Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-04-2004, 07:45
Verwijderd
1000 woorden
om te vertellen wat ik denk
1000 woorden
om te voelen wat ik voel
1000 woorden
om te zeggen wat ik zeg
maar met 1000 woorden
kan ik niet zeggen wat ik voel.

beetje vaag mss, maar komt rechtstreeks uit me op.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-04-2004, 09:53
Flower_4_u
Flower_4_u is offline
Het had leuk geweest als je gedicht echt uit 1000 woorden bestond... vind ik
Oud 14-04-2004, 10:20
Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 14-04-2004 @ 08:45 :
beetje vaag mss, maar komt rechtstreeks uit me op.
Gedachten komen meestal in je op.

Citaat:
Flower_4_u schreef op 14-04-2004 @ 10:53 :
Het had leuk geweest als je gedicht echt uit 1000 woorden bestond... vind ik
De correcte zin zou zijn Het was leuk geweest (...).

Mag ik vragen wat jullie op een subforum van Kunst & Cultuur doen, als jullie de cultuur niet eens respecteren?
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 10:23
Not for Sale
Not for Sale is offline
Cultuur is meer dan spelling, Renard...

Verder verwijs ik jullie allen graag naar deze songtext, die mijns inziens op een leukere manier iets met '1000 woorden' doet.

On-topic:
Ik zou van het laatste woord "bedoel" maken.
Oud 14-04-2004, 10:57
Reynaert
Reynaert is offline
Spelling is een onderdeel van de Taal en dus van onze Cultuur. Ik heb geloof ik nergens gezegd dat ik onze spelling dé cultuur vond.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 11:14
Sleepingsun
Sleepingsun is offline
Ik vind hem saai en simpel..
simpel qua woordgebruik,
alles word je voorgeschotelt om 't zo maar te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 11:25
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Renard schreef op 14-04-2004 @ 11:57 :
Spelling is een onderdeel van de Taal en dus van onze Cultuur. Ik heb geloof ik nergens gezegd dat ik onze spelling dé cultuur vond.
Je zegt dat ze de cultuur niet respecteren, en dat vind ik een voorbarige, overdreven conclusie .
Oud 14-04-2004, 12:12
Reynaert
Reynaert is offline
Dat is toch echt iets anders dan datgene wat je hier beweert:

Citaat:
Not for Sale schreef op 14-04-2004 @ 11:23 :
Cultuur is meer dan spelling, Renard...
Je mag mijn conclusie best voorbarig en overdreven vinden, dan nog neemt dat niet weg dat mijn conclusie een logisch gevolg is van het taalgebruik dat ik hier lees. Aangezien dat het enige is wat de persoon achter de tekst representeert, kan ik een dergelijke aanname maken.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 12:26
Sleepingsun
Sleepingsun is offline
Bla bla bla, misschien dat dat meer iets is om via PM uit te vechten?
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 13:20
Reynaert
Reynaert is offline
Ik geloof evengoed niet dat er sprake is van vechten, hetzij met woorden, hetzij met andere middelen. Bovendien is de aanname die je daarmee maakt onterecht, omdat het geen logische gevolgtrekking is van de tekst die hierboven beschreven is. Bovendien zijn er geen intertekstuele aanwijzingen voor een conflict dat de naam 'vechten' waardig is.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 15:29
Dynamico
Dynamico is offline
Renard, het is jammer dat je door je vorige post met betrekking op de mate waarin we je serieus moeten nemen je kansen verspeelt. De voor de essentie van het bericht in kwestie onbelangrijke futiliteit waarmee je ons wilt provoceren is helaas te duidelijk bewust opgeblazen.

Over het gedicht zelf:

Je bent een beginnend dichter, maakt vast al wel vorderingen, maar goed is je gedicht niet te noemen. Niet origineel en uitgekauwd als het onderwerp is, vul je het ook nog eens slecht in, zowel tekstueel als meer gedetaileerd inhoudelijk. Verder vind ik het getal 1000 storend. Maar ga gerust door met dichten, iedereen moet van zijn/haar fouten leren. Ik geef je nog een tip mee: let eens op de gedichten van anderen en waar die kritiek op krijgen. Je kunt ook van de fouten van anderen leren. Wees kritisch, ook op jezelf! Neem niet gauw genoegen met een eigen product. (En hou dat niet zo stug vol dat je nauwelijks gedichten afkrijgt, zoals ik ). Succes.
Oud 14-04-2004, 15:33
Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
Dynamico schreef op 14-04-2004 @ 16:29 :
Renard, het is jammer dat je door je vorige post met betrekking op de mate waarin we je serieus moeten nemen je kansen verspeelt. De voor de essentie van het bericht in kwestie onbelangrijke futiliteit waarmee je ons wilt provoceren is helaas te duidelijk bewust opgeblazen.
Het zou leuk zijn als je dat zou kunnen bewijzen of op zijn minst aannemelijk maken met gegevens uit de tekst. Daarnaast meen ik dat ik in ieder geval net zoveel recht heb op een serieuze behandeling als een prutsdichter. Om nog maar te zwijgen over mensen die een fout maken in elk bericht dat ze posten, doordat in hun onderschrift het hoofdlettergebruik niet correct is. Het is nog altijd: 't Kan verkeren.

Laatst gewijzigd op 14-04-2004 om 15:42.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 15:42
Dynamico
Dynamico is offline
Citaat:
Renard schreef op 14-04-2004 @ 16:33 :
Het zou leuk zijn als je dat zou kunnen bewijzen of op zijn minst aannemelijk maken met gegevens uit de tekst. Daarnaast meen ik dat ik in ieder geval net zoveel recht heb op een serieuze behandeling als een prutsdichter.
Renard, ik kan het ook speciaal voor jou in duidelijke taal zeggen, gezien het feit dat je mijn vorige post niet schijnt te begrijpen: je lult uit je nek. En van mooipratende aandachtstrekkers zijn we op dit forum, evenals dat in het dagelijks leven het geval is, niet gediend.
Oud 14-04-2004, 15:47
Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
Dynamico schreef op 14-04-2004 @ 16:42 :
Renard, ik kan het ook speciaal voor jou in duidelijke taal zeggen, gezien het feit dat je mijn vorige post niet schijnt te begrijpen: je lult uit je nek. En van mooipratende aandachtstrekkers zijn we op dit forum, evenals dat in het dagelijks leven het geval is, niet gediend.
Het ontbreken van argumentatie gecombineerd met een halve quote maakt ook niet echt een verpletterende indruk. Ik vind het trouwens wel knap dat je precies schijnt te weten hoe dit complete forum denkt over je zogenaamde 'mooipraterij'. Tot slot, ik trok geen aandacht maar merkte een paar fouten op en stelde vervolgens een vraag. Daarbij gebruikte ik ook nog eens duidelijke taal zonder al te veel wol, dus je loze statements raken kant noch wal.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 15:54
Dynamico
Dynamico is offline
Oud 14-04-2004, 16:41
Flower_4_u
Flower_4_u is offline
Citaat:
Renard schreef op 14-04-2004 @ 11:20 :
Gedachten komen meestal in je op.

De correcte zin zou zijn Het was leuk geweest (...).

Mag ik vragen wat jullie op een subforum van Kunst & Cultuur doen, als jullie de cultuur niet eens respecteren?

Wij hier in Belgie, of nee, specifieker: wij hier in Lokeren, zeggen 'Het had leuk geweest'. Dit is inderdaad een vorm van dialect, mijn excuses hiervoor. Maar is dialect geen grote vorm van cultuur? Ik beheers ze bij deze perfect, die cultuur van je.
Oud 14-04-2004, 17:05
Verwijderd
Citaat:
Dynamico schreef op 14-04-2004 @ 16:29 :

Je bent een beginnend dichter, maakt vast al wel vorderingen, maar goed is je gedicht niet te noemen. Niet origineel en uitgekauwd als het onderwerp is, vul je het ook nog eens slecht in, zowel tekstueel als meer gedetaileerd inhoudelijk. Verder vind ik het getal 1000 storend. Maar ga gerust door met dichten, iedereen moet van zijn/haar fouten leren. Ik geef je nog een tip mee: let eens op de gedichten van anderen en waar die kritiek op krijgen. Je kunt ook van de fouten van anderen leren. Wees kritisch, ook op jezelf! Neem niet gauw genoegen met een eigen product. (En hou dat niet zo stug vol dat je nauwelijks gedichten afkrijgt, zoals ik ). Succes.
heej bedankt voor de tip, ik probeer ook te kijken naar de gedichten van anderen, hoe die gevoelens uiten, taalgebruiken enzo. Ach het is denk ik vaak een kwestie van een stijl leren. En natuurlijk moet het gedicht ook de smaak van iemand zijn, maar deze vind ik van mezelf ook niet erg goed.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 17:06
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
Flower_4_u schreef op 14-04-2004 @ 17:41 :
Wij hier in Belgie, of nee, specifieker: wij hier in Lokeren, zeggen 'Het had leuk geweest'. Dit is inderdaad een vorm van dialect, mijn excuses hiervoor. Maar is dialect geen grote vorm van cultuur? Ik beheers ze bij deze perfect, die cultuur van je.
En met deze woorden zou ik de discussie graag afsluiten .
Als iemand verder wat te zeggen heeft tegen een ander, pm hem dan maar.

Over het gedicht:
Er zit nogal weinig variatie in. 1000 woorden om te ... wat ik ...
Als je wat variatie in de verwoording zou het al een stuk interessanter om te lezen zijn. Ik zou het ook mooier vinden als je van '1000' 'duizend' zou maken, dat ziet er mooier uit vind ik.
Reageren

Regels voor berichten