Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Was school op de peuterspeelzaal en basisschool ook al zo erg? ![]() En je dieren? |
![]() |
|
Ik kan me ontzettend veel kleine dingen herinneren uit m'n peutertijd. de creche, m'n 3e verjaardag, het blokkentorentje die in de hoek van m'n kamer stond die ik van de speelzaaljuf had gekregen. het kleine zwembadje op het balkon in de zomer van 1984.... m'n eerste dag op de kleuterschool. allemaal kleine herinneringen waar ik veel waarde aan hecht.
Ik heb het vooral het laatste half jaar heel erg, dat ik er in blijf hangen en er continue aan denk. de indrukken die ik toen had van de o zo grote wereld,... ik baal er soms gewoon van dat ik het kwijt ben. Ik probeer het een beetje terug te krijgen door veel jaren 80 muziek te luisteren, want aan sommige nummers zit gewoon zo'n kleine herinnering aan. ![]() Van m'n 6e tot m'n 10e zit een soort gat, daar weet ik niet zo veel meer van, misschien omdat er thuis problemen opstapelden en gepest werd op school... |
![]() |
|
Verwijderd
|
mooie kinderherinneringen?
*denkt* ik kan me nog herinneren dat mijn moeder zwanger was en naar het ziekenhuis ging om te bevallen en dat mijn vader kwam vertellen dat ik een zusje had gekregen. Wat ik ook nog weet is dat ik altijd eerste kerstdag bij mijn opa en oma was en dan naar de kerk ging, 's middags koekjes ging bakken en 's avons fonduen. |
![]() |
|
![]() |
lol, de duidelijkste is geen mooie.
Kleine theo reed op advies van zijn oudere broer een fietsenkelder in, en beukte zo hard de muur die daar beneden stond dat hij bijna zijn schedel brak ![]() Geen blijvend letsel en geloof dat ik er niets aan heb overgehouden ![]()
|
Verwijderd
|
Ik kan me één dingetje nog heel erg herinneren, het is mijn vroegste herinnering. Ik zat in groep 1 en had toen een vriendinnetje Nayma (In de hogere groepen opeens niet meer, maar ok) enn we hadden met zn tweeen zoo de slappe lach dat we uit elkaar moesten, de een op de gang en de ander in het wasbak-hokje (Of hoe heet dat).
En daar bleven we nog doorlachen als we naar elkaar keken ![]() Deze herinnering is mij heel dierbaar, omdat ik gewoon zo´n plezier had toen. Dat ik gelukkig was in die periode. En ook omdat het mn eerste herinnering is ofcourse ![]() |
![]() |
||
Citaat:
en peuterzaal haatte ik. Mijn moeder zat ook bij naailes en dan moest ik op die domme creche blijven... Dan lag ik altijd eeuwen te janken en werd iedereen kwaad ![]()
|
Hmm, als vierjarige holde ik altijd met een klasgenootje over het schoolplein. We hadden dan onze jassen als cape om, met het bovenste drukkertje vast. Dan gilden we keihard: tènènènènènè Batmaaaaaaaan!!! Dat was cool.
![]() ![]() Later was ik helemaal dol op paarden. Het was altijd krijsen geblazen als ik een keer een week niet naar les kon en als ik een dag niet naar de manege was geweest was het vreemd. Ik zat daar altijd. Tja, lieve dieren toch... En ik was altijd helemaal blij als mijn neefje en nichtje erbij waren. Die wonen in Zeeland, meer dan een uur rijden, dus die zag ik ook niet elke dag. @ Eend: ik ben ook weleens van school weggelopen hoor, at least, ik heb het geprobeerd. Het enige leuke eraan vond ik dat ik goede cijfers haalde. De leerstof was saai en met mijn klasgenoten (en zelfs leraren soms) kon ik het niet vinden.
|
![]() |
Ik weet nog dat ik een jaar of 5 was, en gestoken werd door een bij of iets dergelijks. Ik rende gelijk naar mijn ouders, en moest daarvoor door een "hele lange steeg" die in mijn ogen echt heel groot was. Toen ik 7 was, zijn we verhuisd, en laatst kwam ik bij ons oude huis en bleek dat die "hele lange steeg" helemaal niet zo lang was als ik dacht...
|
Verwijderd
|
Ik mocht toen ik in groep 4 zat, met lezen met groep 6 en 7 meedoen. En ik weet nog dat ik dacht, echt helemaal perplex: "Ik kan iets....!"
En aan de vriendschap die ik had met een jongetje, en waar ik altijd was, jarenlang. Dat vind ik ook een mooie herinnering. Tja en ik vind het leven van 'toen' vrijwel compleet anders dan het nu, ik kan het niet echt met situaties in het nu associëren. Herinneringen helpen mij nooit zoveel. Misschien heb ik er daarom ook niet zo veel. |
![]() |
|
![]() |
ik heb honderden herinneringen aanvroeger...
ik denk ook vaak in het vroeger, omdat toen alles nog zo lekker makkelijk was ( mn ouders zijn daarna gescheiden en nog wat derom heen) bv. naar mn oma toe, mn oma had suikerziekte kon niet meer spreken ( alleen coca cola) en zat in een rolstoel.. ook woonde ze in een verzorgings tehuis)Als we bij mijn oma kwamen was t daar altijd heel groot. Bij mn oma kregen we altijd koffiekoekjes en ik had altijd het gevoel dat ik de enige was die mijn oma kon verstaan en als ik naar de wc ging was er altijd zo'n grote stang zodat mn oma makkelijk omhoog kon komen. Daarna gingen mn zus en ik omste beurt bij mn oma achterop der elektrische rolstoel door de gang heen ![]() Vroeger deden we altijd billenknijpertje. mn vader achter mn zus en mij aan. Alle lampen in de kamers uit. Mnzus en ik in volle spanning rondneuzen en dan kwam hij grommend eraan en wij gillend wegrennen. |
![]() |
|
![]() |
ik weet eigenlijk niet veel. behalve dan wat mn moeder me verteld heeft. als iemand iets vertelt heb ik soms wel iets van "oja." maar zelf zou ik er niet op gekomen zijn.
een van de weinige dingen die ik nog weet was dat ik niet zo goed was in lichamelijk contact, ik wilde nooit zoenen op verjaardagen (nu nog eigenlijk niet echt, maar hangt van de persoon af), hand geven en dat was het. ik knuffelde ook niet met mensen. weet nog steeds niet waarom. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hmm, eens even denken.
Er zullen er vast wel meer zijn maar deze herinner ik me nog wel. Ik zat op een jenaplan school en in groep 6 kreeg ik een meester. Meester Chris. Hij deed altijd heel actief aan Toneel. Voornamelijk het spelletje Aanbellen en Bevries zijn me bij gebleven. Altijd om 9.00 deden we 15 minuten aanbellen en dan om ene uur of 11.00 gewoon als iedereen aan het werk was zei hij :"Komop jongens, jullie hebben hard genoeg gewerkt nou gaan we weer eens wat leuks doen" en dan gingen we een kwartiertje Aanbellen doen.. (dat is dat je aanbelt en dan bijvoorbeeld een wasmachine verkoopt, ofzo ![]() ![]() ![]() ![]() En ik herinner me ook nog wel meester Chris met z'n elmo en grover t-shirts en sokken ![]() en die keer dat de vriendin van meester Chris bij iedereen henna ging doen ![]() |
![]() |
|
![]() |
ik had een oma, waar ik heel erg gek op was, toen ik klein was.
als ik bij haar kwam, werd ik volgepropt met snoep, ging nooit met een lege maag weg. ook ging ik vaak met haar langs de ijssel lopen (ze woonde aan de ijssel) helaas is ze nu 6 jaar dood. mijn lievelings tante, was mijn 2de moeder, ik ging heel vaak naar haar toe. hielp haar vaak met het verzorgen van de dieren en de tuin. toen ze vorig jaar overleed, verteld mijn neef, dat mijn tante altijd bang was dat ik te snel volwassen werd. ze maakte zich altijd zorgen om mij, vanwege de scheiding van mijn ouders. vorig jaar is ze overleden. een goede vriend van mij, kwam uit een land in afrika, was een politieke vluchteling. toen hij in nederland kwam, ontmoette mijn moeder hem, mn moeder hielp toen nog in een a.z.c. hij hoorde gelijk bij de familie en paste vaak op mij en mijn zusje als mijn moeder weg moest. omdat hij donker was, was het altijd heel erg leuk om sávonds verstoppertje te spelen. ik zei toen altijd, lach eens, dan kan ik je zien hij is 2 jaar geleden vermoord.... |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mooiste wat ik ooit meemaakte was dat ik op mijn achtste eens bij een vriendje ging spelen, en er zou blijven eten. We zouden die avond frieten gaan eten, en de vader van mijn vriendje had ze gehaald.
Toen we eindelijk aan tafel mochten hadden wij onze schoenen niet geveegd, en het speelgoed laten slingeren, wat aan de vader des huizes een ongekende woedebui ontlokte. De goede man wilde op datzelfde moment de ketchupfles schudden voor gebruik, maar was zo bezig met zijn tirade tegen ons dat hij niet in de gaten had dat het dopje er al vanaf was, en hij met iedere schud-beweging de ketchup door de kamer in de vloerbedekking, gordijnen en uiteindelijk tegen het plafond aan, aan het verspreiden was. Omdat wij dat wel zagen en de moeder van dat vriendje ook, werden we eerst muisstil, maar later konden we het niet meer inhouden en hebben we de hele maaltijd niet meer kunnen eten van het lachen |
![]() |
|
ehm, tja moet ik even denken, tis bij mij helaas een btje zoeken tussen de minder leuke naar de leuke
![]() oh ja weet er al 1: ik was denk ik een jaar of 8, en vlak bij mijn huis stond een school met een grote mooie vijver erachter. ik liep daar heel vaak langs en één keer ontdekte ik een heel klein grasveldje bij een grote boom. net groot genoeg voor 1 persoon, recht aan de vijver (kon ik mooi met de eendjes spelen, ja kwas 8 he) en een grote boom om tegen aan te leunen. Dat was echt mijn paradijs, niemand kon me daar zien. elke keer als mn ouders weer boos op mij waren, me kleineerden, negeerden, of bedreigden (klopt dat zo ![]() Zodra ik daar was, kwam ik helemaal tot rust, kon bloempjes plukken, met eendjes praten en even weg zijn van de grote boze wereld... *mist eigen wereldje eigenlijk best wel als ze er aan terugdenkt ![]() kwam er een tijd geleden nog langs, maar tis nu alleen nog maar een ellendig hoopje takken en modder. kusss. Ka |
Advertentie |
|
![]() |
|
Ik dacht eerst dat ik niets wist, maar toen begon ik het topic te lezen en bedenk ik steeds meer
![]() * Als ik 's avonds naar bed moest verstopte ik me altijd en dan riep mijn moeder mijn vader die me dan 'niet kon vinden' * Mijn opa die altijd overal dropjes vandaan wist te halen * De broer van mijn opa die ik altijd een hand moest geven (waar ik een behoorlijke hekel aan had) en die dan op die manier 'stiekem' vijf gulden gaf. En ik maar denken dat niemand dat wist ![]() ![]() * Het zien van een musical en helemaal betoverd zijn van een van de hoofdrolspelers en dan een jaar of vijf later vrij goed bevriend zijn met diegene (het moment dat ik erachter kwam dat hij dat was ![]() * Een vriendinnetje van school dat altijd moest overblijven maar iedere keer tegen de overblijfmoeder zei dat ze geen brood mee had, zodat ze bij mij kon komen eten * Andere broer van mijn opa, die altijd geld achter mijn oor vandaan haalde (tot mijn grote verbazing ![]() * Een buurman die me iedere keer een snoepje aanbood en het dan snel wegtrok en mijn opa die daar ontzettend kwaad over werd, me verbood iets van die buurman aan te nemen en me meteen drie snoepjes gaf
|
Verwijderd
|
Ooh! wat ik ook nog weet is dat wanneer mijn oma of opa jarig was we in het bos gingen wandelen met de hele familie, en daar stond dan een dropjes boom waaronder dropjes lagen*joh* en gingen we 's avonds na het avondeten de wilde zwijnen voeren die mijn neefjes en ik dan namen gingen geven als; mevrouw theelepeltje enzo
![]() |
![]() |
|
![]() |
owja, mijn allermooiste herinnering is dit:
ik leende een trompet van een fan fare, maar omdat ik ook bij een dweilorkest speel, moest ik wel een eigen trompet hebben. omdat ik die geleende trompet niet ergens anders mocht gebruiken. maar ja, had geen werk, helemaal geen geld voor een trompet. tot iemand die ik ken zijn trompet ging verkopen, een hele goede voor een laag bedrag, heeft mijn moeder hem voor mij gekocht. en later heb ik er nog 1 gratis gekregen. op dezelfde dag nog wel. |
![]() |
|
Ik was in groep 5 eens als eerste klaar met rekenen. En toen was iedereen heel verbaasd en ik heel blij.
![]() Toen ik een jaar of 5 was toen gingen we met de boot naar Engeland op vakantie. Ik was daar 2 Engelse meisjes tegengekomen met wie ik ging spelen. Toen vroeg een van die meisjes in het Engels (Wat ik dus niet verstond) of we wat zouden kopen in de winkel, en ik zei 'yes' (het enige woord wat ik kende, naast no, dus dan zeg je dat als ze iets zeggen) Dus die meisjes er vandoor, ik er achteraan niet wetend wat er komen ging tot we opeens in de winkel stonden en zij koekjes enzo wilden halen. Dus ik 'no' want je mocht niet zomaar iets meenemen had ik geleerd.
|
ik heb vanaf mijn 5e op speciaal onderwijs gezeten omdat ik het niet redde op een "normale"basisschool.
maar ik was denk ik een jaar of 5 en toen was het een hele warme dag. dus toen hadden ze een opblaas zwembadje op het schoolplein gezet waar we in mochten spelen. ik zat maar met iets van 12 kinderen in de klas dus we konden allemaal wel even in het badje. alleen in de grote pauze moesten we er even uit omdat anders de rest van de school jaloers zou wordenn op ons omdat wij dus alleen maar mochten spelen in het badje en niet hoefde te rekenen enzo. weet wel dat ik op het einde van de dag keihard met de juf over de tegels naar binnen ging rennen om mij weer om te kleden. de tegels waren zo heet dus de juf trok mij gewoon snel mee naar binnen. dat was echt een leuke dag ![]() en toen we toen ik 12 ofzow was voor het eerste van het schoolplein af mochten en de buurt in mochten gaan in de pauze wij mochten dat dan als we toestemming hadden van onze ouders. dus toen ging ik met wat klasgenootjes naar een grachtje waar ijs op lag we gingen kijken of we er al op konden staan. onze juf zei juist dat we dat niet mochten maar wij waren eigenwijs. en toen is idd een klasgenoot met zijn voet door het ijs gezakt ![]() de juf was daar niet zo blij mee ![]()
|
Een van m'n mooiste herinneringen:
Het regende keihard, maar het was niet koud, en ik zat bij m'n "grote broer" achterop de fiets. Ik had alleen een broek en een t-shirt aan, geen jas. En m'n broer fietste keihard door de regen, gewoon omdat dat zo ongelooflijk heerlijk op je huid aanvoelde. We hoefden nergens heen, maar fietsen in de regen was gewoon zo fijn. ![]()
|
Een van de vroegste herinneringen die ik heb, is dat ik bij kennissen van ons moest logeren, omdat mijn zusje geboren zou worden. Ik was 3 jaar. Net voordat we naar bed gingen, ging de telefoon. Toen mocht ik in mijn pyjama achter op de fiets weer naar huis. Van de situatie thuis weet ik niks meer, mijn zusje kan ik me niet meer herinneren, maar dat fietstochtje vergeet ik nooit meer...
Nog een herinnering, maar ik weet eigenlijk niet hoe ik daar aan terugdenk, of het nou positief of negatief is... Ik logeerde bij mijn oma, was 5 of 6 jaar. We gingen bij mijn tante op bezoek, oma koffie drinken en ik met mijn neefjes spelen. Zij zaten op de schommel, en ik ging van de glijbaan. Ik moest steeds omlopen van het uiteinde van de baan terug naar de trap, en dat rondje werd steeds kleiner. En toen: boink. Schommel tegen hoofd. Dat deed echt heel zeer en ik werd opgetild en in de keuken op het aanrecht neergezet. Toen moest de botsplek gekoeld worden, met ijsjes, en die mocht ik naderhand allemaal opeten (alle 3). (en naderhand nog naar de dokter toe, enge grote deftige man) *en nu heeft mijn oma er nog een schuldgevoel van, echt zielig voor haar...* |
![]() |
|
Ik had een operatie gehad en was daarbij onder narcose geweest. In die narcose had ik een slang door mijn keel gekregen voor beademing. Na de operatie (de dagen erna) kreeg ik echt minstens drie keer per dag een ijsje. Een week erna pas hoorde ik dat ik die slang door mijn keel gehad had en dat die ijsjes tegen eventuele pijn waren. Ik had er echt geen last van gehad.
![]() Ik was toen 10 ofzo.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] lenteverdriet DarkCat | 5 | 02-03-2003 07:53 |