Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik kan moeilijk zeggen of ik er positief of negatief tegenover sta aangezien ik zoiets ruims niet kan overzien. Maar gezien mijn eigen ervaring zie ik het tot nu toe als een verrijking. Laatst gewijzigd op 04-04-2004 om 11:24. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() De plekken waar ik kom iig zijn er heus buitenlanders en niet veel minder dan in de randstad e.d. Misschien heb je hier niet van die heel verpauperde wijken, maar dat is de schuld van de politiek en niet van de buitenlanders.... En ja, om precies te zijn, ik heb ze niet getelt ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Vraag is natuurlijk of dat komt omdat het zulke tolerante en lieve mensen zijn, of omdat ze blij zijn dat er in die afgelegen kutdorpen eindelijk eens wat gebeurt. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar je maakt mij niet wijs dat die mensen na vijftien à twintig jaar niet de indruk kregen dat ze hier wel eens zouden blijven. Vanaf dat tijdstip hadden ze alsnog ruim vijftien jaar de tijd om Nederlands te leren, desnoods via een LOI-cursus voor ouderen ofzo, dat ze in elk geval zelf een brood kunnen bestellen. Maar goed, dat zij geen Nederlands spreken is natuurlijk niet zo erg. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() maar de 2de generatie spreekt vaak ook slecht nederlands voor mijn gevoel.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
de derde generatie spreekt ook vaak slecht nederlands door de buitenlandse taal die ze thuis spreken. Op de basisschool moeten ze dan nog nederlands leren en hebben ze een flinke achterstand. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Sowieso beheerst 90% van de Nederlanders het Nederlands in onvoldoende mate, maar dat is een andere discussie. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
de tweede generatie spreekt vaak slecht nederlands.. dat merk je zodra je onder die mensen komt ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Als je om me heen kijkt, en je ziet hoe migranten anders tegenover je staan als je je distangeerd van die discriminatie en generalsierende media ophef (Toenemende moslim angst, tijdens Opsporing Verzocht: 'kijk, weer een zwarte.... ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ...maarja, ik heb die van vandaag dan ook nog niet gelezen.... ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Waarom zouden mensen naar een azc toe moeten, die asielzoekers kunnen toch ook onder de mensen komen? Dan leren ze wel nederlands. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
True story.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder, zie verhaal McCaine. In Engeland word je ook alleen maar geaccepteerd als je helemaal verengelst. Paki's (heb je daar veel) worden door veel Engelsen ook maar als halve burgers gezien, dus ik zou Engeland niet teveel ophemelen. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Wel zou het zo kunnen zijn dat de lage verhouding allochtonen/niet allochtonen integratiebevorderend werkt omdat allochtonen niet in een soort ghetto kunnen leven. |
![]() |
||
Citaat:
Sterker nog, ik zou durven zeggen dat we in Nijmegen geen allochtonenprobleem hebben, maar het wel gemaakt wordt. Ook hier lopen veel xenofoben rond, terwijl die eigenlijk geen reden hebben om zich zo expliciet uit te drukken.
||
Citaat:
maar als ze het wel zouden snappen zouden ze ook zien dat we aan ze ergeren doordat ze GEEN NL spreken. Als ze dan denken f*ck NL, laat ze dan maar ergens anders heen gaan
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Eigenlijk is het vrij simpel, ik zie allochtonen niet eens meer echt als allochtonen. En die bullshit over dat moslims de wereld gaan overnemen, mag je gerust met een korrel zout nemen. Ten eerste, waar zouden wij dan blijven, ten tweede, wie is zo gek om nu alsnog te gaan "geloven" in iets en ten derde, so what? ze zijn toch ook gewoon wereldbevolking. Nu is de wereld in handen van de VS, dan van de moslims, so what? I guess you're just boo-fucking-hooing too much... Ehhm, sorry ik draaf wat door, maar ik meen wel wat ik zeg...
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
1. Economisch kost grootschalige migratie zoals deze zich nu voordoet meer dan dat het oplevert. Alleen selectieve migratie kan dat wegnemen (zie eerdere posts). 2. Culturele wisselwerking is er nouwelijks. De gedroomde 'verrijking' van de samenleving valt toch wat tegen. 3. Het in gevaar komen van verworvenheden van de Nederlandse samenleving. We kunnen vaststellen dat voor grote groepen migranten de gelijkwaardigheid van man en vrouw nog niet vanzelfsprekend is. Als die groepen naar verhouding groot worden zullen zij ook naar verhouding invloed krijgen. Hoe moet een docente orde handhaven als een kwart van de leerlingen haar gezag niet accepteert omdat ze een vrouw is? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|