Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2004, 13:29
Evelyne1988
Evelyne1988 is offline
altijd als ik met me vriend naar bed ben geweest heb ik na een paar dagen pijn wanneer ik moet plassen enzo...ook vaak pijn in mijn onderbuik..kan het zijn dat ik een blaasontsteking heb ofzo dan? weet iemand hier iets meer van?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 14:55
Pallas
Pallas is offline
Zou heel goed kunnen. De oplossing: dokter!
Oud 29-03-2004, 15:32
Verwijderd
Maar gaat het dan vanzelf weer over na een paar dagen?

Ik heb niet zo heel veel ervaring met blaasontsteking, maar bij mij gaat zoiets iig niet vanzelf weg en gaat het alleen maar méér pijn doen als er niks aan wordt gedaan.

Je kunt misschien toch beter ff naar de dokter, misschien heb je wel iets anders. Het lijkt me wel fijner voor je als er iets aan wordt gedaan.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 15:41
juno
juno is offline
Dat klinkt echt heel erg als een blaasontsteking. En dan gaat hijbij jou nog vanzelf weg...

om het te voorkomen: goed wassen voor de sex, allebei, en binnen een half uur plassen na de sex, jij. Niet in slaap vallen en de volgende ochtend plassen.

Verder: vitamine C tabletjes om de urine aan te zuren, want die bacterien houden niet van een zuur milieu.

En: veel drinken en plassen, de dag na dat je sex hebt gehad.

Als het doorzet, naar de dokter voor een antibiotica kuurtje.

Wat ook helpt: sex op zijn egeltjes: heeeeeel voorzichtig. Hoe wilder de sex, hoe meer het slijmvlies gekneusd raakt, en dan kunnen de bacterien zich goed in nestelen.

Van subtielere, nadrukkelijker sex kan ik ook veel meer genieten. Meteen fluks in een stevig tempo en ik kan driekwart van wat ik kan voelen wel vergeten. Daar ben ik dan al "overheen".
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 17:23
elledc
elledc is offline
Citaat:
juno schreef op 29-03-2004 @ 16:41:

Van subtielere, nadrukkelijker sex kan ik ook veel meer genieten. Meteen fluks in een stevig tempo en ik kan driekwart van wat ik kan voelen wel vergeten. Daar ben ik dan al "overheen".
Ik denk niet dat ze ernaar verlangt jouw sexleven en standjes te weten.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 17:25
juno
juno is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 29-03-2004 @ 18:23:
Ik denk niet dat ze ernaar verlangt jouw sexleven en standjes te weten.
Het was het advies van mijn huisarts.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 17:41
Thee Muts
Thee Muts is offline
Lijkt idd erg veel op een blaasontsteking. Ik had er ook altijd erg veel last van na de sex en ben elke keer na de huisarts geweest voor antibiotica. Maar dat is nogal troep en ik werd er opgegeven moment resistent voor (omdat ik het zo vaak gebruikte...), dus toen ben ik wat andere dingen gaan proberen

Idd gelijk plassen en wassen na de sex helpt al heel veel. Daarbij ben ik ook cranberrie capsules gaan slikken. Sinds ik die gebruik, en sinds ik gelijk ga plassen en wasssen na de sex heb ik er geen last meer van gehad. Soms dat ik het de dag erna even voel, maar je moet gewoon veel drinken en bij mij gaat het dan heel snel weer weg. Succes ermee!
Oud 29-03-2004, 19:11
Evelyne1988
Evelyne1988 is offline
het gaat inderdaad na een paar dagen weer weg. ik zal in ´t vervolg rekening houden met het plassen na de sex enzo...
hoop dat ´t dan minder wordt thnx!!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 20:17
ZerO
ZerO is offline
Altijd naar de wc na de sex anders krijg je blaasontsteking en dat is erg vervelend. Kleine moeite en het bespaart je een hoop pijn, want ik ken het gevoel bah.
Sommige mensen hebben denk ik ook meer "aanleg" om dat te krijgen. Ik ken mensen die pas uren na de sex plassen en die hebben nooit blaasontsteking gehad.
Oud 29-03-2004, 20:54
juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Yupz- ik heb chronische blaasontsteking. (En dat zelfs als zedelijke maagd zijnde. ) Het is wel heel rot, maar zoiets gaat niet vanzelf weg zoals jij beschrijft.
Trouwens, het hele plas-gedeelte na de seks is voor mij niet van toepassing, maar als je nu niet hoeft te plassen en je doet t wel, is dat bij mij juist een blaasontsteking-trigger.
Oud 29-03-2004, 21:55
Jules
Jules is offline
Volgens mij heb je geen echte blaasontsteking ik wel, en toen ik er informatie over opzocht in een boek thuis stond dit er ook:

Chronische Urethritis
Deze veel voorkomende ziekte is een regelmatig terugkerende ontsteking van de urethra, de buis waardoor U urineert. Ze wordt vaak veroorzaakt door overmatige druk tijdens geslachtsgemeenschap, vooral als u niet ontspannen bent. Minder vaak is een infectie ervoor verantwoordelijk. De verschijnselen van een chronische urethritis zijn dat ze maar een of twee dagen na een geslachtsgemeenschap duren.

Wat moet u doen?

Houdt u zich aan de volgende maatregelen, elke keer als u geslachtsgemeenschap hebt. Drink van tevoren een glas water, gebruik een speciaal glijmiddel, probeer zo ontspannen mogelijk te zijn en ledig spoedig daarna uw blaas helemaal.

Misschien dat je er iets aan hebt
Oud 30-03-2004, 13:42
Evelyne1988
Evelyne1988 is offline
ik heb er zeker wat aan ja! hoop dat wanneer ik er rekening mee houd het iig minder wordt.
thnx
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten