Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik weet niet hoe Joden of Moslims erover denken... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
er zijn meer mensen die intentingen weigeren dan alleen mensen in dorpen als staphorst enzo.... Er zijn bijvoorbeeld mensen die weigeren om medische redenen (een bepaald percentage van ingeente personen wordt er erg ziek van), sommige mensen vinden het niet natuurlijk oid....
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
maar als een dokter moet beslissen of iemand auwelt of niet, moet hij onafhankelijk zijn, en ook een beetje intelligent. het is tenslotte een nogal grote ingreep in iemands leven. zo bedoelde ik het, ik zei niet dat gelovigen dom zijn ofzo.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() Maar even serieus, ik heb in dit topic enkele malen zeer bedenkelijke argumenten gehoord. Argumenten als: Citaat:
Ergens vind ik dat de overheid niemand kan verplichten een spuit in zijn arm te steken. Zelfs wanneer dit ernstig nadelige effecten kan hebben voor de gehele samenleving. Dan vind ik dat de oplossing eerder gezocht dient te worden in isolering van de niet ingeënten of iets dergelijks maar als iemand in geen geval die spuit in zijn arm wil dan gaat die spuit er ook niet in. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Niet dat ik wil dat alle religieuze mensen die tegen inentingen zijn uitsterven hoor. Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Totale objectiviteit kan gewoonweg niet bereikt worden. En als je een overtuiging hebt, ben je al niet objectief meer... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Neemt niet weg, dat mijn scepsis tegenover 'objectiviteit' blijft bestaan. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik snap niet waarom er mensen zich niet willen inenten, het is toch de gezondheid van jezelf en je eigen kinderen die je in gevaar brengt? En als je dood bent gaat toch alleen je ziel weg, dan zitten die stoffen nog in je lichaam, kan god er toch ook niets over zeggen? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dit zijn trouwens niet alleen gelovigen. Ook kritische wetenschappers (voor zover dat geen gelovigen zijn ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Maar die opdonder staat ik geen verhouding met de schade die een ziekte kan veroorzaken bij iemand. aan veel van die ziektes kan je dood gaan. laat staan welke gevolgen het voor een hele samenleving kan hebben als er een epidemie uitbreekt, (zie eerder post van mij) ik ben daarom ook voor een verplichte vaccinatie wet, ik denk dat dat heel veel gevaren van epidemien oplost. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ten tweede; Ze mogen het voor de kinderen niet beslissen, deze hebben nog geen geloofsovertuiging en die moeten zoiezo beschermd worden. Is deze bescherming op dat moment het kind inenten tegen een evt dodelijke ziekte, dat moet dat gewoon gebeuren. Overigens begrijp ik het zoiezo niet zo goed, er staat in de bijbel niet dat je maar gewoon dood moet gaan aan een ziekte. Er moet gewerkt worden aan de menselijke ontwikkeling, dus ook aan de "techniek"... (gezondheidszorg). Ook mag je niet een keuze maken voor een ander, maar het beste met diegene voor hebben. En het beste met iemand voor hebben is alles eraan doen om diegene in leven te houden. |
![]() |
|
Ieder individu heeft beschikking hebben over het eigen lichaam en mag dus medische ingrepen weigeren.
Het is onzin dat het weigeren van een inenting een gevaar vormt voor anderen. Een niet ingeënt persoon heeft geen kans een ziekte op te lopen wanneer hij leeft tussen mensen die wel zijn ingeënt. Alleen op de Veluwe wil het nog wel eens voorkomen dat er zich een kleine polio-uitbraak voordoet. Dit gebeurt alleen in streng gelovige gemeenschappen waar een groot percentage van de inwoners niet is ingeënt. Deze mensen hebben er bewust voor gekozen zichzelf en hun kinderen niet in te enten vormen dus alleen een gevaar voor anderen die hier ook voor gekozen hebben. Het is niet nodig om deze mensen te verplichten zich in te enten. Men moet trouwens ook niet onderkennen dat inenten (maar ook volspuiten met antibiotica) geheel onschuldig is. Door het gebruiken op grote schaal van deze maatregelen steken namelijk steeds meer mutaties op die volledig resistent zijn. Het is best mogelijk dat dit een zelfs een groter gevaar voor de volksgezondheid blijkt te zijn. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een niet ingeënt persoon heeft wel degelijk kans aan gezien er met last minutes tegenwoordig steeds meer mensen naar afrika en azie gaan waar deze ziektes nog heerzen. Ze zijn dan niet ingeënt. Ze kunnen die ziektes makkelijk meenemen. En er kunnen rare dingen gebeuren, waarom was iedereen anders als de dood dat het sars-virus zou muteren? Inenten is niet onschuldig, maar zijn de ziektes dat wel? de meeste ziektes waar je tegen ingeënt wordt zijn dodelijk. |
![]() |
|
Ik vind dat ze het wel mogen weigeren voor zichzelf. Als ze zo overtuigd zijn, dat ze liever heel ziek zijn dan iets te doen dat *tegen hun geloof indruist*, dan is dat zo, maar dan vind ik dat ze wel meerderjarig moeten zijn, en niet verplicht worden tot door familie od.
Voor hun kinderen daarentegen, vind ik niet dat ze mogen beslissen. Zo'n kind heeft zelf nog geen persoonlijke overtuiging ontwikkeld, en moet dus alle mogelijkheden krijgen om beter te worden.
|||
![]() |
Citaat:
Als er echt zo weinig tijd is voor vaccinatie, heeft het al geen zin meer. Het duurt wel even voor resistentie is opgebouwd. Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik beweer niet dat massale vaccinatie anders is dan het vaccineren van een individu. Per persoon hoeft het ook niet onschulig te zijn. We worden tegenwoordig tegen 24 ziekten ingeënt (één meer of minder zou kunnen, maar het zit er niet ver vanaf), waarvan een aantal onschuldig is, zoals bijvoorbeeld mazelen. Het is misschien vervelend om ziek te zijn, maar je houdt er niets aan over, behalve dat een lichaam leert om te gaan met ziekte. Ik zeg niet dat ik vind dat vaccinatie niet meer mag, maar mensen moeten wel zelf kunnen kiezen of ze hun kinderen laten inenten.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
en dat iedereen ingeënt is geeft geen garantie dat er geen epidemie kan opbloeien. |
![]() |
||
Citaat:
Mensen die niet ingeënt zijn maar toch naar Afrika, Zuid-Amerika of Azië gaan doen dit op eigen risico en vormen geen gevaar voor de volksgezondheid. De gevaarlijke ziektes waarvoor je wordt ingeënt kunnen niet worden overgedragen van mens op mens (denk aan malaria en hondsdolheid), voor de ziektes die wel kunnen worden overgedragen zijn de meeste Nederlanders al voor ingeënt (meningokokken, pokken etc.) Voor nieuwe mutaties als SARS heeft men (tot voorkort althans) nog geen vaccinaties. Over het gevaar van vaccineren: De ziektes zijn inderdaad niet onschuldig maar er is kans dat het vaccineren zelfs nog gevaarlijker kan zijn de ziekte zoals zij nu is. Door het grote gebruik van antibiotica in de geneeskunde hebben zich mutaties voorgedaan die resistent zijn tegen alle antibiotica. Als deze mutaties zich wijd verspreiden ontstaan er epidemien door superbacterien die op geen enkele manier te doden zijn. Hoewel ik als voorbeeld de antibiotica nam is dit ook ook een gevaar dat uitgaat van massale vaccinatie. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
buiten hondsdolheid zijn er nog veel meer ziektes die hartstikke besmettelijk zijn en overdraagzaam. tuurlijk is de kans op muteren net zo klein als een mug bij een olifant maar toch. het kan gebeuren. mensen worden imuum voor ziektes door het vaccineren. en de ziekte zou ressistent kunnen worden tegen vaccineren. dat is volgens mij nog nooit gebeurd. maar die ziekte moet dan wel eerst hier komen en ontstaan voordat hij over kan muteren of ressistent worden tegen het vaccin. |
![]() |
|
|