Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik denk dat het best mogelijk is dat als je extreem materialistisch bent ingesteld, je gelukkig kan worden van alleen geld (en/of materialen). Die mensen hoeven niet perse ongelukkig te worden van gebrek aan (het rijtje dat Quiana opsomde) en zodanig kunnen ze gelukkig worden. Het kan zijn dat die personen meer willen kwa goederen, maar dat kan ook zijn om nog gelukkiger te worden. (zoals 'een normaal mens' ook gelukkig kan zijn en altijd wel ergens iets te verbeteren heeft). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk dat Quiana gelijk heeft wbt "Ik denk dat iemand die materialistisch is wel degelijk ongelukkig daarvan kan worden. Het (niet altijd te bevredigen?) verlangen naar meer, beter, mooier, enz, maakt je er ook niet gelukkiger op, denk ik." Het is dan nooit genoeg, iemand is dus nooit gelukkig, omdat hij/zij er waarschijnlijk zo enorm op gespitst is om bepaalde dingen te krijgen. Zo denk ik ook dat iemand die enorm gespitst is op immateriële dingen nooit gelukkig zal worden. Overdreven iets willen is nooit goed, wat het ook is. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Je aanname is volgens mijv erkeerd over materialisme, althans anders dan die van mij (hehe ;D). Ik denk bij materialisme aan iemand die ook een grens kan hebben aan eigendommen en daarbij gelukkig is. Jij, althans maakte ik uit je reactie op, denkt dat een materialist altijd maar doorhunkert naar meer zonder ooit echt tevreden te zijn. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Een echte materialist zal doorhunkeren, denk ik. Net als dat een echte 'aandachtvreter' (ik noem maar wat ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Geld is tijdelijk. Het is gemakszucht, het is je leven beter kunnen leven als je misschien kan zonder geld. maar het maakt je absoluut geen warm, liefdevol, en gewaardeerd persoon
||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd op 04-04-2004 om 09:52. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Een computer die je vandaag koopt, is eigenlijk alweer verouderd. Het blijft vernieuwen, het blijft inspelen op de hebberigheid van de consument. BAh
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
*trekt zich terug* ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Onderzoek de gekstuh ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Tevens, als het om psychologische dingen gaat en er wordt gevraagd "kan het zo zijn dat blablabla?" dan ben ik altijd geneigd te zeggen 'ja <punt>', zolang er geen bewijs is dat het niet kan, staat die optie nog open en zou het dus kunnen. |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik denk vaak vol weemoed terug aan mijn kindertijd- toen was ik uiterst materialistisch ingesteld. Speelgoed, barbies, etc. Als je een materialist bent, is het simpel. Je leeft om tastbare zaken, om die te verkrijgen. Zucht, was het nog maar zo'n feest. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Waarschijnlijk heb je dus wel nood eraan gehad, zonder het te beseffen, want je behoefte werd vervuld (...denk ik ![]() Edit: ik had 'de Koe!' haar post nog niet gelezen... ![]() Laatst gewijzigd op 04-04-2004 om 19:22. |
![]() |
||
Citaat:
2/ Was Maslow dan een epicurist? 3/ Idd, het zou wel héél moeilijk worden. 4/ Beetje generaliserend, niet? ![]() 5/ Geloof ik al meer. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
'k Weet niet, zullen zien wat ze zegt. Je zou wel eens gelijk kunnen hebben, hoor. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Materialisme combineren met ..... kabouterkop | 25 | 03-05-2006 19:09 | |
ARTistiek |
Nieuwe materialen en technieken in de actuele kunst telefoontje | 3 | 26-03-2006 21:48 | |
Muziek |
The Sheer - Material Boy pieter17 | 6 | 30-11-2004 07:55 | |
Psychologie |
materialisme versus ideologisme meisje | 8 | 07-04-2004 11:15 | |
De Kantine |
Materialisme goede basis voor huwelijk? Secreet | 25 | 15-10-2002 16:18 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Materialisme in de huidige samenleving TMLWKY | 27 | 24-07-2002 22:32 |