Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2004, 12:16
vixen
vixen is offline
Mijn haar is er echt heel erg aan toe. Ik heb sinds n paar maanden ernstig veel haaruitval en mn haar is dood en breekt af enzo. Ik heb hier even gelezen dat dat haaruitval door temperatuurwisselingen kan komen en dat eens in de 7 jaar je haar gewoon flink uitvalt. Maar hoe lang duurt het voordat dat dan over is? En wat kan ik het best gebruiken tegen dat dode haar van mij?
Oud 09-04-2004, 13:11
Eend
Eend is offline
misschien iets van voedende shampoo? Of een voedend masker?

Ik weet het verder ook niet
Oud 09-04-2004, 13:29
barbara.inc
barbara.inc is offline
vaak heeft de gesteldheid van je haar veel te maken met wat je eet. Misschien heb je de laatste tijd een tekort aan vitaminen oid opgebouwd, waardoor je haar nu aan het uitvallen is??
Oud 09-04-2004, 13:29
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Je kan ook over een paar weken/maanden helemaal kaal zijn.

Ga dus maar even naar de huisarts.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 13:42
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Replica schreef op 09-04-2004 @ 14:32 :
Gelukkig gebeurd dat maar heel zelden en zouden de huisartspraktijken overvol zitten als alle mensen met haaruitval naar ze toe zouden komen.

Das hetzelfde als dat ik tegen iedereen met een gebroken arm ga zeggen dat ze maar vast naar een neuroloog moeten.
Het begon bij mij ook zo.

Ik was 3 jaar kaal. Had 2 haren op m'n hoofd en ook geen wenkbrauwen meer. Nu is alles nog niet terug, het is al 7 jaar aan de gang en ik moet elke week 3-4 uur reizen naar een ziekenhuis een eind hier vandaan voor een speciale behandeling.

En het overkomt jaarlijks tienduizenden.

Ik ken ook een meisje van 16 die het heeft gehad, bij haar is het nu eindelijk weer terug.

Ofwel, zeg niets over dingen waar je niets van weet.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 13:55
phensicske
phensicske is offline
'k Denk niet dat je bang hoeft te zijn direct kaal te worden, mijn haar valt ook verschrikkelijk uit de laatste maanden (eigenlijk voor ik dreads nam, nu valt het niet meer uit, maar 'k heb bijna geen meer over, want de dreads zijn er uit, mijn staartje is misschien 2-3 vingers dik ).
't Kan zijn door de stress, te weinig vitamines of gewoon dat je in die groeipauze zit. Misschien eens raad vragen aan de kapster?

@FA: Het is goed dat je de mogelijkheden vertelt, maar ik vind dat je nu vooral waarschijnlijk onnodige angst aan het aanjagen bent.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 14:21
Ieke
Ieke is offline
Pas als er meer dan 100 haren per dag uitvallen moet je je zorgen gaan maken en kan je langs de dokter. Er zijn wel periodes dat het meer is dan anders.
Oud 09-04-2004, 15:30
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
jah en wie gaat ze tellen?
er vallen haren uit tijdens douchen, afdrogen, kammen, vlechten, in knot doen enz enz...
ik ga ze dus ech tniet tellen
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 15:46
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
phensicske schreef op 09-04-2004 @ 14:55 :
@FA: Het is goed dat je de mogelijkheden vertelt, maar ik vind dat je nu vooral waarschijnlijk onnodige angst aan het aanjagen bent.
Als je het zelf hebt meegemaakt weet je dat het echt niet leuk is en dat je er écht mee uit moet kijken.

En, zoals ik al zei, het komt behoorlijk veel voor.

Maar veel mensen dragen een pruik/haarstukje waardoor je het niet ziet, daarom lijkt het alsof het maar weinig voorkomt.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 16:18
Eend
Eend is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 09-04-2004 @ 16:46 :
Als je het zelf hebt meegemaakt weet je dat het echt niet leuk is en dat je er écht mee uit moet kijken.

Maar veel mensen dragen een pruik/haarstukje waardoor je het niet ziet, daarom lijkt het alsof het maar weinig voorkomt.
Of je nou kaal wordt en je gaat gelijk naar de dokter, of als je kaal wordt en drie maanden later gaat, maakt het geen ene reet uit, want kaal worden word je toch wel.

Verder jaag jij je eigen angst over op een ander en dat is voor die andere persoon gewoon niet prettig.
Een slecht stukje huid zou ook huidkanker kunnen zijn, maar niet elk stukje slechte huid moet gelijk kanker zijn.

het is maar hoe zwart/wit je t zelf bekijkt, maar ik kijk liever grijs.

Ik heb ook een tijd gehad dat er heel veel haar uit viel, nu trouwens ook weer, maar bij mij komt dat gewoon heel erg door de stress. En dan kan ik mezelf wel weer volproppen met medicatie of zo, maar over een paar weekjes is het gewoon weer weg. Verder is mijn haar erg gezond en heeft een natuurlijke glans.
Jij zei dat je haar ook afbrak, misschien moet je het dan ook wat vorozichtiger kammen/borstelen als je dat al niet deed.

verder heb je van die haarmaskers die brekend haar tegen gaan en herstellen. Die zijn gewoon bij de drogist te koop
Oud 09-04-2004, 16:57
Madgirl
Madgirl is offline
Regelmatig naar de kapper gaan om de dode stukken er uit te laten knippen zeg maar. Goede shampoo gebruiken. En er niet teveel rotzooi in gooien zoals stylingsproducten. Je zal denk ik niet kaal worden hoor.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 17:00
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 09-04-2004 @ 16:46 :

'k Ben eigenlijk akkoord met Eend.

En dan nog eigenlijk? Keelkanker komt ook verschrikkelijk veel voor bij rokers, maar die mensen angst aanjagen zal hen daar niet vanaf brengen of hen naar de dokter leiden, geloof me maar.

Heeft de dokter je dan geholpen?
Helpt het dan als je er vroeg bij bent?

Ik zeg niet dat het leuk is wat je meegemaakt hebt of moet meemaken, verre van. Ik vind het gewoon nutteloos mensen angsten aan te jagen, indien er geen baat bij is voor hen.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 17:01
vixen
vixen is offline
Ja, ik toupeer mn haar elke dag en doe dr heel erg veel haarlak in,misschien is mn haar dat wel flink zat.
Ik zal es n haarmasker proberen, en mn tellen hoeveel haar dr uitvalt. Ik denk eigenlijk wel dat dat boven de 100 uitkomt..

En fleet admiral, ik heb niet zoveel behoefte aan doemverhalen, maar vervelend dat et jou is overkomen.
Oud 09-04-2004, 17:02
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
vixen schreef op 09-04-2004 @ 18:01 :
Ja, ik toupeer mn haar elke dag en doe dr heel erg veel haarlak in,misschien is mn haar dat wel flink zat.
Hmm, denk je?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 17:55
Verwijderd
Citaat:
vixen schreef op 09-04-2004 @ 18:01 :
Ja, daar wordt je haar inderdaad niet blij van, nee...
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten