Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar sommige dingen heb je niet onder controle. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
als je totaal niet meer in de toekomst wil kijken gaat het mis en niet zon beetje ook maar goeddat moet je dan zelf maar weten ![]() |
![]() |
||
Citaat:
je leeft richting toekomst, daar kun je niet omheen. het enige wat je kunt doen is de richting enigzins aanpassing in de richting van de toekomst die je het liefst hebt. En DAT, kun je alleen maar doen op basis van ervaringen uit het verleden. zodra jij je gedachtenstroom stilzet, ervaar jij helemaal niks meer. bovendien, waar haal jij de ilusie vandaan dat iemand zijn gedachten uit kan zetten zeg. denken is verwerken, het verwerken van waarnemingen en van herinneringen, en die herinneringen heb je nodig om te leven. wie je werkelijk bent ![]() duuuuhs, het klinkt leuk, maar je kletst, sorry
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Neem je gedachten eens bewust waar..wie neemt dan waar? Denken moet je gebruiken als je het nodig hebt maar wij hebben een eindeloos stroom van onzinnige,nutteloze gedachten..een continue ruis in je hoofd..een gekte is dat! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat ontstaat door denken en dat is compleet nutteloos want er bestaat geen toekomst...je kan nooit anders ZIJN dan dat je NU brnt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Je verwerkt niet veel als je erover nadenkt,lijden en pijn blijft je dan achtervolgen. Citaat:
Ieder mens IS Bewustzijn maar helaas worden we door onze gedachten in het onbewuste gehouden. |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
waarom is denken nutteloos ? het zorgt ervoor dat je problemen kan oplossen en meer alle kunst of andere uitingen ook afschaffen ? ik snap je aversie tegen het denken niet je denkt toch zelf ook je heb een menin gover ho het zou moeten enz dat zou anders niet kunnen Citaat:
alles stroomt en waarom zou een mens niet kunne veranderen ? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Een mens kan in ZIJN niet veranderen,hij kan in het gemanifesteerde deel veranderen,hij kan oud worden,een been verliezen,grijze haren krijgen,sterven,bepaalde kennis krijgen maar zijn WARE IK kan niet veranderen. Je komt in contact met je ware ZIJN als je stopt met nutteloos denken.Denk als het nodig is en zet dan de knop uit. Laatst gewijzigd op 25-04-2004 om 21:08. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
pROBEER MAAR EENS ALS WAARNEMER JE GEDACHTEN TE OBSERVEREN.dAN ONTSTAAT ER AL EEN VERANDERING IN BEWUSTZIJN. (sorry voor de hoofdletters) Probeer je innerlijk eens te voelen of eens met alle aandacht naar een bloem te kijken.Dan stopt je denken en maak je plaats voor bewustzijn. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ik neem mijn gedachten de heledag waar hoor ![]() ikbne het niet met je eens als ik naar een mooie blem kijk blijf ik dneken het is een andersoort denken dan waarneer ik na denk over een wiskunde probleem je ook als je je ontspant denk je nog het is zowieso een illusie van jou dat je het dneken kan stoppen en je moet dat ook helemaal niet willen |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Probeer eens stil te worden en te kijken wat je volgende gedachte wordt... Als je echt met aandacht naar een bloem kijkt,is er geen ruimte voor denken,er is een waarnemer,oftewel bewustzijn. Nee, je kunt geen bewustzijn worden want je BENT het al...alleen wordt het versluierd door het denken. Laatst gewijzigd op 25-04-2004 om 21:18. |
![]() |
||
Citaat:
je leeft altijd "daarnet" theoretisch leef je natuurlijk nu maar NU merk je niks. NU neem je waar, Dalijk merk je wat je NU waarneemt, en Nu is dalijk veranderd in daarnet. aja, en jij denk dat je iets aan die vrede hebt als je er niks van merkt?
||
![]() |
Citaat:
je kunt bewustzijn niet zijn alleen hebben in de nederlandse taal ![]() er is altijd ruimte voor denken |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Juist als je gaat leven in het nu ,merk je iets,een bewustzijnsverandering. Die vrede ervaar je,heel intens maar je hoeft er niet over na te denken.Door die vrede ga je je EEN voelen met al wat leeft. Deel van het ALLESOMVATTEND bewustzijn.De oplossing voor het lijden in de wereld. Zolang je nog in de stroom van gedachten zit,kun je dit niet ervaren.Je wordt meegevoerd met de eeuwige babbel in je hoofd. Veel mensen ervaren het gevoel van vrede tijdens meditatie omdat je naar binnen keert en er een einde komt aan de stroom van gedachten. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je kunt pas werkelijk ZIJN als je de stroom van denken eens stillegt en dan ervaart. Denken is niet altijd nodig,gebruik het en zet dan de knop uit. Er zijn zoveel nutteloze gedachten.Ga als waarnemer je gedachten eens observeren,kijk wat er gebeurt. |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
en het is droevig dat er altijd ruimte is voor denken omdat er daardoor een sluier hangt over ons ware ik. |
![]() |
||
Citaat:
Is je ware ik niet iets onbevattelijks ? Zo nee, wat is je ware ik ?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
ZIJN doe je toch wel, iedereen IS allang, anders waren ze er niet. Jou oplossing voor al het lijden is het negeren van lijden, dat is verkeerd. emoties zijn een deel van jou bestaan, je bent dan ook een mens. je probeert iets emotieloos te zijn, of nee, een "slechteemotie"-loos figuur. waarom denk je dat mensen alleen maar vrede zouden moeten voelen? je zo een voelen met de rest, zoals je dat beschrijft, is het geen leven. geen verandering, geen nut. HOE kun jij ook maar denken dat je dat wilt? ow, en dan nog iets. je bent op het moment zo iemand die vage termen gebruik als "DE manier om te ZIJN" heb je ENIG idee waar je het over hebt? idd
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ja,ik mediteer. |
![]() |
||
Citaat:
Ik ga volgend jaar misschien op zo'n clubje, als ik fysiek weer wat beter in orde ben.
||
![]() |
Citaat:
Mensen die hersendood zijn kunnen niet denken maar ze ZIJN nog steeds,net zoals mensen die gestorven zijn. Een boom en een dier leven ook,zij kunnen niet denken zoals de mens,zij leven in het NU. Ze maken zich geen zorgen of ze dit jaar voldoende vrucht zullen dragen,ze zijn niet angstig om een nest te bouwen. zij zijn echter wel bewustzijn al is het bewustzijn op een ander niveau.Zij maken deel uit van het gemanifesteerde leven. Als je s'morgens wakker wordt is er nog een fase van niet denken,je bent dan gewoon. Probeer daar eens op te letten wat je dan ervaart. Probeer het moment te pakken waarop je weer gaat denken,door als waarnemer van je gedachten op te treden,kom je vanzelf in een ander bewustzijn. Probeer het leven in jezelf eens te voelen,ervaar het. Er zijn nog meer mogelijkheden om je gedachten tot rust te brengen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Waarom zou je niet echt met aandacht luisteren zonder in je hoofd al een antwoord te formuleren. Als je stil wordt van binnen,kom je vanzelf in contact met het hogere wezen in jezelf. Het is geen negeren van lijden,er is in feite geen lijden meer als je in het nu leeft en het accepteert zoals het IS. Je valt op je knie en je bloedt...ok accepteer dat je pijn hebt,het is goed en je bent gevallen dat is gebeurd..ok. Maar wij reageren met boosheid''welke eikel heeft die steen hier neergelegd waar ik over gevallen ben'' ''wat een sukkel'' enz enz. Dat zijn allemaal reacties ontstaan uit nutteloos denken.. Accepteer pijn,verdriet, woede,jaloezie,vreugde enz als iets wat er mag zijn en je zal merken dat het verdwijnt zonder dat je het opkropt.Nee,geef er aandacht aan maar denk er niet over want dat geeft reacties die nutteloos zijn. En ja,ik weet waar ik over praat want ik ervaar het. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Toch zijn er mensen die van de ene op de andere dag dit inzicht krijgen,vaak na ondraaglijk lijden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Is het dan niet onzinnig om dat verleden steeds op te rakelen of te denken dat je in de toekomst een ander kan worden? Is dat niet vreselijk nutteloos? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je hoeft het niet uit te diepen want het IS al in jou aanwezig. Gewoon wakker worden... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
kun je ook uitleggen waarom je dat dnekt ? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Er bestaat inderdaad een allesomvattend bewustzijn (of God of de bron )waarin wij gemanifesteerd zijn. Wij maken hier deel van uit. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik denk dat niet,daar probeer ik juist zoveel mogelijk los van te komen. Als er een stilte komt binnen in jezelf dan ga je ervaren dat je deel bent van het grote geheel. Er komt een einde aan het idee dat wij afgescheiden zijn van elkaar. Wij zijn gemanifesteerde deeltjes in een groot niets.Een voorbeeld: Jouw kamer zou niet bestaan zonder het niets,hiermee bedoel ik dat er muren zijn,je spullen,je bed,posters enz enz maar deze dingen kunnen er alleen maar zijn omdat er een ''niets'' oftewel ruimte,leegte,is waarin deze voorwerpen zijn geplaatst. |
![]() |
||
Citaat:
Ik vroeg al eerder: wat heb je er verder aan om je van je gedachten te distantieren en je te verenigen met het grote geheel ? Ik vind mijn gedachten vrij prettig, van "nutteloze gedachten" of "ruis" zoals je in het begin stelt, heb ik weinig last. Onthaast het misschien ? Leg dat me eens uit.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Schooltijd verspild, weet niet meer wat ik verder moet MightyMouse125 | 1 | 21-01-2015 06:45 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Boeddhisme ninie | 160 | 27-05-2007 19:25 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Lijden Negrotiator | 19 | 18-12-2003 11:09 | |
Psychologie |
Niet meer naar school willen, voel me gevangen en depressief Lil'Girl | 3 | 04-11-2003 14:57 | |
Liefde & Relatie |
Ik kan het echt niet meer aan... Heeft er iemand aub raad... Tinkelfeetje | 18 | 07-05-2003 16:12 | |
Psychologie |
Ik weet het niet meer! )Vampje( | 9 | 07-05-2002 15:02 |