Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2004, 10:31
someone
someone is offline
ik heb een probleem,wij hebben twee vijvers in onze tuin,twee redelijk kleine en daar zitten dan ook een stuk of 14 visjes in...
nu kwam ik gister weer bij de vijvertjes kijken en toen zag ik dat alle vissen eruit waren.en dit is al een paar keer gebeurd.nu blijkt dus dat er steeds een reiger bij zit.
dus wij nieuwe vissen kopen maar ja het probleem herhaalt zich vanzelf..weet iemand misschien een oplossing tegen die reiger?of misschien iets waardoor hij niet steeds de vissen opeet?
of niet steeds komt?(en net boven de vijvers spannen willen wij liever niet,want dat is geen gezicht)
nou ja alvast bedankt!
Oud 12-05-2004, 12:42
SuperSanne
SuperSanne is offline
no problem: als je een nepreiger bij de vijver zet voelt de echte reiger zich bedreigt en zal uit de buurt blijven
Oud 12-05-2004, 15:33
Guissie
Guissie is offline
Nepreiger is meestal genoeg, en anders schiet je op hem met een bucks of katapult ofzo gaat hij ook wel weg.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 15:53
someone
someone is offline
hahah ok..iemand nog andere ideeen?
Oud 12-05-2004, 15:59
Paul van Shark
Paul van Shark is offline
Ik fok de hond dan altijd lekker op, en dan laat ik haar los... Moet je maar eens opletten hoe snel die kutreiger weg is haha
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 19:53
someone
someone is offline
hmm ja das wel handig alleen liggen de honden bij ons tegen de tijd dat de reiger erbij zit te slapen(als het schemert)
overdag hebben we er verder ook geen last van....
Oud 12-05-2004, 20:17
miro
miro is offline
t hoeft niet perse een net te zijn. Je kunt ook vissendraad over de vijver heen spannen. Drie van die doorzichtige draadjes zijn al genoeg.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 08:26
Janneke-ratjes
Janneke-ratjes is offline
ziet die reiger t niet, zit dat beest straks vast! Niet leuk dat-ie jullie vijver leegvist, maar dood hoeft-ie toch ook weer niet! Dat beest kan er ook niets aan doen dat-ie visnodig heeft!

Ennuh, anders stuur je m maar deze kant op hoor, hier zitten kei-veel reigers in de sloten tussen de weilanden te vissen
Oud 13-05-2004, 13:17
autodropje
autodropje is offline
Een nepreiger lijkt me de makkelijkste reigervriendelijke oplossing.
Oud 13-05-2004, 13:49
someone
someone is offline
hmm mijn moeder zegt dat als er een nepreiger bij de vijver wordt gezet,dat het andere reigers aantrekt en dat we dan nog veel meer last zouden krijgen...heeft ze gelijk???
Oud 13-05-2004, 14:30
leucomelas
leucomelas is offline
wij hebben net over onze schutting... *naja, net... 2 stalen draadjes* dus hoeft niet helemaal boven vijver... reigers zijn groe beesten, dus meestal is 2 of 3 draadjes al genoeg
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 14:35
Sherco
Sherco is offline
Citaat:
someone schreef op 13-05-2004 @ 14:49 :
hmm mijn moeder zegt dat als er een nepreiger bij de vijver wordt gezet,dat het andere reigers aantrekt en dat we dan nog veel meer last zouden krijgen...heeft ze gelijk???
Ligt eraan wat voor reiger. Als je eentje hebt (hoeft niet eens een heel erg echt lijkende te zijn trouwens, het gaat die beesten gewoon om de vorm) die zeg maar met zijn kop omhoog staat, snavel de lucht in, dan blijven ze weg. Dat is een dreighouding van reigers. Heb je er een die naar beneden kijkt, zoals reigers doen als ze staan te vissen, dan denken echte reigers; Eej, goed visplekje, daar kom ik ook!
Gewoon even de goeie nemen dus.
Oud 13-05-2004, 15:31
MieX
MieX is offline
Citaat:
bij mn vriend thuis hebben ze ook een nepreiger en er is nog niet 1 vis uit de vijver verdwenen
Oud 13-05-2004, 18:54
someone
someone is offline
hmm ff over die draden he,wat voor draad heb je dan en hoe hoog moet die erover??ff meer info graag...

hmm dus een met de kop omhoog...ik zou ff overlegge...tanx
Oud 13-05-2004, 21:04
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
WHAHAHAHA!!!

ehh... nee . (reigers zijn uiterst solitaire dieren. let maar eens op als je langs een sloot fietst: je ziet ze NOOIT met z'n tweeën).
M'n tante gebruikt de nepreigerstrategie trouwens ook en sindsdien hoeft ze niet meer elke week nieuwe vissen te kopen
Oud 13-05-2004, 21:37
naam onbekend
naam onbekend is offline
Mijn opa en oma hebben nog een andere strategie: ze hebben de randen van de vijvers zo vol troep gezet (planten in potten, beeldjes, een vogelbadje) dat er voor zo'n reiger geen plaats meer is om aan de rand van de vijver te staan.

Ook drijft er in de vijver een nep-eend (omdat er eens een keer een eend die vijver aan het ontvolken was...ja, eenden eten ook vis!).

Net over de vijver is nog een derde mogelijkheid.
Oud 13-05-2004, 22:10
someone
someone is offline
haha ja oke wij hebben hem ook helemaal vol staan en ook hebben we er zon eend in...
maarja blijkbaar is deze reiger slimmer als anderen...
Oud 13-05-2004, 22:46
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
someone schreef op 13-05-2004 @ 23:10 :
haha ja oke wij hebben hem ook helemaal vol staan en ook hebben we er zon eend in...
maarja blijkbaar is deze reiger slimmer als anderen...
iedereen zei het al: gebruik een nepreiger! werkt altijd hoe slim die superreiger ook is
Oud 14-05-2004, 18:44
Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 13-05-2004 @ 22:04 :
WHAHAHAHA!!!

ehh... nee . (reigers zijn uiterst solitaire dieren. let maar eens op als je langs een sloot fietst: je ziet ze NOOIT met z'n tweeën).
M'n tante gebruikt de nepreigerstrategie trouwens ook en sindsdien hoeft ze niet meer elke week nieuwe vissen te kopen
En toch broeden die beesten in kolonies.

Gewoon kapot knallen dat beest, maar meestal kun je niet 24 uur per dag bij de vijver zitten dus werkt een net over de vijver ook wel best.
Oud 14-05-2004, 21:03
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 14-05-2004 @ 19:44 :
Gewoon kapot knallen dat beest, maar meestal kun je niet 24 uur per dag bij de vijver zitten dus werkt een net over de vijver ook wel best.
De reiger 'kapotknallen' is natuurlijk een ontzettende korte-termijnoplossing. Er kan immers altijd weer een andere reiger terugkomen. Je moet dus iets hebben wat reigers blijvend afschrikt, want om nou elke reiger die bij je vijver komt af te schieten...
Oud 14-05-2004, 22:13
kimberley
kimberley is offline
Je hebt bij de intratuin speciale anti-reiger touwtjes.

Om je vijver heen komt een touwtje gespannen op zo'n 20 cm hoogte. De reiger kan zo niet meer langs de rand zitten omdat dat draad er al zit dan. Is geloof ik ook niet zo heel erg duur en t ziet er niet lelijk uit ofzo.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 12:45
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
Bij ons blijven ze weg als er een neppe staat..
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 21:39
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 14-05-2004 @ 19:44 :
En toch broeden die beesten in kolonies.

ze BROEDEN in kolonies!!! Vissen doen ze in hun uppie. Als er een andere reiger bij hem/haar in de buurt wil vissen kan deze maar beter een goede levensverzekering hebben. En afschieten is natuurlijk ozin
Oud 16-05-2004, 18:45
Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 14-05-2004 @ 22:03 :
De reiger 'kapotknallen' is natuurlijk een ontzettende korte-termijnoplossing. Er kan immers altijd weer een andere reiger terugkomen. Je moet dus iets hebben wat reigers blijvend afschrikt , want om nou elke reiger die bij je vijver komt af te schieten...
Hang je die dode reiger bij je vijver, met dode kraaien werkte het ook altijd.

Citaat:
Supersanne schreef:ze BROEDEN in kolonies!!! Vissen doen ze in hun uppie. Als er een andere reiger bij hem/haar in de buurt wil vissen kan deze maar beter een goede levensverzekering hebben. En afschieten is natuurlijk ozin
Ik had er ook een tweede optie bij gezet, namelijk een net.
Yep vissen doen ze in hun uppie, behalve als het best vriest zie je ze ook wel met zijn tweeen/ zelfs meer zitten te vissen.
Oud 16-05-2004, 18:56
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 16-05-2004 @ 19:45 :

Ik had er ook een tweede optie bij gezet, namelijk een net.
Yep vissen doen ze in hun uppie, behalve als het best vriest zie je ze ook wel met zijn tweeen/ zelfs meer zitten te vissen.
le-zen. De topicstarter wil geen net. trouwens, alle profs zeggen dat een nepreiger de bese oplossing is, en alle mensen hier die ervaring hebben met nepreigers zeggen dat het werkt. Van vissen met meerdere als het vriest heb ik nog nooit gehoort
Oud 17-05-2004, 00:09
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 16-05-2004 @ 19:45 :
Maar op een gegeven moment is die dode reiger weggerot, dus dan moet je weer een nieuwe gaan schieten....en zo blijf je toch bezig.

En dan heb ik het nog niet eens gehad over de stank die een rottende reiger verspreidt, en het feit dat het niet zo'n prettig gezicht is, terwijl het idee achter die hele vijver nu juist het opsieren van je tuin is.
Oud 18-05-2004, 18:41
Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 17-05-2004 @ 01:09 :
Maar op een gegeven moment is die dode reiger weggerot, dus dan moet je weer een nieuwe gaan schieten....en zo blijf je toch bezig.

En dan heb ik het nog niet eens gehad over de stank die een rottende reiger verspreidt, en het feit dat het niet zo'n prettig gezicht is, terwijl het idee achter die hele vijver nu juist het opsieren van je tuin is.
Stank?, dat went wel.

@supersanne, nog nooit gezien dat er meerdere reigers bij een wak zitten?
Oud 18-05-2004, 20:45
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 18-05-2004 @ 19:41 :
Stank?, dat went wel.

@supersanne, nog nooit gezien dat er meerdere reigers bij een wak zitten?
nee.. maar goed... ergens klinkt het wel logisch. Maar iedereen hier heeft goede ervaringen met nepreigers. Misschien kan de topicstarter wel een nepreiger neerzetten, maar als het vriest voor de zekerheid tijdelijk wel even een net spannen? staat niet geweldig, maar als er niets anders op zit
Oud 20-05-2004, 15:53
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 18-05-2004 @ 19:41 :
Stank?, dat went wel.
Maybe so, maar dan blijft mijn 'je blijft bezig'-argument, en mijn 'niet zo'n prettig gezicht'-argument nog steeds staan.
Oud 20-05-2004, 16:14
I love stars
I love stars is offline
bij ons ook reigers die onze visjes eten
Reageren

Regels voor berichten