![]() |
|
Verwijderd
|
En hoe denken jullie over dit soort operaties???
Ik vind, dat als je je borsten echt te groot vindt, dat er dan niets mis is met een borstverkleining, en dat als je er echt lichamelijk last van hebt dan het dan zelfs bijna logisch is. En de rest van je vragen kan ik niet beantwoorden. edit: er is ook nog zoiets als www.borstenforum.nl geloof ik (mag dit of is dit reclame?). Daar staat ongetwijfeld heel veel op over borstvergroting. (als dit als reclame telt, dan mogen fbs zich vrij voelen om de hele edit te verwijderen) Laatst gewijzigd op 01-02-2004 om 19:25. |
![]() |
|
Verwijderd
|
een vriendin van me heeft t vorig jaar laten doen,volgens mij was ze of laat 16 of net 17.
zij was naar een kliniek holy...iets in rotterdam gegaan met een hotel erbij, omdat er minder dan 3 maanden wachttijd was, bijna alle ziekenhuizen en klinieken doen dat geloof ik maar t is de wachttijd... dokter weet ik bij god niet. nadeel is wel dat als je t vroeg laat doen dat t altijd terug kan komen zodra je zwanger bent ect. voor de rest zaten er veel voordelen aan zo'' n operatie, die vriendin van me is er erg tevreden over en heeft veel meer zelfvertrouwen gekregen. |
![]() |
|
Ik heb zelf 2 jaar geleden een borstverkleining gedaan en ik ben er nogsteeds vreselijk blij mee. Ik had er lichamelijk niet zo zeer last van, maar geestelijk wel. Ik werd er altijd op aangekeken.
Ik heb de operatie in Leeuwarden laten doen. Bij dokter Knepper. Het is een vrouwelijke chirurg. Ik vind dit soort operaties volkomen terecht. Als je op welke manier last dan ook van je borsten hebt moet en je wilt ze laten verkleinen moet je dat gewoon doen. Wel zitten er natuurlijk risico's aan. Het is waarschijnlijk dat je na afloop geen borstvoeding meer kunt geven, omdat ze bij het verwijderen van weefsel ook melkklieren moeten verijderen. Daarnaast kan het gevoel in je tepels verminderen, weggaan en sterker worden. Dat laatste is bij mij echter niet gebeurt. Wel kan ik waarschijnlijk geen borstvoeding meer geven. Ook hou je er redelijk groffe littekens aan over in de meeste gevallen. Een anker vorm: Aan de onder kant van je borst, met de ronding van de onder kant mee. Dan vanuit het midden van dat litteken een recht omhoog naar je tepel en een om je tepel heen. Ik vond het het allemaal dubbel en dwars waard. ![]()
||
![]() |
Citaat:
K heb sinds mn 14e al verschillende soorten therapie voor mn houding gevolgd (Fysio, Ceasar, Mensendieck) maar dat werkte allemaal niet... K zie dit nu als de enige mogenlijkheid om een btje verlichting in mn nek te krijgen. Daarbij heeft mn huisarts bevestigd dat mn borsten & mn bh zo'n druk op mn schouders, nek en bovenrug uitoefent dat het niet gek is dat ik constant rugpijn heb. Ik heb al meerdere mensen (ook borstenforum.nl) geraadpleegd, maar ik dacht msschien zitten hier ook nog mensen van mijn leeftijd (die daar nauwelijks zitten) die hier ervaring mee hebben. Vandaar dat ik hier ook om info vraag. Oh, en btw mn cupmaat is momenteel 80 F/G |
![]() |
|
ik heb er ook weleens overnagedacht, maar over het algemeen heb ik er nooit echt veel last van behalve als ik ga hardlopen ofzo maar goed dat vind ik toch al helemaal kut en mijn heup is ook neit 100%
maar ik gebruik nu minimizer bhs.. ze zien er heel oudbollig uit.. maar echt met een grote cupmaat is het moeilijk om een goede bh te vinden en deze bhs zijn geniaal het houdt alles goed stevig vast en ja je houding is beter en je hebt er minder last van.. maar als je echt veel last hebt zou ik het laten doen, zeker als je al verschillende therapien hebt gehad.. , ik zou er zelf niet aan moeten denken om hele dagen last te hebben van mijn borsten. succes! |
![]() |
|
![]() |
Ik ben deze zomer aan de beurt..
Kep cup H (h van huge zegge ze dan) en das te veel.. Zelf de chirurg vond het veel!! (ksta nu op de wachtlijst) Ik zou zeggen, ga naar die chirurg en vraag m alles wat je je kunt verzinnen (op www.borstenforum.nl staat een vragenlijst), je kunt altijd nog nee zeggen.. |
![]() |
|
![]() |
Als je er echt last van hebt, dan is niemand er op tegen. Ik ken een meisje dat dat heeft laten doen, natuurlijk werd ze op school een beetje vreemd aangekeken ('whoa borstverkleining?!') maar ik kan me best voorstellen dat sommigen het willen.
Zorg alleen dat je geen spijt krijgt. (Gamecube en N64 rule ![]() Laatst gewijzigd op 02-04-2004 om 01:24. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dit wordt wel vaak aangeraden, evenals afvallen.. maar het hoeft dus niet.. ik was geloof ik 15 (bijna 16) |
![]() |
|
![]() |
Ik zou het zeker doen als ik een vrouw me te grote borsen was.
Alleen een ding snap ik niet, nekpijn door te grote borsen? Dat moet iemand mij toch even uitleggen...
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Dus doe niet zo triest please en zoek niet dingen die je zelf wil zien? En so what als ik haar cupmaat zou weten... alsof dat wat boeit. Ikke denk dat je inderdaad met zo een cupmaat beter kan verkleinen want dit staat waarschijnlijk idd niet in verhouding tot je bouw en dus krijg je er last van. Hoop het beste voor je! Laatst gewijzigd op 03-04-2004 om 08:44. |
![]() |
|
Hey... Ik zit er ook over te denken. M'n borsten zijn niet zo belachelijk groot, maar in verhouding wel. Heb nl. cup 65 C/D, en ben vrij klein. De fysio zei dat het geen wonder is dat ik last heb van m'n nek/schouders/rug... Maar ja... tis niet iets wat je zomaar even doet, vooral omdat ik helemaal niet zeker weet dat het over is, als ik ze laat verkleinen...
![]() Nou... ben benieuwd wat de rest van de mensen hierover te zeggen heeft ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ja, ze gingen nog wel groeien ja, en dat hebben ze gedaan, maar dat nog altijd beter dan nog maar groter en groter.. |
![]() |
|
Zelf heb ik ook een tijd met het idee gelopen om een borstverkleining te ondergaan( kheb maat 70G). De pijn in mijn rug/schouders en nek vallen opzich wel mee, maar vooral het kopen van leuke passende truitjes en bh's daar heb ik best veel moeite mee. Gelukkig heb ik wel goede en ook zelfs leuke bh's kunnen vinden
![]() ![]() Ik neem (nog) geen borstverkleining omdat ik er eigenlijk te veel nadelen aan vind zitten, en ik vind het ook heel erg eng om zoiets te doen ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 04-04-2004 om 00:24. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
hoe bedoel je teveel nadelen? |
![]() |
||
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 04-04-2004 om 00:25. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
In tegenstelling tot een borstvergroting (waar je een gaatje krijgt waardoor de boel naar binnen word gespoten) is een borstverkleining een hele operatie.
Het duurt ongeveer 3 uur en je hele borsten worden opengehaald (ongeveer alles onder je tepel ben je dan kwijt, ligt ook aan de maat). Er kan een heleboel misgaan (niet zon heel grote kans) en je ben 6 weken aan het revalideren.. Rede dus om er rustig over na te denken. Als je op je 15de cup H hebt en die verkleint naar cup C en vervolgens groeit tot cup E. Dan zou ik blij zijn dat ik mijn H niet naar J heb laten groeien!!! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() haha, precies mijn situatie omschreven ![]() |
![]() |
|
![]() |
Nou, ik heb t dus inmiddels (19 maart was de dag) achter de rug.
En ik kan het, ook al kan ik het uiteindelijke resultaat nog niet helemaal zien natuulk, iedereen die er over nadenkt en klachten heeft, aanraden. De eerste dagen na mn operatie had ik wel zoiets van, waar ben ik aan begonnen... Maar dat was al snel voorbij. Dr is bij mij rechts 510 gram, en links 560 gram weggehaald. Wat een verlichting ![]() Mn nekpijn is gwoon bijna helemaal verdwenen. Heerlijk ![]() K kan nu, ivb met de pijn en omdat t nog niet helemaal dicht is, nog niet sporten e.d. Maar k zie dr nu al naar uit ![]() ![]() ![]() Littekens vallen me alles mee, t ziet er behoorlijk mooi uit. K heb nog een plekje onderaan mn borst dat nog open is, maar t ontsteekt niet ofzo, dus daar hoef ik me niet druk om te maken. Nu nog 4 weekjes rustig aan doen, en dan kan ik dr helemaal van gaan genieten ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Vraagje over borstverkleining [Wacko] KiP | 27 | 28-11-2004 21:25 | |
Lichaam & Gezondheid |
borstverkleining *lieve_steph* | 16 | 28-09-2003 19:18 | |
Lichaam & Gezondheid |
borstVERKLEINING runningwild | 13 | 06-06-2003 14:50 | |