Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2004, 15:32
ghansje
ghansje is offline
Mensen,
in hoeverre is afstand een belemering in je relatie??
En speelt je leeftijd van jouw ( en je partner ook een rol)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-04-2004, 15:54
Verwijderd
m'n vriend woont een uur en een kwartier treinen van bij mij thuis vandaan (met een andere trein is 't anderhalf uur). met de auto doe je er ongeveer drie kwartier over. met de fiets heb ik het nog niet geprobeerd, zal ongeveer drie uur in beslag nemen, geloof ik. te voet zal wel een hele dag duren.

[edit] die afstand geldt wel maar twee dagen in de week, de rest van de tijd wonen we in hetzelfde huis... als ik hem zo vaak niet zou zien denk ik niet dat het zo leuk zou zijn als nu... ik zou 'm gewoon te hard missen... [/edit]

hij is bijna 25, ik 19.

gaat prima zo!

Laatst gewijzigd op 13-04-2004 om 16:04.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 15:58
Gothic
Gothic is offline
Door de afstand zie ik hem minder. Daarnaast sporten we en hebben we het druk, dus ik denk niet dat we elkaar veel vaker zouden zien als de afstand kleiner was...
Oud 13-04-2004, 16:05
Verwijderd
Iets van 86 km, een uur met de auto, maar door tijd en geldgebrek alleen te rijden in het weekend. Het is klote, maar het is te overleven zit gewoon niet veel anders op. Vooral veel msnen en mailen.

leeftijdsverschil: hij is 11 maanden jonger. Niet bepaald iets om me aan te storen en als ik hem ermee plaag kan hij me terug pakken door te beginnen over dat ik al zo oud word .
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 16:08
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 13-04-2004 @ 17:05 :
Niet bepaald iets om me aan te storen en als ik hem ermee plaag kan hij me terug pakken door te beginnen over dat ik al zo oud word .
* herkenning *
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 16:43
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
mijn ex is 21 en die woonde in totaal 3.5 uur reizen van mij vandaan en we zijn 8 maanden samen geweest, en het is altijd heel goed gegaan (afstand is ook niet de reden geweest dat het uit ging, al speelde het misschien wel mee, achteraf gezien)
ik zag m 1x per week, en soms was dat wel wat weinig, maar meestal ging het dus wel.

edit: enige lastige was dat wanneer je een ruzie had ofzo, je het niet zo makkelijk direct uit kan praten en als er iets ernstigs is, je niet meteen naar elkaar toe kan. maar dat is gelukkig niet echt voorgekomen toen
Oud 13-04-2004, 16:45
Anarchy 99
Anarchy 99 is offline
zij is 16 en ik ben 19..En we wonen 10 km van elkaar.., goed te doen
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 17:22
Gent
Gent is offline
Zij is 25 dagen ouder dan ik. Normaal gesproken woont ze 1,1 Km van mij vandaan. Errug goed uit te houden dus.

Maar de afgelopen maanden was dat ongeveer 800 Km.
Zit nu namelijk in München waar ik stage aan het lopen ben, en tja dat is toch wel ietsie moeilijker.
Oud 13-04-2004, 17:23
Qimm
Qimm is offline
Mwoh je doet niet zo gauw een spontaan bezoekje omdat het gewoon lullig is als je net een half uur voor niks in de auto hebt gezeten en je weer terug kan gaan zonder hem ook maar gezien te hebben.
Oud 13-04-2004, 17:31
LadyLilith
LadyLilith is offline
Mijn vriend woont op 5 min. loop afstand van mij vandaan, dus dat is niet echt een belemmering.

Mij lijkt het wel vervelend als mijn vriend verder weg zou wonen. Een voorbeeld: Soms besluit hij 's avonds laat om bij mij te blijven slapen, en als hij dan geen spullen bij zich heeft hoeft hij maar even naar huis toe te lopen en ze te halen. Dit zou niet zo makkelijk gaan als hij ver weg zou wonen. Maar het verderweg wonen heeft ook wel iets: Je ziet je vriend/vriendin dan minder vaak, en de momenten dat je hem/haar wel ziet zijn dan natuurlijk extra speciaal.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 17:53
Cruz
Cruz is offline
Afstand hoeft geen enkele belemmering te zijn, vind ik! Tja als ie 100 km verderop woont zit een spontaan bezoekjes ofzo er niet snel in. Maar een grote afstand is geen reden om niets te hebben of het te verbreken, niet als je echt van elkaar houdt.

Mijn vriend woont gelukkig maar 15 minuutjes (met de fiets) bij mij vandaan. Das toch wel iets fijner natuurlijk Je bent er zo.. als verrassing, met iets leuks, met problemen, wat dan ook..

Verder qua leeftijd schelen we niet zo heel veel.. Hij is 1 jaar en 18 dagen ouder
Oud 13-04-2004, 17:53
Zeldom
Zeldom is offline
Mijn vriend woont lopend zo'n 1,5 minuut van me vandaan. Vind het wel fijn, je hoeft 's avonds niet zo op de tijd te letten en dergelijke. Zie er geen nadelen in. Kan hem zien wanneer ik wil dus als ik in het weekend iets doe met vrienden is het niet meteen zo dat we elkaar 2 weken niet zien.
Moet zeggen dat ik me er bij mn ex af en toe wel aan irriteerde. Hij woonde ook zo dichtbij (toeval) en elke keer als ik de deur opendeed kwam ik hem tegen, Maarja, dat ik dat vervelend vond ligt eigenlijk alleen aan het feit dat ik zijn vrienden niet mocht. Maarja dat is meer dan een jaar goed gegaan. Dichtbij elkaar wonen is toch erg fijn
Oud 13-04-2004, 18:13
Yolcu
Yolcu is offline
1800 kilometer is wel erg veel
En ja, tuurlijk is het een belemmering. Het is gewoon niet leuk als je elkaar zo weinig ziet. Maar daar heb ik uiteindelijk zelf voor gekozen, er is niemand die mij verplichtte om verliefd te worden op iemand die aan de andere kant van Europa woont.

Edit: en ja, ik denk dat leeftijd daarbij wel een rol speelt. Als je wat ouder bent, dan kun je het allemaal beter relativeren.
Oud 13-04-2004, 21:35
Visceral
Visceral is offline
Citaat:
Mutant schreef op 13-04-2004 @ 17:05 :
leeftijdsverschil: hij is 11 maanden jonger. Niet bepaald iets om me aan te storen en als ik hem ermee plaag kan hij me terug pakken door te beginnen over dat ik al zo oud word .
je begint oud te worden
Oud 13-04-2004, 21:37
Verwijderd
Citaat:
Twizted schreef op 13-04-2004 @ 22:35 :
je begint oud te worden

en niet eens online zijn he
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 12:45
Verwijderd
De afstand (tweeënhalf uur treinen) is niet echt een belemmering, want hij woont nog geen kwartiertje fietsen van mijn ouders vandaan. Dus als ik naar mijn ouders ga, ga ik ook naar hem. En mijn ouders vinden het leuk dat ik er zo vaak ben, want dan zien ze me weer

Onze leeftijd (we zijn allebei 18) speelt al helemaal geen rol. Nouja, op zich natuurlijk wel, als we allebei 13 waren geweest dan was onze relatie heel anders geweest, maar het leeftijdsverschíl speelt geen rol.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 14:27
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
hij woont 5 minuten bij me vandaan.... geen obstakels dus!
Oud 14-04-2004, 14:59
Luna
Luna is offline
Ik heb nooit echt een lange afstandsrelatie gehad. Het meest verweg was den Haag en dat is nog te doen. Ik denk dat ik niet eens tijd zou hebben om hem te zien als hij 3 uur van me vandaan zou wonen. Ik zit namelijk op school en werk op vrijdagmiddag en zaterdag, wil ook tijd voor mn vrienden houden dus dat zou niet echt in mn leven passen. Daarbij heb ik ook geen geld om elk weekend n treinkaartje van 50 euro te betalen.
Mn ex woont 7 minuten van me vandaan, dat was wel relaxed.
Oud 14-04-2004, 15:17
Silvie
Silvie is offline
Ik heb een x een langeafstandsrelatie gehad en dat werkt niet bij mij. Als ik een vriendje heb wil ik die regelmatig kunnen zien en bijvoorbeeld kunnen zeggen: ik ben binnen 20 min. bij je....
Ik wil echt gewoon iemand hier uit mijn buurt hebben...Vind ik persoonlijk veel fijner...

Leeftijd, tsja...ik weet niet...
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 15:17
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
Citaat:
weezzz schreef op 13-04-2004 @ 17:43 :
mijn ex is 21 en die woonde in totaal 3.5 uur reizen van mij vandaan en we zijn 8 maanden samen geweest, en het is altijd heel goed gegaan (afstand is ook niet de reden geweest dat het uit ging, al speelde het misschien wel mee, achteraf gezien)
ik zag m 1x per week, en soms was dat wel wat weinig, maar meestal ging het dus wel.

edit: enige lastige was dat wanneer je een ruzie had ofzo, je het niet zo makkelijk direct uit kan praten en als er iets ernstigs is, je niet meteen naar elkaar toe kan. maar dat is gelukkig niet echt voorgekomen toen
3.5 uur reizen?!!?!!?!
wow, jij woont toch bij utrecht? ik woon 3 kwartier verderop en het duurt mij 2.5 uur. hoort het jou dan niet minder tijd te kosten?

en ja, mijn vriend die woont op 2 plaatsen. door de weeks anderhalf uur bij me vandaag, en in het weekend 2 en een half uur. we zien elkaar 1 keer per week meestal, maar soms ook maar 1 keer in de 2 weken als we niet kunnen of 2 keer in de week als hij door de weeks na school langs kan komen
maar dat zal binnenkort wel verranderen want ik verhuis naar utrecht
en hij is 23, en ik 18
Oud 14-04-2004, 15:44
ZerO
ZerO is offline
Ik kan moeilijk zomaar langs mijn vriend. Dat doe je niet zomaar als je twee uur heen en twee uur terug moet reizen. Dat is wel jammer. Ik zie hem alleen in het weekend en opzich is dat wel genoeg. Van vrijdag tot zondag. Maar het is wel moeilijk om dat met iets anders te combineren in het weekend. Je moet keuzes maken: "Ga ik maar van zaterdag op zondag naar mijn vriend zodat ik vrijdag met Pietje naar een feestje kan of laat ik mijn vriend hierheen komen. Oh nee wacht hij moet op zaterdag een wedstrijd spelen en werken".
Maar voor de rest zie ik geen grote nadelen aan zo'n relatie Zolang je er allebei voor gaat, dan is dat best te doen.
En ja wat leeftijd betreft: als je 14/15 bent kan zo'n afstandrelatie niet zo goed werken denk ik. Geen ov, weinig geld.
Oud 15-04-2004, 08:39
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Citaat:
muziekvlinder schreef op 14-04-2004 @ 16:17 :
3.5 uur reizen?!!?!!?!
wow, jij woont toch bij utrecht? ik woon 3 kwartier verderop en het duurt mij 2.5 uur. hoort het jou dan niet minder tijd te kosten?
Ja, ware het niet dat ik in een klein gehucht woon bij utrecht. Ik moet eerst 45min fietsen om bij een station te komen, dan 7min met de trein naar Utrecht CS en als ik daar aan kom is de trein naar Hengelo nét 3min weg. Dus 25min wachten en dan dus naar Hengelo, 1.5 uur en dan nog met de bus
En mn huidige vriend woont in Amsterdam, en het duurt dus ook bijna anderhalf uur om daar aan te komen. Ach, ik heb er geen problemen mee, ik ben eraan gewend dat ik sowieso altijd 45min bij mn vriendinnen vandaan woon
Oud 15-04-2004, 10:08
Jules
Jules is offline
Van deur naar deur is het met de trein 2 uur, en met de auto 1 uur reizen. Ik heb er niet echt problemen mee, we hebben allebei OV en volgend jaar ga ik zelf ook in Amsterdam wonen dus ach
Reageren

Regels voor berichten