Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
maar ik weet natuurlijk niet of het bij jou ook van onzekerheid komt. maar andere oorzaken kan ik me niet bedenken |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Prima voor psychologie, dacht ik; het gaat om jou, je loopt tegen een probleem aan, en het heeft -als ik je verhaal zo lees- met je psyche(je gevoel, gedachten etc) te maken, prima toch? ![]() Alles even op een rijtje *Je hebt dus de angst om te praten met mensen die je niet kent: -wanneer je met een onbekend praat -wanneer je met een onbekende aan de telefoon praat Ten gevolge van die angst ga je stotteren. Soms ben je vantevoren bang dat je gaat stotteren en dan gebeurt het stotteren ook. Met presentaties heb je ook last van het stotteren. Dit klopt zo? Een aantal vragen aan jou Probeer bij jezelf eens na te gaan wanneer die angst is begonnen; hoe oud was je toen?, is er rond die periode of er voor iets gebeurd, wat die angst kan veroorzaken?(pesten, persoonlijke problemen, problemen thuis? etc) Waarom treedt die angst denk je wel op bij onbekenden en waarom niet bij bekenden? De angst voor de angst(dat je gaat stotteren) en dat die angst ook werkelijkheid wordt, noem je met een mooi woord geloof ik: the selffulfilling prophesy. In gedachten focus je je(met je gedachten) dan zo op die angst, dat het ook daadwerkelijk gebeurt. Hoe zou je die angst(gedachten) om te stotteren kunnen doorbreken?. Wat heb je daar voor nodig?' Hoe is je zelfbeeld?; hoe denk je over jezelf?
||
Citaat:
Ik heb het vandaag ook gehad op mijn stage plaatst weer. En weet je ook wanneer ik niet kan praten of ga stotteren als mij baas naast mij staat. Nauw dan wordt het echt een ramp voor mij ,want dan zit ik zo '' Goedemiddaggg ....bedrijffff en dat vergeet ik als. Ook ik voel me dan lullig omdat ik dan geen prestatie kan leveren in de ogen van mijn baas of collega's. En zij denken van ooo we laten haar vandaag geen telefoon meer opnemen of klanten opvangen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Drugs & Alcohol |
Paddo verslag Zeratul99 | 9 | 09-02-2006 13:18 | |
Psychologie |
Borderline (BL) MisterDJ | 10 | 11-05-2005 06:11 | |
Verhalen & Gedichten |
[Kort verhaal] Schaamte en schuld RedWarrior | 9 | 18-02-2005 14:32 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] ik zie, ik zie... wat jullie niet wíllen zien Verwijderd | 2 | 01-08-2003 18:39 | |
Liefde & Relatie |
Eerste stap Verwijderd | 25 | 30-03-2003 21:22 |