Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2002, 19:54
wereldofanime
wereldofanime is offline
Hallo,
Ik heb een probleem met mijn geluidskaart(denk ik) want hij geeft geen geluid.Nergens bij bij geen spel bij muziek niks.Ik denk dat mijn geluidskaart niet aan staat weet iemand mischien hoe je dit oplost?
Oud 04-05-2002, 20:09
Verwijderd
Waarschijnlijk staat er in de system ray een icoontje van een luidsprekertje. Zo ja, ff met je rechtermuisknop op klikken en dan volumeregeling openen. Daar kun je alles regelen... Zo nee, dan heb je een probleem :/
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 20:11
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef:
Waarschijnlijk staat er in de system ray een icoontje van een luidsprekertje. Zo ja, ff met je rechtermuisknop op klikken en dan volumeregeling openen. Daar kun je alles regelen... Zo nee, dan heb je een probleem :/
Zo nee, dan ga je dus gewoon de bekabeling nalopen. Wellicht heb je dan een stekker losgetrokken. Zo nee, dan kijk je of je speakers wel aanstaan. Ik weet het, het klinkt heel lullig, maar je moest 'ns weten. Als-ie 't dan nóg niet doet, pas dán kun je voorzichtig gaan denken aan iets serieus.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 20:13
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:

Zo nee, dan ga je dus gewoon de bekabeling nalopen. Wellicht heb je dan een stekker losgetrokken. Zo nee, dan kijk je of je speakers wel aanstaan. Ik weet het, het klinkt heel lullig, maar je moest 'ns weten. Als-ie 't dan nóg niet doet, pas dán kun je voorzichtig gaan denken aan iets serieus.
Best wel logisch eigenlijk :/
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 20:22
MadEgg
MadEgg is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Als er GEEN speakertje rechtsonder staat, ligt het sowieso OOK aan iets anders(tenzij je dat handmatig hebt uitgeschakeld maar dat doet vrijwel niemand).
Dat speakertje staat er namelijk niet als de geluidskaart het niet doet. Dan kan het ook nog aan de kabels liggen, maar dan is er in ieder geval iets mis met de geluidskaart.
Oud 04-05-2002, 20:59
Verwijderd
Citaat:
MadEgg schreef:

Als er GEEN speakertje rechtsonder staat, ligt het sowieso OOK aan iets anders(tenzij je dat handmatig hebt uitgeschakeld maar dat doet vrijwel niemand).
Dat speakertje staat er namelijk niet als de geluidskaart het niet doet. Dan kan het ook nog aan de kabels liggen, maar dan is er in ieder geval iets mis met de geluidskaart.
Dat speakertje is, zoals jij zelf al zegt, helemaal niet nodig. Het kan dus bést zijn dat-ie er ook niet staat.

En om dan maar gelijk de conclusie te trekken dat-ie kapot is als je geen speakertje hebt, vind ik nogal n00b.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 21:31
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:

En om dan maar gelijk de conclusie te trekken dat-ie kapot is als je geen speakertje hebt, vind ik nogal n00b.

Dat deed hij niet...
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 22:04
wereldofanime
wereldofanime is offline
Dat speakertje staat er niet en de bedrading is goed.
Oud 04-05-2002, 22:56
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef:

Dat deed hij niet...
As for you: Beter lezen.

As for Wereldofanime:

Hobbel even naar Start -> Instellingen -> Systeembeheer -> Systeem -> Apparaatbeheer -- en kijk of je gele uitroeptekens of vraagtekens ziet.

Zo ja: installeer je drivers opnieuw.

Zo nee: Zie je überhaupt wel iets wat lijkt op een geluidskaart?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 23:40
MadEgg
MadEgg is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Dat speakertje is, zoals jij zelf al zegt, helemaal niet nodig. Het kan dus bést zijn dat-ie er ook niet staat.
Ik zei dat het wel uit te schakelen is, maar de gemiddelde computer gebruiker weet niet dat het kan, en degene die het wel weten, tsja waarom zou je het uitschakelen.
Ik ben er dus voor de gemakkelijkheid maar even vanuit gegaan dat dat NIET uitgeschakeld was, dus staat er een speakertje als de geluidskaart niet werkt.
Citaat:

Ik zei niet dat de kaart kapot is, ik zei dat ie de geluidskaart dan niet werkte, en het niet aan de speakers lag.
Als hij niet werkt, kan dat eraan liggen dat hij kapot is, zoals jij zei, maar het kan ook aan verkeerde drivers liggen, of dat het apparaat is uitgeschakeld door windows, dat het apparaat conflicteerd met een ander apparaat of nog een ander probleem.
In alle gevallen werkt de kaart niet, en heeft het niets met de bedrading naar de speakers toe te maken.
Oud 05-05-2002, 12:35
Verwijderd
Citaat:
MadEgg schreef:

Ik zei dat het wel uit te schakelen is, maar de gemiddelde computer gebruiker weet niet dat het kan, en degene die het wel weten, tsja waarom zou je het uitschakelen.
Ik ben er dus voor de gemakkelijkheid maar even vanuit gegaan dat dat NIET uitgeschakeld was, dus staat er een speakertje als de geluidskaart niet werkt.

Ik zei niet dat de kaart kapot is, ik zei dat ie de geluidskaart dan niet werkte, en het niet aan de speakers lag.
Als hij niet werkt, kan dat eraan liggen dat hij kapot is, zoals jij zei, maar het kan ook aan verkeerde drivers liggen, of dat het apparaat is uitgeschakeld door windows, dat het apparaat conflicteerd met een ander apparaat of nog een ander probleem.
In alle gevallen werkt de kaart niet, en heeft het niets met de bedrading naar de speakers toe te maken.
Wat nou als er wél een minijack is losgeschoten, en het vervelende zusje/broertje heeft 't speakertje gedisabled?

Een geluidskaart gaat niet zomaar kapot, me dunkt.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 15:09
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
MadEgg schreef:

Zowaar doet WinXP dat standaard... het icoontje NIET laten zien...
Oud 05-05-2002, 15:41
MadEgg
MadEgg is offline
Citaat:
Paperz schreef:

Zowaar doet WinXP dat standaard... het icoontje NIET laten zien...
Wat heb jij dan voor XP? Hier wordt ie nog steeds standaard aangezet door XP.
Oud 05-05-2002, 15:50
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
MadEgg schreef:

Wat heb jij dan voor XP? Hier wordt ie nog steeds standaard aangezet door XP.
Proffi...
Oud 05-05-2002, 16:35
MadEgg
MadEgg is offline
Ik ook... raar
Oud 05-05-2002, 16:40
Verwijderd
Citaat:
MadEgg schreef:
Ik ook... raar
Ik heb ook Prof. en inderdaad kwam er geen speakertje. Wél een Audigy-icoontje, waarmee je snel de mixer kunt bereiken. Maar géén speakertje. En mijn geluid doet het prima.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten