Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat ligt helemaal aan je motivatie, zeker bij geneeskunde. Geloof me, veel van die stof is heel droog en abstract. Daar moet je motivatie voor hebben. Iemand die met zesjes geslaagd is maar wel heel gemotiveerd heeft een betere kans dan een luie lapzwans die met negens geslaagd is. |
![]() |
||
Citaat:
Joepie, ik ben door naar de 2e ronde van de decantrale selectie geneeskunde in Rotterdam ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nog belangrijker: als je moet selecteren voor een studie, dan pak je natuurlijk de cijfers. Je kunt niet met elke 'zesjes-leerling' een individueel gesprek houden om te kijken of hij gemotiveerd is. Dan pak je natuurlijk gewoon de mensen met de hoogste cijfers. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik chargeer natuurlijk een beetje, maar het gaat erom dat een universiteit niets anders heeft om op te oordelen dan de cijfers. Zoals ik zei kunnen ze niet iedereen uitnodigen om te komen uitleggen waarom hij/zij bepaalde punten scoort, dus pakken ze gewoon het hoogste gemiddelde. Simpel. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Er zouden wel opleidingsplaasen bij moeten, maar daar kan je pas wat aan doen als je de rets ook uitbreid. Wat ik erg stom vind is dat men tegenwoording naar andere soorten oplossingen kijkt voor het probleem, zoals praktijkverpleegkundigen. Je lost daarmee het probleem niet op. We hebben in nederland zowat de minste artsen op 1000 mensen van europa, dan klopt er ook iets niet. Citaat:
Maar je hebt wel gelijk, dat is wel het idee dat de meetse mensen hebben en natuurlijk zie je ook veel oude mensen.
||
Citaat:
Er zullen altijd vakken zijn waar je wel beter in kunt worden door motivatie maar er zijn ook vakken die bepaalde mensen gewoon niet kunnen (ik kan gewoon geen teksten, hoeveel ik er ook voor doe)
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder is de discipline juist heel hoog van universiteitswege. Als je tandheelkunde studeert mag je ook hooguit éen college per periode missen ofzo, daarna loop je al tever achter en heb je een probleem en kun je het jaar overdoen. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
De economie ik_eet_egels | 36 | 22-08-2013 13:26 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Geneeskunde studeren via decentrale selectie KarinGrooten | 37 | 17-04-2010 14:55 | |
Studeren |
Decentrale selectie Geneeskunde 2009 WR | 240 | 23-08-2009 03:10 | |
Studeren |
communicatie & multimedia design SkAnOuK | 31 | 11-10-2004 19:28 | |
Algemene schoolzaken |
Journalistiek bumblebee | 18 | 11-01-2003 15:02 |