Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2004, 10:59
astrostaartje
astrostaartje is offline
Vinden jullie dat er in de media; op tv en de radio (en internet) voor jongeren genoeg aandacht is voor liefde en relaties ?

Zo ja, waar zie/hoor/lees je dit dan? (noem bladen, radio/tv programma's en sites die er nu zijn, dus niet verouderd)

Zo nee, wat zou je willen horen/zien/lezen?
Waar zou volgens jou aandacht aan besteed moeten worden?
Op welke manier zou je dat het liefst zien?
En... zou je er zelf aan mee willen werken ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-04-2004, 11:54
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
astrostaartje schreef op 13-04-2004 @ 11:59 :
Vinden jullie dat er in de media; op tv en de radio (en internet) voor jongeren genoeg aandacht is voor liefde en relaties ?

Zo ja, waar zie/hoor/lees je dit dan? (noem bladen, radio/tv programma's en sites die er nu zijn, dus niet verouderd)

Zo nee, wat zou je willen horen/zien/lezen?
Waar zou volgens jou aandacht aan besteed moeten worden?
Op welke manier zou je dat het liefst zien?
En... zou je er zelf aan mee willen werken ?
Volgens mij zie je niet anders. Alles heeft te maken met relaties. De omgang tussen mensen. Kijk een soap, genoeg (liefdes)relaties.
Alle jongerenbladen gaan bijna over liefde en seks en daarnaast over beroemdheden, maar ook daarover schrijven ze natuurlijk het liefst over hun liedesleven...

Wat wil je hiermee? Want dit wordt niet echt een boeiend topic zo...
Oud 13-04-2004, 12:43
astrostaartje
astrostaartje is offline
wat ik wil is het volgende:

ik merk als radio/televisiemaker op dat er weinig aandacht wordt besteedt aan liefde en relaties op televisie en radio. en dan bedoel ik niet in goede tijden bijvoorbeeld want ik begroijp dat liefde en relaties als thema verweven zitten in vanalles en nog wat, maar wat ik wil is aandacht op een informatieve en amusante manier. dus zoals er bijvoorbeeld forums op het net zijn en vraag en antwoord rubrieken in tijdschriften; zoiets zou ik op de radio willen horen. ik lees en zie hier bijvoorbeeld dat er veel speelt! we hadden ooit 'neuken doe je zo', maar dat was nogal plat. ik zou graag op een nettere, maar wel uitdagende en boeiende manier radio over liefde en relaties voor jongeren willen maken en wilde van jongeren zelf horen wat ze willen horen (niet van een 40-jarige) maar goed dit is een forum, het moet niet te ingewikkeld worden en misschien heb ik de vraag niet goed gesteld.

ik wacht graag nog even af of de jongeren alhier nog leuke suggesties hebben voor meer aandacht voor liefde en relaties op radio/tv...
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 13:49
Jules
Jules is offline
Citaat:
astrostaartje schreef op 13-04-2004 @ 13:43 :
ik wacht graag nog even af of de jongeren alhier nog leuke suggesties hebben voor meer aandacht voor liefde en relaties op radio/tv...
Toen ik 12 ofzo was luisterde ik elke avond naar 'Vrijen enzo' op 538, is dat er niet meer?
Oud 13-04-2004, 14:39
leucomelas
leucomelas is offline
ja,veel aandacht in de vorm van temptation island, kijken wanneer iemand vreemd gaat etc... of dat geval op mtv, kiezen uit 2 kandidaten... naja, zouk nooit aan mee willen doen, vind het eigenlijk alleen maar heel erg sneu en verder... wat ik wel zou willen zien, hoe relaties verbetert kunnen worden, wat je als persoon zelf kan doen om het beter en leuker te maken etc.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 16:11
load_harmony
load_harmony is offline
ik vind dat de media een verkeerd beeld geeft van relaties... daarom lopen zoveel relaties ook stuk (en huwelijken). Er word verteld dat je kan doen wat je wild, altijd vrijheid, altijd kiezen en VOORAL JE HART VOLGEN.

dit is zulk glad ijs. Relatie hebben is een keuze en dat soort dingen worden nooit benadrukt...
Oud 15-04-2004, 20:08
Chofi
Chofi is offline
vind ook dat er juist heel veel over gesproken wordt in de media.. op zo'n forum als dit heb je het best serieus over relaties enzo, maar in de media wordt idd een heel ander beeld geschetst. Kan me ook voorstellen dat sommige jongeren daardoor ook het idee krijgen dat het ook allemaal MOET. dat je als 12-jarige al helemaal into liefde en seks moet zijn. Ben zelf ook nog maar 15 en als ik het allemaal niet interessant vond was ik natuurlijk niet op dit forum, maar de media blazen alles zo op dat alles alleen nog maar om seks draait. denk niet dat je zoiets ook echt serieus kunt brengen voor mensen van onze leeftijd.. neuken doe je zo keek je toch ook alleen omdat het grappig was.. voorlichting krijgen we wel met biologie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten