Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-03-2004, 19:57
Krekker
Krekker is offline
Ik windows XP home (NL) en heb een tijdje geleden iets gedaan waardoor mijn systeemgeheugen vol raakte. Windows heeft toen een wisselbestand gemaakt.

Het probleem is dat ik bijna nooit dingen doe waardoor het geheugen vol raakt en dat ik dus geen wisselbestand wil gebruiken. Als ik dat instel via het configuratiescherm en ik roep (na reboot) taakbeheer op, dan krijg ik toch in plaats van geheugengebruik wisselbestandgebruik te zien.

Hoe kan ik er voor zorgen dat windows én geen wisselbestand gebruikt én ook daadwerkelijk het geheugengebruik weergeeft in taakbeheer?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-03-2004, 20:08
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
geef eens een goeie reden wáárom je geen wisselbestand wil gebruiken? verveel je je ofzo
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 20:10
Krekker
Krekker is offline
Is een wisselbestand niet een heel stuk langzamer dan gewoon je RAM (of heb ik een heel verkeerde definitie van wisselbestand).

Bovendien wil ik in taakbeheer dus gewoon kunnen zien wat mijn geheugengebruik is (in dat grafiekje dus, niet van de cijfertjes onderin).

[edit]waarom wel trouwens, heb toch gewoon genoeg aan mn RAM (512MB)[/edit]

Laatst gewijzigd op 31-03-2004 om 20:14.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 20:33
dafelix
dafelix is offline
WinXP wil altijd een verdubbeling van het geheugen onder de 1024 Mb RAM die je zelf hebt... ofzoiets, ik weet het fijne er ook nie van

maar ik denk dat WinXP zelf dus gewoon wisselbestand aan blijft maken, totdat je 1024 RAM geheugen hebt
Oud 31-03-2004, 20:43
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
w4s4 cr4ft schreef op 31-03-2004 @ 21:10 :
Is een wisselbestand niet een heel stuk langzamer dan gewoon je RAM (of heb ik een heel verkeerde definitie van wisselbestand).

Bovendien wil ik in taakbeheer dus gewoon kunnen zien wat mijn geheugengebruik is (in dat grafiekje dus, niet van de cijfertjes onderin).
Je hebt er idd een heel verkeerde idee van. Lees dit maar eens door dan:

http://aumha.org/win5/a/xpvm.php

En dan vooral dit stukje:
Citaat:
Can the Virtual Memory be turned off on a really large machine?

Strictly speaking Virtual Memory is always in operation and cannot be “turned off.” What is meant by such wording is “set the system to use no page file space at all.”

Doing this would waste a lot of the RAM. The reason is that when programs ask for an allocation of Virtual memory space, they may ask for a great deal more than they ever actually bring into use — the total may easily run to hundreds of megabytes. These addresses have to be assigned to somewhere by the system. If there is a page file available, the system can assign them to it — if there is not, they have to be assigned to RAM, locking it out from any actual use.
En verder, wat jij wil kan gewoon niet. Windows laat het "wisselbestandgebruik" zien in dat grafiekje, of je nou wil of niet.
Oud 31-03-2004, 20:44
Krekker
Krekker is offline
Maar vroeger had ik nooit een wisselbestand. Dat heb ik pas sinds kort.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 14:11
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
dan heb je vroeger niet goed genoeg gekeken, en bovendien gebruik ie een wisselbestand als ie niet genoeg ram heeft, door heb wisselbestand uit te zetten of heel klein te maken wordt je computer zeker niet sneller, maar eerder instabiel
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 14:31
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef op 03-04-2004 @ 15:11 :
dan heb je vroeger niet goed genoeg gekeken, en bovendien gebruik ie een wisselbestand als ie niet genoeg ram heeft, door heb wisselbestand uit te zetten of heel klein te maken wordt je computer zeker niet sneller, maar eerder instabiel
Maar hoe kan het dan dat er in taakbeheer is aangegeven dat er 280 mb wisselbestand gebruikt wordt, terwijl er 220 mb fysiek geheugen vrij is?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten