Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2004, 19:13
Oum Taqiyyah
Oum Taqiyyah is offline
Ik heb iedere keer het gevoel, en vooral als ik wil slapen, dat er miljoenen beestjes over mijn lichaam kruipen. Hierdoor kan ik niet slapen. Of ik word steeds midden in mijn slaap wakker door dit nare gevoel.
Nou heb ik mijn dokter gebeld en zij zei dat het allemaal placebo was; het zit tussen mijn oren. Verder wist ze ook geen oplossing.
Nu wil ik hier echt vanaf komen, want nu begin ik dit gevoel ook midden op de dag te krijgen en ik krijg het niet meer uit mijn hoofd en ik word er helemaal gek van.
Ik weet dat ik dit heb omdat ik een fobie voor insecten heb. Nu is mijn vraag of iemand dit ook heeft, of of iemand weet wat ik hier aan kan doen.

Laatst gewijzigd op 17-06-2004 om 06:29.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-06-2004, 19:17
Nona
Nona is offline
Eens een afspraak bij de dokter maken en hem vragen je door te verwijzen naar psychische hulp. Dit is erg vervelend en als het erger wordt kan het je behoorlijk hinderen in je dagelijks leven. Gewoon gaan dus.
Oud 16-06-2004, 23:25
Verwijderd
Oh. Jeetje.
Ja dit herken ik, dit heb ik ook een tijdje gehad. En ik ben ook heel erg bang voor insecten.
Ik had dit toen ik heel erg depressief was en maandenlang bijna niet sliep.
(Ik heb het nu af en toe nog.)
Maar ik weet niet wat je er aan kunt doen. Zijn er ook andere dingen waar je mee zit/moeite mee hebt/heel erg bang voor bent/etc, naast dit en die insectenfobie?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 06:22
Oum Taqiyyah
Oum Taqiyyah is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 16-06-2004 @ 20:17 :
Eens een afspraak bij de dokter maken en hem vragen je door te verwijzen naar psychische hulp. Dit is erg vervelend en als het erger wordt kan het je behoorlijk hinderen in je dagelijks leven. Gewoon gaan dus.
Maar mijn dokter zei dus al, dat ze verder ook niet wist wat ik eraan kon doen. Het is wel zo dat ik best wel een afspraak met haar zou kunnen maken, maar ik schaam, omdat het zo dom lijkt als ik voor dit bij haar kom.
Oud 17-06-2004, 06:24
Verwijderd
Citaat:
Oum Taqiyyah schreef op 17-06-2004 @ 07:22 :
Maar mijn dokter zei dus al, dat ze verder ook niet wist wat ik eraan kon doen. Het is wel zo dat ik best wel een afspraak met haar zou kunnen maken, maar ik schaam, omdat het zo dom lijkt als ik voor dit bij haar kom.
Aan psychische dingen (of zoals zij het noemt 'dingen die tussen je oren zitten') valt ook wat te doen. Niet door je huisarts, maar wel door mensen waar zij je naar kan doorverwijzen (bv. een psycholoog of het riagg of wat dan ook). Het is niet dom als je hiervoor naar je huisarts gaat, daar is ze voor (en als zij beweert van niet...dan zou ik op zoek gaan naar een andere ). Je zou haar iig kunnen zeggen dat je doorverwezen wilt worden (als je dat wilt dan iig), dan kom je met een andere vraag (ik snap dat je niet hetzelfde wilt vragen, maar om een doorverwijzing kan je best vragen).
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 06:25
Oum Taqiyyah
Oum Taqiyyah is offline
Citaat:
Rhea schreef op 17-06-2004 @ 00:25 :
Oh. Jeetje.
Ja dit herken ik, dit heb ik ook een tijdje gehad. En ik ben ook heel erg bang voor insecten.
Ik had dit toen ik heel erg depressief was en maandenlang bijna niet sliep.
(Ik heb het nu af en toe nog.)
Maar ik weet niet wat je er aan kunt doen. Zijn er ook andere dingen waar je mee zit/moeite mee hebt/heel erg bang voor bent/etc, naast dit en die insectenfobie?
Hmm, ja, best ik zit heel erg met school; ik moet blijven zitten , door die stress krijg ik ook hyperventilatie aanvallen. <-- of hoe je het ook noemt
Oud 17-06-2004, 06:26
Oum Taqiyyah
Oum Taqiyyah is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-06-2004 @ 07:24 :
Aan psychische dingen (of zoals zij het noemt 'dingen die tussen je oren zitten') valt ook wat te doen. Niet door je huisarts, maar wel door mensen waar zij je naar kan doorverwijzen (bv. een psycholoog of het riagg of wat dan ook). Het is niet dom als je hiervoor naar je huisarts gaat, daar is ze voor (en als zij beweert van niet...dan zou ik op zoek gaan naar een andere ). Je zou haar iig kunnen zeggen dat je doorverwezen wilt worden (als je dat wilt dan iig), dan kom je met een andere vraag (ik snap dat je niet hetzelfde wilt vragen, maar om een doorverwijzing kan je best vragen).
Bedankt
Oud 17-06-2004, 06:46
Verwijderd
Heej dinnetje,

Ik hoop dat je het niet erg vind dat ik dit gelezen heb maar ik zal niets doorvertellen hoor Je kan me vertrouwen.

Ik denk dat het verstandig is om een afspraak te maken met je huisarts, om de volgende redenen :

* hyperventilerenen
* het gevoel dat er miljoenen beestjes over je lichaam lopen.
(nou meer is het geloof ik niet, maar alle andere gezondheidsklachten moet je dan ook meteen meenemen!!)

Lieverd, dat je blijft zitten is natuurlijk heel lullig, maar als je nou eens probeert om met een zomertaak over te gaan naar 4TL? Net als Suzanne? Ik denk dat je dat kan want je bent slim genoeg heb ik gezien! So, maak je mega werkstuk af op school, ga langs peter huweej en vraag hem de mogelijkheden! Dan weet je het zeker. Dennis en Marjorie die weten NIETS dus daar moet je niet op vertrouwen. Ga ervoor meid! Je kan het!

Eva

[EDIT] Als je niet naar de huisarts durft te gaan is het misschien verstandig om met iemand uit je omgeving te praten die je vertrouwd hierover. En, als de huisarts je niet door wil verwijzen ofzo of je durft niet kan je altijd nog ff langs jeugdzorg gaan (na/voor school, tzit bij het gebouw van de Schoor,en die weet je) en vragen wat zij daar denken. [/EDIT]
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 07:04
Oum Taqiyyah
Oum Taqiyyah is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 17-06-2004 @ 07:46 :
Heej dinnetje,

Ik hoop dat je het niet erg vind dat ik dit gelezen heb maar ik zal niets doorvertellen hoor Je kan me vertrouwen.

Ik denk dat het verstandig is om een afspraak te maken met je huisarts, om de volgende redenen :

* hyperventilerenen
* het gevoel dat er miljoenen beestjes over je lichaam lopen.
(nou meer is het geloof ik niet, maar alle andere gezondheidsklachten moet je dan ook meteen meenemen!!)

Lieverd, dat je blijft zitten is natuurlijk heel lullig, maar als je nou eens probeert om met een zomertaak over te gaan naar 4TL? Net als Suzanne? Ik denk dat je dat kan want je bent slim genoeg heb ik gezien! So, maak je mega werkstuk af op school, ga langs peter huweej en vraag hem de mogelijkheden! Dan weet je het zeker. Dennis en Marjorie die weten NIETS dus daar moet je niet op vertrouwen. Ga ervoor meid! Je kan het!

Eva

[EDIT] Als je niet naar de huisarts durft te gaan is het misschien verstandig om met iemand uit je omgeving te praten die je vertrouwd hierover. En, als de huisarts je niet door wil verwijzen ofzo of je durft niet kan je altijd nog ff langs jeugdzorg gaan (na/voor school, tzit bij het gebouw van de Schoor,en die weet je) en vragen wat zij daar denken. [/EDIT]
Thanks (k)
Maar vanwege mijn (verpeste) eigen risico is dat niet meer mogelijk eef .
Enne Dennis had ook al gezegd omdat ik zovaak afwezig was het 'vertrouwen'in mij, ook bij mijn aankomende mentor geschaad is.
Dus ik ben bang dat ik weer zo'n afgang ga krijgen als bij die herman karel, of karel hermans. Hij had me vol hoop uitgenodigd op een gesprek, loopt ie me in dat gesprek helemaal af te katten en komt ie uitleggen hoe ik in elkaar zit (en dan bedoel ik geen positieve dingen). En dat allemaal terwijl hij mij niet eens kent. Bij Suuz ligt het allemaal net iets anders, dan bij mij, denk ik . En ook al zouden Dennis en Marjorie geen gelijk hebben, Micheal zegt dus precies hetzelfde als die 2.

Ik had laatst nog een afspraak bij mijn dokter (om andere redenen), op 13 mei. Die dag had ik al meerdere hyperventilatie'aanvallen' gehad en onderweg naar de dokter dus ook.
Dus ik vroeg haar wat het was (wist toen nog niet wat het was ) en zij vertelde mij dat het dus hyperventilatie was en dat de oorzaak hiervan stress is. Zij vroeg mij dus of ik evt. iets had wat stress veroorzaakte en ik vertelde het haar, dus begreep zij dat er dus momenteel niks aan valt te doen . Verder had zij mij allerlei foldertjes over hyperventileren gegeven, maar daar ben ik ook niks mee opgeschoten.
Oud 17-06-2004, 07:07
Verwijderd
Wat is dat voor een dokter...? Ook aan stress valt wat te doen (leren omgaan met stress, yoga, enz.)...en aan hyperventilatie (denk aan ademhalingsoefeningen bij een fysio). Als je psychische hulp wilt, dan zou ik gewoon direct om een doorverwijzing vragen. En als ze vertikt om die te geven...dan zou ik echt op zoek gaan naar een andere huisarts, want hier schiet je niks mee op.

(Kan je op school niet uitleggen hoe de situatie is? Of heb je dat al gedaan?)
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 07:19
Oum Taqiyyah
Oum Taqiyyah is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-06-2004 @ 08:07 :
Wat is dat voor een dokter...? Ook aan stress valt wat te doen (leren omgaan met stress, yoga, enz.)...en aan hyperventilatie (denk aan ademhalingsoefeningen bij een fysio). Als je psychische hulp wilt, dan zou ik gewoon direct om een doorverwijzing vragen. En als ze vertikt om die te geven...dan zou ik echt op zoek gaan naar een andere huisarts, want hier schiet je niks mee op.

(Kan je op school niet uitleggen hoe de situatie is? Of heb je dat al gedaan?)
Hmm, ja je hebt wel gelijk, ik ben nu ook verbaasd dat ze mij niet heeft doorverwezen, gezien de ernst van mijn hyperventilatie. Ik denk dat ik toch maar een afspraak ga maken en smane met mijn moeder ga, misschien sta ik dan wat sterker in mijn schoenen.

(Ja, het blijven zitten op school komt door een heel ander verhaal en die had ik dus al verteld aan mijn mentoren en afdelingscoordinator(tot mijn grote spijt, want ik had niet het gevoel dat ze me begrepen), nu is alles opgelost wat betreft dat probleem. Dus d8 ik dat alles opgelost met het ene probleem, komt het andere probleem erachter aan gerold; ik moest blijven zitten & een niveau lager! En dat is gewoon een hele lage en gemene streek van school, want ze weten hoe moeilijk ik het had. Het liefst wil ik van die verotte school af, maar dat mag nie )

Laatst gewijzigd op 17-06-2004 om 07:50.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 07:30
Verwijderd
Citaat:
Oum Taqiyyah schreef op 17-06-2004 @ 08:19 :
Hmm, ja je hebt wel gelijk, ik ben nu ook verbaasd dat ze mij niet heeft doorverwezen, gezien de ernst van mijn hyperventilatie. Ik denk dat ik toch maar een afspraak ga maken en smane met mijn moeder ga, misschien sta ik dan wat sterker in mijn schoenen.
En anders is je moeder er altijd nog. Goed plan.

Hebben je ouders of je moeder ook al op school met iemand gepraat...? Soms nemen ze volwassenen wel serieus (raar, maar vaak wel waar, helaas).

Waarom en blijven zitten en een niveau lager btw?

Ik weet niet wat je cijfers zijn, maar met slechte cijfers de examenklas in (ik neem aan dat je daar naar toe gaat, ivm dat 4TL) is ook niet echt heel erg praktisch. Maar stoppen met school is dat net zo min...
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 07:50
Oum Taqiyyah
Oum Taqiyyah is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-06-2004 @ 08:30 :
En anders is je moeder er altijd nog. Goed plan.

Hebben je ouders of je moeder ook al op school met iemand gepraat...? Soms nemen ze volwassenen wel serieus (raar, maar vaak wel waar, helaas).
Maar mijn ouders staan achter school, omdat ze van alles niks afweten, behalve dan dat ik blijf zitten

Citaat:
Leonoor schreef op 17-06-2004 @ 08:30 :
Waarom en blijven zitten en een niveau lager btw?

Ik weet niet wat je cijfers zijn, maar met slechte cijfers de examenklas in (ik neem aan dat je daar naar toe gaat, ivm dat 4TL) is ook niet echt heel erg praktisch. Maar stoppen met school is dat net zo min...
Ik zit nu in 3 havo/vwo, zou ik ook best wel op mijn gemak kunnen halen, maar er zijn dingen tussengekomen.
Nu moet ik dus blijven zitten, dat betekent dus klas 3, en een niveau lager, dat betekent dus TL. Ik ken mijzelf heel goed en ken mijn capaciteiten, ik weet dus dat ik 4 HAVO volgend jaar aan zou kunnen, dat weet ik 100% zeker. Daar had ik ook een kans voor gekregen, alles wat iedereen in 12 weken heeft gedaan, mocht ik in 4 weken inhalen & ik wist dat dat mij zou lukken. Nou in de 2de inhaalweek zegt mijn Kennis der Natuur docent en tevens ook afdelingscoordinator dat ik mijn kans heb verpest , omdat ik bij hem de toetsen nog niet had gemaakt. Dat terwijl ik zo hard bezig was met andere vakken inhalen en mijzelf had voorgenomen KdN pas als laatst te doen, ik ahd immers nog 2 weken.
Nou, toen heeft hij een mailtje naar mijn vader gestuurd en gezegd dat hij het wel genoeg vond en hij ergens een grens moest zetten, want ik had weer eens niet bij hem een toets gemaakt en blablabla. Dus mijn vader geloofde hem, zonder in gedachten te houden dat ik eigenlijk nog 2 weken te gaan had en dat het in maar 2 weken inmens was om alles van de afgelopen 12 weken in te halen, dus ik ruzie met mijn ouders en beide wouden niet naar mij luisteren terwijl ik ze wou uitleggen dat Micheal (KdN docent geen gelijk had), maar ze wouden niet luisteren. Dus ik d8 weetje, laat het maar zitten. Nu vind ik het dus echt très lullig en gemeen en ongegrond dat ik niks meer mocht inhalen. En ik bedoel Micheal en Marjorie (mentrix) zijn de enige 2 die dus beweerden dat ik niks meer mocht inhalen . Terwijl alle andere leraren die ervan horen mij gelijk geven.
Anyway, ik denk persoonlijk wel dat ik 4 TL wel aan zou kunnen, ook al had ik Maatschappijleer en CKV niet in mijn vakkenpakket, maar dat zou ik best kunnen inhalen door een zomertaak.
Alleen nu is het probleem dat ik te ver achterloop, omdat ik sinds maart na die 2de inhaalweek niks meer heb gedaan. Omdat het toch allemaal tevergeefs was.
En ik moet een niveau lager en blijven zitten vanwege mijn eigen risico van vorig jaar. Als iemand eigen risico heeft mag hij/zij niet blijven zitten op hetzelfde niveau en in dezelfde klas.

Laatst gewijzigd op 17-06-2004 om 07:53.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 08:09
Verwijderd
De grens lag op vier weken, waarom hem dan opeens verzetten? Ik zou toch nog eens met je ouders gaan praten of eventueel een brief schrijven. En je ouders er dan heen laten gaan. Al mag je dan misschien niet daar 4 havo als je ouders gaan 'zeuren', misschien krijgen ze wel voor elkaar dat je op havo/vwo mag blijven zitten oid. Instromen in een examenklas (4TL dus) kan toch nooit...? Volgens mij is dat volgens de statuten oid verboden.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 08:15
Oum Taqiyyah
Oum Taqiyyah is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-06-2004 @ 09:09 :
De grens lag op vier weken, waarom hem dan opeens verzetten? Ik zou toch nog eens met je ouders gaan praten of eventueel een brief schrijven. En je ouders er dan heen laten gaan. Al mag je dan misschien niet daar 4 havo als je ouders gaan 'zeuren', misschien krijgen ze wel voor elkaar dat je op havo/vwo mag blijven zitten oid. Instromen in een examenklas (4TL dus) kan toch nooit...? Volgens mij is dat volgens de statuten oid verboden.
Dat van instromen in een 4TL klas kan dus wel een meisje uit mijn klas gaat het ook doen. Ik zou alleen niet weten of het eigenlijk verboden is .
Anyway, ik heb nu echt nergens zin meer in wat betreft school. Ik zie de toekomst wel helder in hoor . Ik denk dat ik volgend jaar, als ik in 3 TL zit best wel met de kerst/herfst vakantie kan doorstromen naar 4 TL , met gemak zelfs. Maar toch blijft die stress van school, dat is dus wat ik niet begrijp
Oud 17-06-2004, 08:17
Verwijderd
Citaat:
Oum Taqiyyah schreef op 17-06-2004 @ 09:15 :
Ik denk dat ik volgend jaar, als ik in 3 TL zit best wel met de kerst/herfst vakantie kan doorstromen naar 4 TL , met gemak zelfs. Maar toch blijft die stress van school, dat is dus wat ik niet begrijp
Dan mis je toch schoolonderzoekcijfers...?

Mij is altijd verteld dat instromen in een examenklas niet kan. Een meisje dat bij mij in 3 mavo zat kwam uit 3 havo (na twee keer 2 vwo te hebben gedaan), maar moest dus weer de derde doen, omdat ze niet meteen naar de examenklas kon en mocht.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 08:20
Oum Taqiyyah
Oum Taqiyyah is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-06-2004 @ 09:17 :
Dan mis je toch schoolonderzoekcijfers...?

Mij is altijd verteld dat instromen in een examenklas niet kan. Een meisje dat bij mij in 3 mavo zat kwam uit 3 havo (na twee keer 2 vwo te hebben gedaan), maar moest dus weer de derde doen, omdat ze niet meteen naar de examenklas kon en mocht.
Vreemd, maja zoals je vast al aan mijn verhaal hebt gemerkt; deze school lapt wel vaker de regels aan zijn laarzen <--- of hoe je het ook zegt . Ik bedoel eerst een termijn van 4 weken geven en dan opeens 2
Oud 17-06-2004, 21:26
Verwijderd
Over dat gaan naar 4TL.

Als je van 3HV naar 4TL wil moet je bij ons op school aan de volgende eisen voldoen :

Alle vakken moeten zijn afgesloten en de sector vakken die je het jaar erop krijgt moeten voldoende zijn.
Alle H cijfers worden volgens de volgende formule omgerekend naar TL cijfers : TLCIJFER * 0.8 + 2

Maar omdat ze niet alles heeft afgerond en eigenlijk compleeti s gedemotiveerd kan ze niet naar 4TL..

Daarnaast, ga ns met Viet Veerman praten (geeft wiskunde + vertrouwenspersoon die heeel lief en goed is) die kan je misschien verder door verwijzen.

Hoppa Meis, Actie!
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 06:50
Ilja_
Ilja_ is offline
Ik heb ook veel last van hyperventilatie.. Al heel lang en de ene tijd heb ik er meer last van dan de andere.. Ik ga hiervoor naar een haptonoom. Weet niet of je weet wat dit is, zal proberen 't een beetje uit te leggen, haptonomie is een therapie waarbij je lichaam in verband staat met je gevoelens. Je lichaam reageert op hoe je je voelt. Beetje lastig uit te leggen maar dit heeft iig wel heel erg bij mij geholpen... Misschien dat je 't een keer kunt proberen..? Succes!
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 10:26
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Ik herken het niet, maar het lijkt me ontzettend eng/rot en ik hoop dat iemand je hier mee kan helpen!!

Succes en sterkte!
Reageren

Regels voor berichten