben duits en natuurkunde en aardrijkskunde, door deze 3 vakken ben ik gezakt in 3vwo, ik stond nèt op bespreekingsgeval, ze hebben me niet doorgelaten door mijn lezen en lage woordenschat.
Ik weet nog niet wat ik wil gaan studeren daarom vind ik het belangrijk om mijn opties zo breed mogelijk te houden, mijn ouders zijn daarom ook boos dat ik meteen met een puntje verschil naar havo ben getrapt.
Ik wil vwo3 niet overdoen, ik moet vakken doen die ik niet leuk vind en misschien haal ik het weer niet door die vakken.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2012, 19:17
misstime
misstime is offline
Citaat:
Waarom ben je blijven zitten? Deed je geen reet of ligt het eraan dat het te moeilijk was? Want ik kan je vertellen dat de bovenbouw nog veel moeilijker is dan 3 VWO.
in 2vwo merkte ik dat ik alleen moeite had met vakken die ik volgend jaar niet meer zou hebben duits en natuurkunde en aardrijkskunde, door deze 3 vakken ben ik gezakt in 3vwo, ik stond nèt op bespreekingsgeval, ze hebben me niet doorgelaten door mijn lezen en lage woordenschat.
Ik weet nog niet wat ik wil gaan studeren daarom vind ik het belangrijk om mijn opties zo breed mogelijk te houden, mijn ouders zijn daarom ook boos dat ik meteen met een puntje verschil naar havo ben getrapt.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2012, 19:20
Verwijderd
En wat sta je voor de overige vakken?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2012, 19:21
misstime
misstime is offline
Citaat:
ook is het zo dat je in vwo4 in clusters zit dus je zit dan niet altijd bij je vrienden.

ook ga je in vwo 4 nog meer tijd kwijt raken aan school dan daarvoor

maar als je geen reet deed in 3v dan doe het gwn opnieuw.
heeft jou studie wel een vwo diploma nodig? anders maak je gwn havo af toch?
Het maakt niet uit dat ik niet bij me vrienden zit, meer tijd kwijtraken vind ik ook niet erg, ik heb de motivatie en doorzettingsvermogen wel.

in 2vwo merkte ik dat ik alleen moeite had met vakken die ik volgend jaar niet meer zou hebben duits en natuurkunde en aardrijkskunde, door deze 3 vakken ben ik gezakt in 3vwo, ik stond nèt op bespreekingsgeval, ze hebben me niet doorgelaten door mijn lezen en lage woordenschat.
Ik weet nog niet wat ik wil gaan studeren daarom vind ik het belangrijk om mijn opties zo breed mogelijk te houden, mijn ouders zijn daarom ook boos dat ik meteen met een puntje verschil naar havo ben getrapt.
Ik wil vwo3 niet overdoen, ik moet vakken doen die ik niet leuk vind en misschien haal ik het weer niet door die vakken.
Nu ik havo ga doen, heb ik het NG profiel met aardrijkskunde, het is lastig deze boven de 6 te houden.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2012, 19:50
Runeazn
Runeazn is offline
Citaat:
Het maakt niet uit dat ik niet bij me vrienden zit, meer tijd kwijtraken vind ik ook niet erg, ik heb de motivatie en doorzettingsvermogen wel.

in 2vwo merkte ik dat ik alleen moeite had met vakken die ik volgend jaar niet meer zou hebben duits en natuurkunde en aardrijkskunde, door deze 3 vakken ben ik gezakt in 3vwo, ik stond nèt op bespreekingsgeval, ze hebben me niet doorgelaten door mijn lezen en lage woordenschat.
Ik weet nog niet wat ik wil gaan studeren daarom vind ik het belangrijk om mijn opties zo breed mogelijk te houden, mijn ouders zijn daarom ook boos dat ik meteen met een puntje verschil naar havo ben getrapt.
Ik wil vwo3 niet overdoen, ik moet vakken doen die ik niet leuk vind en misschien haal ik het weer niet door die vakken.
Nu ik havo ga doen, heb ik het NG profiel met aardrijkskunde, het is lastig deze boven de 6 te houden.
als je het breed wilt dan moet je NG/NT nemen, ok je hebt dat gedaan.

Zo breed mogelijk, dan doe na h5 v5 en dan v6.

dan heb je zo breed mogelijk behalve dat omdat je geen natuurkunde hebt heel veel dingen afvallen maarja.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2012, 18:45
TrueDolce
TrueDolce is offline
blijven zitten of eerst havo en dan vwo heeft geen verschil (in extra jaren dan), het enige probleem is dat je dan voor ieder een ander pakket moet kiezen, althans, dat is bij ons op school, je hebt nooit precies dezelfde vakken.
Wel gewaarschuwd, heel veel kinderen bij ons op school (2000 leerlingen) vallen weg na havo 5, eerst zeggen ze, ja ik ga daarna vwo doen, maar heel vaak komt het er niet van, omdat ze voldoening hebben aan de opleiding havo.
Als je de kans hebt zou ik vwo3 over doen, want je hebt alles al gehad, komt t jaar makkelijk door, en je hebt volgend jaar geen van de vakken meer waarop je bent gezakt...
Met citaat reageren
Oud 31-07-2012, 22:39
Verwijderd
Dit is meer een algemeen advies ongeacht de situatie waar je in zit.

Het maakt in principe niet veel uit en daarom zou ik nu gewoon HAVO 4 gaan doen. Je kan dan achteraf het altijd nog aanvullen door daarna VWO te gaan doen. LET OP: Zorg ervoor dat je een extra vak kiest en zorg ervoor dat dit een profiel op het VWO kan zijn. Als dit niet het geval is, heb je een probleem.
Er is één uitzondering; als je geen idee hebt welk profiel je wil doen zou ik niet naar HAVO 4 gaan maar juist naar VWO 3. Dan heb je gewoon nog lekker een jaartje om te kiezen welk profiel je leuk vindt.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2012, 11:06
synthetisch
synthetisch is offline
ik denk dat het best slim is om je een beetje te bedenken wat je hierna wil gaan doen. ik heb namelijk 8 jaar op het vwo lopen aanklooien, terwijl ik die vwo helemaal niet nodig had. ik doe nu namelijk een hbo-opleiding die ik supertof vind. met havo had ik veel eerder iets kunnen doen wat ik wel leuk vond.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2012, 20:48
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ik heb 3 vwo ook niet gehaald (of wel gehaald, maar ik voldeed niet aan de eisen voor het profiel van mijn keuze) en toen ben ik overgestapt naar 4 havo. Nooit spijt van gehad. Je hebt dan nog twee jaar om te kijken hoe het gaat en te kijken wat je na de havo gaat doen. Als je merkt dat de havo je goed afgaat (omdat je vakken waar je niet goed in was niet meer hoeft te doen) kun je overwegen om sprint-vwo te doen en na 5 havo in een jaar je vwo-diploma te halen, of naar het HBO te gaan. Dan kun je met een HBO-propedeuse ook nog in veel gevallen op de universiteit terechtkomen als je dat wil, of na je hbo-bachelor nog een universitaire master gaan doen.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 06-08-2012, 11:41
Sri Agni
Avatar van Sri Agni
Sri Agni is offline
Ik zou nog een keer proberen, de aanhouder wint !
Wat was het struikelblok ? Misschien kan iemand je helpen?
succes in elk geval
__________________
Ahimsa Akrûra
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren HAVO -> VWO -> WO of HAVO -> HBO -> WO
QWERTYNOPL
5 05-07-2009 21:55
Algemene schoolzaken Overdoen of doorgaan?
Metsie
19 05-07-2007 10:11
Studeren Hotelschool 2
MB
500 27-05-2007 18:45
Algemene schoolzaken Blijven zitten.
Verwijderd
111 12-03-2005 20:20
Algemene schoolzaken zakken -> wat dan?
*sunrise1986*
25 28-01-2004 10:37
Psychologie soms voel je je gewoon onwijs kut
The_hunter
14 10-06-2003 10:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:11.