Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2004, 16:10
Verwijderd
Laatst hoorde ik van iemand dat je pas dingen en gebeurtenissen kan onthouden vanaf ongeveer 4 jarige leeftijd, soms iets jonger nog. Hoe is dat bij jullie? Wat is je vroegste herinnering en op welke leeftijd was dat?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2004, 16:11
jet
jet is offline
mijn peuter zwemlessen. Ik was dus toen nog jonger dan 4 jaar (duh peuter)

ik onthoud gewoon dat ik onder water werd geduwd, dan naar een vreemde mevrouw moest zwemmen, en dan weer terug naar mn moeder. en daarna kreeg ik een lange vinger
Thomas
Thomas is offline
Ik kan me eigenlijk helemaal niets meer herinneren.
Met citaat reageren
kaarinetjuh
kaarinetjuh is offline
toen ik bijna 3 was:
Dat mn oma dood was gegaan en mn ouders lagen te huilen, en dat mn andere oma bij ons aan het logeren was.

En dat ik een paar dagen later tegen mn mama zei: Mama, nu oma weg is wilk een broertje of zusje, anders kan ik neit spelen
Oud 06-04-2004, 16:14
Remqo
Remqo is offline
Ik kan me vaag iets herinneren nadat ik aan m'n neus-amandelen werd geopereerd, toen was ik 1,5. ik werd wakker op een ziekenhuisbedje met een plasje bloed.

Verder weet ik ook nog een hoop fragmenten toen ik 2 was en toen in de flat in Krommenie woonde.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 16:15
Apomes
Apomes is offline
ik denk dat ik 4 of 5 jaar was
het is een droom die ik me nog steeds herinner namelijk dat ik een ijsje kreeg van mijn vader met 12 bollen en dat het kermis was en dat het politiebureau op de verkeerde plaats stond .
zwoesj
zwoesj is offline
Die ben ik vergeten.
Met citaat reageren
kaarinetjuh
kaarinetjuh is offline
Citaat:
Remqo schreef op 06-04-2004 @ 17:14 :
Ik kan me vaag iets herinneren nadat ik aan m'n neus-amandelen werd geopereerd, toen was ik 1,5. ik werd wakker op een ziekenhuisbedje met een plasje bloed.

Verder weet ik ook nog een hoop fragmenten toen ik 2 was en toen in de flat in Krommenie woonde.
ja dat weet ik ook nog, weet alleen niet hoe oud ik was, ik werd wakker in een nijntjes kamer
Oud 06-04-2004, 16:16
Verwijderd
Toen ik een jaar of 3 was en in het ziekenhuis lag met een of ander virus.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 16:20
Tommie/Aligogo
Tommie/Aligogo is offline
Wij gingen toen ik 3 was ofzo naar Texel met de hele familie. Daar weet ik nog fragmenten van, vooral van de boot
Oud 06-04-2004, 16:24
professor2
professor2 is offline
toen ik 4 was en werd gehecht met spiegeltje ik ka het nog voor me zien

enne ik viel een keer vand e trap ook 4 was ik toen of misscien 3
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 16:24
Verwijderd
toen ik 3 a 4 jaar was... was in een dierentuin
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 16:49
vrijgezel
vrijgezel is offline
Ik herinner me de camping waar we vroeger altijd kwamen was ik 3 ofzo het zwembad kon ik me goed herinneren...
en ook dat ik op de trap moest zitten als ik stout was...
en toen ik 4 was had ik eens 2 weken huisarrest omdat ik op mijn fietsje naar een 3km verder opliggende stad was gefietst met de hond aan mijn stuur langs een gevaarlijke weg...
Oud 06-04-2004, 16:51
Verwijderd
3 jaar, gewoon mijn leven daar in amsterdam.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 16:51
Verwijderd
Op bijna 2-jarige leeftijd, een brandje bij ons thuis.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 16:52
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Mijn verjaardag geloof ik. Kreeg een garage voor mijn auto's. Maar aangezien die herinneringen zo door de war liggen zal het best kunnen dat er nog iets van voor die tijd is. Ik weet trouwens niet op welke leeftijd ik die herinnering had.

Maar nog eerder was de herinnering van een droom. Was in een klein bedje bij mijn ouders op de slaapkamer en ik droomde dat ik daar lag en er een slak met laarzen (vroege tekenen van mijn gestoorde gedachtengang) tussen de spijltjes door naar mij toe kwam om op mijn hoofd te gaan zitten.

Is ook mijn eerste nachtmerrie.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 16:55
honour
honour is offline
dat mn oma me stukjes pannekoek aan het voeren is in de oude keuken van mijn ouders. hoe oud ik toen was weet ik niet. maar ik zat wel nog in zo'n stoeltje. waar ze kleine kinderen wel vaker in zetten als ze gaan eten. ben alleen de naam kwijt. mn oma zat links van en mn moeder rechts van me.meer weet ik niet.
Oud 06-04-2004, 16:57
Silver rain
Silver rain is offline
Ik weet nog wel wat dingen van toen ik 2 was, of anderhalf:
-Ik werd naar m'n kamer gestuurd en dat vond ik vreselijk (vandaar dat ik het heb onthouden)
-Ik zat onder de irritante jeukende bultjes (waterpokken ja)
-Ik was boos omdat niemand me aandacht gaf Voor me waren tralies
-We kochten een nieuwe auto en ik was het er niet mee eens
-Ik lag ontzettend verdrietig in m'n bed en weet nog steeds niet waarom ik eigenlijk verdrietig was

2-4 jaar
-Een zelfverzonnen vriendje
-Zelfverzonnen draakje
-Ik kreeg op school op m'n kop maar het was m'n schuld niet
-Ik moest elke keer weer huilen als ik net op school was maar wist niet waarom eigenlijk
-Een hoop dromen die ik toen had

Nahja nog een hoop in ieder geval
Oud 06-04-2004, 17:04
Patri
Patri is offline
Gister ben ik op de fiets naar school geweest...
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 17:07
Sitia
Sitia is offline
Ik herinner me nog dat ik een keer van de schommel viel in de achtertuin, en toen een ijsje kreeg.. toen ik het op had viel ik weer om nog een ijsje te krijgen..
Ik was echt slim vroeger
Toen was ik een jaar of 4-4½ ja..
Oud 06-04-2004, 17:11
.:: Chantal ::.
.:: Chantal ::. is offline
Mijn vroegste herinnering is van de creche, ik was een jaar of 3. zo'n rotkind had mijn liefste pop kwijtgemaakt en ik vond hem pas de volgende dag terug. Heb ik de hele nacht zonder mijn pop gemoeten

zielig he
Oud 06-04-2004, 17:12
Fog
Fog is offline
ik kan me herrinneren dat ik in zo'n wip-stoeltje op een tafel met rood-wit geruit tafelkleed stond, dat mn ouders met mensen aan het praten waren en dat er heel veel weiland was buiten...

later heb ik dit aan mn ouders verteld en ik was 0, er is geen foto van en het is me nooit verteld dat het er zo uitzag dus het is echt een herrinnering.

van toen ik 1 was kan ik me heel veel herrinneren
Oud 06-04-2004, 17:35
Stefanie
Stefanie is offline
Af en toe krijg ik weer zo'n herrinering boven als ik iets meemaak ofzo, maar ik kan er nu niet zo 1,2,3 één opnoemen.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 17:39
.Pure
.Pure is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 06-04-2004 @ 18:35 :
Af en toe krijg ik weer zo'n herrinering boven als ik iets meemaak ofzo, maar ik kan er nu niet zo 1,2,3 één opnoemen.

ja precies. kzou nu nie weten wat me eerste herinnering is.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 17:39
Verwijderd
Op m'n vierde, ik weet nog dat ik m'n bril kreeg.

Maar ik weet ook nog dingen van daarvoor wel, ik weet nog goed dat ik op een dag erachter kwam hoe om ik een trui aan moest doen, toen was ik 3.
En ik weet nog goed dat ik een vriendinnetje leerde kennen in de straat, ik was toen 2. En iets later, ook op m'n 2de, stal ik een bak ijs bij de supermarkt met dat vriendinnetje, weet ik ook nog.

Ik weet nog dat ik op een trap-auto'tje altijd naar het einde van de straat reed, mijn vriendinnetje op een driewieler, en dat we daar op een electriciteits-kastje klommen. Die waren echt hoog voor ons, terwijl hij nu echt niet zo hoog meer is

En ik weet nog m'n eerste dag op de kleuterschool, groep 1 dus. Mijn vader was m'n bril vergeten op te zetten (ik had hem net, ik kon het zelf nog niet echt onthouden ) en toen moest hij die dus weer gaan halen terwijl ik in de grote enge hal van de nieuwe school stond te wachten

Ik weet ook nog dat ik achterop bij mijn vader zat en hij door rood fietste, ik was helemaal in de war... (Hij reed naar de kinderspeelzaal, dus ik was 3 ongeveer.)

En ik weet nog dat ik bijna werd aangereden door een jongen op een fiets, toen riep mijn vader tegen hem dat hij me bijna van m'n sokken had gereden. Dat begreep ik niet helemaal Was ik ook 3 ongeveer.

En ik weet nog dat mijn zus gekke spelletjes met me speelde... Elvira Puist en de Kriebelkrokodillen, was ik 3 tot 4 ongeveer.

En meer

Oh, ik weet echt nog veel dingen van toen ik 2 was, dus bij mij begint het vanaf m'n tweede

Laatst gewijzigd op 06-04-2004 om 17:44.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2004, 17:49
zomaar een mens
zomaar een mens is offline
Mijn vroegste herinnering is mijn 3e verjaardag. Ik kreeg een fietsje .
Oud 06-04-2004, 17:49
Gatara
Gatara is offline
2 jaar, bijna 3. Ik stikte toen bijna in een stukje appel.
Oud 06-04-2004, 17:51
the tourist
the tourist is offline
Mijn vroegste herinnering is mijn 3e verjaardag. Ik ging met alle bezoekende kinderen in een opblaaszwembadje zonder water op het balkon spelen Het kan ook zijn dat ik het me herinner door de foto´s, maar ik herinner me wel vaag iets van het badje dat alle kanten op ging.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 17:51
Jules
Jules is offline
Dat mijn vader in het ziekenhuis lag met slangetjes in zjin neus, dat het donker was buiten en dat ik even op bed mocht zitten.

Maar toen was ik nog geen 1 :/
Oud 06-04-2004, 17:54
Verwijderd
Toen mijn zusje werd geboren. Ik was toen 3.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 18:04
Qamra
Qamra is offline
Ik kan me mijn verjaardagstaart nog herinneren. Het was een "2" of een "3" met smarties.

Dus ik was 2 of 3
Oud 06-04-2004, 18:09
Severus
Severus is offline
Toen ik anderhalf was, ging ik altijd naar mijn jongere zusje in de wieg kijken en noemde ik haar steevast "kientje." Dus dat kan ik me nog wel herinneren.
Oud 06-04-2004, 18:15
idontcare
idontcare is offline
Toen ik 3 was ben ik in het water gevallen en bijna verdronken. Ik zie mezelf nog in dat water liggen, en mijn beste vriendje me toen geholpen heeft om het water uit te komen.
Oud 06-04-2004, 18:22
the spongeman
the spongeman is offline
dat ik aan het rolschaatsen was
en dat ik op vakantie was
toen was ik ongeveer 4 denk ik
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 18:22
Ghost
Ghost is offline
hm ik weet m'n eerst dag op school nog wel een beetje, maar daarvoor vrijwel niets..behalve dat ik op zo'n trekkertje reed en dat een paar meisjes mij gingen plagen.......ik moest eerst 'trutje' zeggen voordat ik er langs mocht , maar toen ging ik huilen
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 18:23
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
ik was 2/3 en ik zat met me buurjongentje in de zandbak en hij stampte mijn toren van zand kapot en toen was ik boos...
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 18:25
nou en
nou en is offline
haha gemeen!

mijn vroegste herinnering is dat toen ik bijna 2 was ik voorover van de schommel viel, en er toen een tandje uit was.. tot mn 6e trouwens.. Eerder kan ik me niks herinneren.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 18:47
Verwijderd
Op m'n tweede keek ik eens samen met m'n vader 's nachts naar videobanden die opnames van Sesamstraat bevatten, terwijl de maan, in haar eerste kwartier, te zien was door een raam. Ik wees ernaar en maakte er één of andere opmerking over. Mijn vader bevestigde dat (ik geloof dat ik had gezegd dat de maan te zien was ofzo).
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 18:47
Envy
Envy is offline
Mijn vroegste herinnering is, denk ik, dat mijn broertje keihard zo'n tuitbeker tegen mn kop smeet.
Op vroege leeftijd al geweldadig
Oud 06-04-2004, 18:48
*Finding*Niki*
*Finding*Niki* is offline
mijn eerste herinnering was toen ik 2 was, en toen we aan het verbouwen waren in ons nieuwe huis,wat we net gekocht hadde... en dat mijn oom daar hielp en naar mijn lachte enzo..

verder vind ik het wel grappig,dat alle eerste herinneringen wel bijzondere dingen zijn,zoals ziektes,geboortes ed!..
kusj Do
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 18:50
faan
faan is offline
Dat de oudere kinderen het leuk vonden als ik op de camping in de hoogberg piste (4 jaar ofzo)
Of dat we met 3 kinderen + vader in het bad zaten.. kan ook

Als je trouwens zou reïncarneren dan zou het in deze 4/3 jaar dan gebeuren, lijkt mig
Oud 06-04-2004, 18:52
Verwijderd
Hmmm.
ik weet nog dat mijn zusje geboren werd en dat ik voor het raam zat thuis naar buiten te staren en te wachten op mijn ouders met mijn opa en oma.
En vlak daarna weet ik ook nog dat ik achter de kat aan het aanrennen was in de tuin.
Was toen 2,5
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 09:35
zus
zus is offline
Ik was 3 ofzo en lag ziek op de bank en me ma ging effe me broertje ophalen, en ook dat ik letters zulke vreemde tekens vond..

Ow..herinner ineens nog dat ik altijd in de kast kroop en dan moet je erg klein zijn, zal ook wel 2 of 3 geweest zijn..
Oud 07-04-2004, 09:47
Verwijderd
Dat kan ik me niet meer herinneren.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 11:37
kneisje
kneisje is offline
Toen ik 3/4 was en ik een jaar met mn mama in een flatje woonde nadat mn ouders uit elkaar waren gegaan. Ik weet nog hoe mn kamertje daar was en dat we altijd naar de radio luisterden, vooral de muziek herinner ik me, eind 70 begin jaren 80 hits En mama zong elke avond 'A groovy kind of love' van Phill Collins voor me voordat ik ging slapen, zo lief <3
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 11:43
ssjpan
ssjpan is offline
Toen ik 3 was, ik ging voor het eerst kijken op de basisschool, het was heel mooi weer en de zonneschermen waren naar benden en ik ging ergens mee spelen, zo'n ding met kralen..
Oud 07-04-2004, 12:03
Bravo
Bravo is offline
Spelen op de glijbaan op de peuterspeelzaal (gok dat ik 3 of 3,5 was)
Oud 07-04-2004, 12:05
Verwijderd
Citaat:
pinoow schreef op 06-04-2004 @ 19:47 :
Mijn vroegste herinnering is, denk ik, dat mijn broertje keihard zo'n tuitbeker tegen mn kop smeet.
Op vroege leeftijd al geweldadig

Ik zou het niet weten eigenlijk, ik heb wel herinneringen maar geen idee welke de vroegste is.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 12:30
Verwijderd
ik zat op de peuterspeelzaal (3 jaar was ik toen ofzo) en toen had ik een geestelijk gehandicapt meisje geslagen, en toen moest ik in de hoek..

en ook op de speelzaal was ik verliefd op de leraar met dat 'lange' haar

en toen ik nog jonger was, 2 jaar, misschien bijna 3, waren we in Portugal bij het circus, en toen keek een vrouw van die act de hele tijd naar mij, dat leek tenminste zo en dat kan ik me ook nog heel goed herinneren.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 12:32
Sjoerd
Sjoerd is offline
Ik heb wel veel herinneringen, maar welke de eerste is weet ik niet..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten