Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2004, 12:47
Stefanie
Stefanie is offline
Ik heb een hele tijd een beugel gehad (brackets), die er nu gelukkig uit is. Ik heb nu een losse beugel meegekregen (een plaatje) die ik vier maanden lang dag en nacht moet dragen omdat mijn tanden anders weer op de 'oude' plek komen te staan.

Het verbaasd me eigenlijk dat het vier maanden duurt voordat je tanden weer vastgegroeid staan en dus niet gaan 'wandelen'. Bij iedere beugeltandarts moet je dat ding weer anders dragen. Bij een klasgenoot van me was dat bijvoorbeeld maar drie maanden. En bij weer een ander zei de beugeltandarts dat zo'n plaatje helemaal niet nodig is.

Wat is nou het goede antwoord?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 12:50
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Verschilt per persoon lijkt mij. Hoe scheef stonden je tanden? Hoe lang heb je zo'n beugel in gehad? etc
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 12:51
ratonita7
ratonita7 is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 08-04-2004 @ 13:47 :
Ik heb een hele tijd een beugel gehad (brackets), die er nu gelukkig uit is. Ik heb nu een losse beugel meegekregen (een plaatje) die ik vier maanden lang dag en nacht moet dragen omdat mijn tanden anders weer op de 'oude' plek komen te staan.

Het verbaasd me eigenlijk dat het vier maanden duurt voordat je tanden weer vastgegroeid staan en dus niet gaan 'wandelen'. Bij iedere beugeltandarts moet je dat ding weer anders dragen. Bij een klasgenoot van me was dat bijvoorbeeld maar drie maanden. En bij weer een ander zei de beugeltandarts dat zo'n plaatje helemaal niet nodig is.

Ik droeg die beugel alleen 's nachts. Maar waarschijnlijk is dat van persoon tot persoon verschillend. Als ik hem nu weer indoe, spant hij enorm, maar het is dan ook al zo'n 7 jaar geleden dat ik hem moest dragen. Ik zou gewoon luisteren naar je orthodentist want anders worden ze kwaad, ik ken dat...
Oud 08-04-2004, 12:52
Stefanie
Stefanie is offline
Mijn tanden stonden niet zo zeer scheef, maar op de verkeerde plek Ik had in mn bovenkaak twee draculatandjes zeg maar.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 12:54
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
ratonita7 schreef op 08-04-2004 @ 13:51 :
Ik droeg die beugel alleen 's nachts. Maar waarschijnlijk is dat van persoon tot persoon verschillend. Als ik hem nu weer indoe, spant hij enorm, maar het is dan ook al zo'n 7 jaar geleden dat ik hem moest dragen. Ik zou gewoon luisteren naar je orthodentist want anders worden ze kwaad, ik ken dat...
Als je gewoon doet alsof je hem serieus hebt gedragen dan merken ze het niet eens (mijne iig niet...) Misschien omdat ik zo serieus overkwam ofzo. Maar ik ben wel van plan om hem te gaan dragen. Hij is veel minder irritant dan zo'n buitenboordbeugel die keihard aan je achterste kiezen trekt
En ik wil graag deze rechte tandjes behouden.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 12:57
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
ik moe(s)t dat ding 6 maanden dag en nacht in..
en dan daarna nog minimaal een JAAR alleen savonds..

verder heb ik aan mijn ondertanden een ijzer draadje, die ik nog minimaal 10 jaar moet in hebben volgens hun, want anders gaan mijn tanden weer scheef staan
Oud 08-04-2004, 15:40
Verwijderd
Citaat:
freakyfire schreef op 08-04-2004 @ 13:57 :
ik moe(s)t dat ding 6 maanden dag en nacht in..
en dan daarna nog minimaal een JAAR alleen savonds..

verder heb ik aan mijn ondertanden een ijzer draadje, die ik nog minimaal 10 jaar moet in hebben volgens hun, want anders gaan mijn tanden weer scheef staan
Dat is wel lang zeg... en dan zeggen ze natuurlijk altijd van;'Maar daarna heb je hele mooie rechte tanden!'..
En vervolgens vallen ze er uit omdat je al zo oud bent en krijg je een kunstgebit
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 15:41
zomaar een mens
zomaar een mens is offline
Ongeveer 1,5 jaar geleden ging mijn beugel er uit. Ik kreeg ook een losse beugel, die ik alleen 's nachts moest dragen. Ik moest dat dan een jaar doen en daarna om de andere nacht. Ik draag hem nu eigenlijk niet meer, want ik voel ook geen spanning als ik hem indoe. Ik krijg geen spalkjes, tis nu gewoon goed.
Oud 08-04-2004, 15:43
Verwijderd
mijn slotjes zijn er nu 3 jaar geleden uitgegaan. Ik kreeg van die doorzichtige losse hoesjes mee. De eerste drie maanden moest ik ze 24 uur per dag in, daarna alleen nog 's nachts tot mijn 18de. Nog een kleine 2 jaar dus. Ik vind het niet zo vervelend, alleen heb ik nooit gesnapt waarom het zo lang moet. Maja het zal wel goed komen!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 16:14
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb spalkjes achter mijn tanden gekregen (heet dat zo?). Daarmee moest ik na een half jaar, anderhalf jaar en 3 jaar nog een keer op controle komen, en nu moet ik terugkomen als ze los gaan, dan worden ze eruit gehaald, eerder niet.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 16:57
jan_jansen_13
jan_jansen_13 is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 08-04-2004 @ 13:47 :

afhankelijk van de methode van verzetten, de oorspronkelijke positie en een aantal andere factoren zoals je leeftijd, verschilt de methode, doordat er vele soorten slotjesbeugels op de markt zijn en iedere ortho z'n eigen methodes gebruikt is er dus niets te zeggen over of dit wel of niet moet bij jou...
ga er maar gewoon vanuit dat die ortho 't wel aardig weet, die heeft niet voor niets een 9-jarige opleiding gehad...
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 18:26
Gruppie
Gruppie is offline
Ik heb vorige week draadjes achter mijn tanden gekregen en krijg volgende week een nachtbeugel. Die moet ik (nadat ik m 1 week dag en nacht heb gedragen) 3 maanden 's nachts inhouden..
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 18:36
Verwijderd
Mijn tanden zijn allang weer scheef gaan staan. Zeker nu m'n verstandskiezen doorkomen verplaatst alles weer..
(Ik heb 2 jaar slotjes gehad).

Ik weet niet meer hoe lang ik zo'n plaatje in moest. Bij mij klopte er sowieso niets van, m'n orthodontist was echt een eikel.
Op een gegeven moment mocht ik dat plaatje niet meer in, zei hij zelfs dat ik het weg moest gooien. Dus ik deed dat braaf, kwam ik daar een jaar later weer terug, vroeg hij of ik dat plaatje nog had.

En zo'n draadje achter m'n tanden heb ik ook nooit gehad.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 11:50
moi, linda
moi, linda is offline
ik heb ook een plaatje moeten dragen nadat mijn slotjes eruit gingen. ik weet niet meer hoe lang ik hem moest dragen maar zeker een paar maanden. ik moest gedurende steeds meer afbouwen. dan om de dag, later alleen 's nachts en toen weer om de nacht.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten