Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-12-2001, 16:24
apeldoorn
apeldoorn is offline
Hoi, ik heb een mysterieus probleem met mijn geluidskaart. Ik heb een Creative SoundBlaster PCI128 draaiend onder windows xp. Ik heb de speciale windows xp drivers geinstalleerd. De geluidskaart werkt nu, alleen er is een probleem. Hij speelt de muziek (soms) te snel af. Dan heb je gewoon weer een minuut op normale snelheid zeg maar muziek, en dan opeens speelt hij de volgende minuut af op dubbele snelheid, zodat je zo raar op hol geslagen cassettebandrecorder achtig geluid krijgt...What's the problem? Somebody an idea?

Kep als systeem:
AMD Atlon XP 1700+
512 DDR
met A7V266-E moederbord...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-12-2001, 21:31
ick
ick is offline
pak 'n FATSOENLIJKE geluidskaart.... 'n 5.1 ofzo
Met citaat reageren
Oud 06-12-2001, 23:27
Verwijderd
uh

wat voor speler gebruik je?
Met citaat reageren
Oud 07-12-2001, 17:25
apeldoorn
apeldoorn is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
uh

wat voor speler gebruik je?

Ik heb er twee geprobeerd, de windows media player en winamp. Bij beiden doet die het niet goed...
Heeft het soms te maken met het fout dat ik onboard sound heb (op moederbord) en ook nog geluidskaart? dat die daardoor beetje gaat flippen ofzo...
Met citaat reageren
Oud 08-12-2001, 19:30
Verwijderd
óf je oscillator op je geluidskaart heeft somehow een optater gehad, en in dat geval zul je dat ding moeten laten repareren, óf het is slechts een driverkwestie..

ik vermoed het laatste; je zou eens kunnen proberen om Windows 98 te installeren, en kijken of je daar hetzelfde probleem hebt.. het is een kutwerk, maar dan weet je het tenminste wel zeker..

Met citaat reageren
Oud 08-12-2001, 20:09
apeldoorn
apeldoorn is offline
Dat heb ik ook even geprobeerd, en toen werkte die wel, dus het is idd een driver-kwestie of een compatibility probleem met een andere hardware component van mijn systeem.
Kep trouwens nu gebruik de onboard sound vna mijn moederbord aanstaan en dat werkt ook wel aardig, maar normale geluidskaart klinkt toch wel wat beter vind ik.
Mijn videokaart is een 3d propethy 4500 64MB - TV-out. Misschien dat dat een probleem geeft? Ik weet het onderhand ook niet meer, heb alles zowat geprobeerd waar het maar aan zou kunnen liggen....
Met citaat reageren
Oud 09-12-2001, 01:19
Verwijderd
nee, echt versneld afspelen is geen kwestie van IRQ's die elkaar niet liggen..

je zult 't echt puur in de drivers of in de hardware moeten zoeken denk ik..

probeer die kaart anders eens in een ander systeem?
Met citaat reageren
Oud 09-12-2001, 13:07
apeldoorn
apeldoorn is offline
Dat heb ik dus ook geprobeerd, en daar werkt die gewoon op . Het is echt een mysterieus probleem . Maar ik denk dat ik even wacht tot midden december, dan komen er een paar nieuwere drivers uit voor de kaart. Wie weet werkt die met die nieuwere drivers. Het moet haast wel aan de drivers liggen, want op een ander systeem werkt die perfect.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2001, 15:00
Verwijderd
yup, dan is het slechts een driverkwestie..

lullig dan; wachten op support van Creative.. die zijn niet zo supporterig aangelegd namelijk..
Met citaat reageren
Oud 09-12-2001, 15:01
Verwijderd
bdw, wat je ook nog zou kunnen proberen is het gebruiken van de Windows 2000-drivers.. dan heb je misschien niet alle 'gadgets' zoals die mixer e.d., maar je hebt in ieder geval fatsoenlijk geluid..

Met citaat reageren
Oud 09-12-2001, 15:20
apeldoorn
apeldoorn is offline
Dat heb ik dus ook geprobeerd. Eerst de standaard XP-drivers, maar die herkennen mijn sound-card niet. Dus toen wilde ik speciale XP drivers downloaden, en die zijn pas half december beschikbaar. Dus daar is het op wachten. Ondertussen heb ik idd de windows 2000 drivers gedwonload, en dan heb je nog steeds zo'n opgewonden geluidje uit de boxen .

Ik houd je wel op de hoogte van dit mysterie
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten