Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2004, 16:56
MissAmanda
MissAmanda is offline
Heey Allemaal,

Ik ben er over aan t denken om volgend jaar accountancy te gaan doen aan de Hvu. Ben goed in economie en wiskunde gaat me ook erg goed af. Nu hoor ik van verschillende mensen, die me voor gek verklaren, dat accountancy zo saai is. Wat vinden jullie daar van?

Tnx in advance

Xxx

Laatst gewijzigd op 26-03-2004 om 17:18.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-03-2004, 17:29
Verwijderd
Nou ja, wat de een saai vindt, vindt de ander interessant he.

Ga naar een opendag, lees er folders over en als jij het leuk vindt en het lijkt je interessant, dan moet je het gaan doen.

Mijn vriend heeft ook zoiets gestudeerd, maar wel iets breder dan accountancy. Hij vind het heel leuk, hij doet nu onderzoek en dat is precies wat hij wil.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 15:41
Sailor
Sailor is offline
Het lijkt mij absoluut niet saai!
Ik doe nu zelf mbo administrateur en moet nog 1 jaartje en dan wil ik ook hbo accountacy doen.
Op mijn stagebedrijf zie ik dat accountancy heel interessant is en veel meer is dan cijfertjes enzo.

Zeker als je bij een accountsbedrijf gaat werken en bij klanten op kantoor komt wordt je behandeld als een koning. Broodjes en soep e.d. word allemaal geregeld.
Het managment van mijn stagebedrijf gaat zelfs regelmatig golven met hun accountant
Oud 07-05-2004, 16:10
@Moon
@Moon is offline
Ik wil zelf ook accountant worden. Elke keer als ik dat tegen andere mensen zeg verklaren ze mij ook voor gek. Ik heb zelf een keer 1 dagje meegelopen met iemand die de NIVRA doet Deloitte&Touche. Ik vond het in ieder erg interessant. Degene met wie ik heb gesproken zei dat je dan meestal naar klanten toe moet gaan behalve rond de zomer want dan is het meestal wat rustiger. Die ene meeloopdag heeft toch heel wat indruk op me gemaakt en daarom ben ik economie gaan studeren. Ik ben nu pas eerstejaars en ik heb al 2 vakken gehad die wat te maken heeft met accountancy, maar nu zit ik wel een beetje te twijfelen. Op zich waren die 2 vakken niet zo heel moeilijk, alleen het is ontzettend veel werk. Dat is wel wat minder. Want als je maar 1 foutje maakt kan je alles vanaf het begin weer helemaal nachecken. En wat ik me ook nog kon herinneren aan de meeloopdag is dat ik toen al die al die bankafschriften van een bedrijf moest nachecken. Zo dat was me toch een rotwerk zeg.
Trouwens je zei dat je goed in wiskunde bent. Op zich hoef je echt geen ster te zijn om accountancy te kunnen. Want er wordt helemaal geen ingewikkelde formules e.d. gebruikt. Maar als je de afgelopen jaren M&O als extra vak hebt genomen is dat echt mooi meegenomen als je accountancy gaat studeren.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 17:32
matrix21
matrix21 is offline
Ik studeer hbo-accountancy. Ik vind het hartstikke leuk. De bedrijfsprocessen, hoe breed het eigenlijk is. Het van een hoop globaal dingen moeten weten, recht, marketing, algemene economie. En dan dieper ingaan op bedrijven zelf met boekhouding enzo.
En inderdaad wiskunde heb je geen bal aan. Je hebt toch een rekenmachine?
Alleen kansberekenen en verzekeringswiskunde tegengekomen tot nu toe.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 18:29
da leentjuh
da leentjuh is offline
Mijn vader is directeur van een accountantskantoor. Ik werk daar weleens, aangiftes in de computer zetten enzo, maar 't lijkt mij ontzettend saai, de hele tijd met geld bezig zijn.
Oud 08-05-2004, 10:03
@Moon
@Moon is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 07-05-2004 @ 19:29 :
maar 't lijkt mij ontzettend saai, de hele tijd met geld bezig zijn.
Je moet het gewoon alleen zien als getalletjes

By the way, wat zou je eigenlijk anders willen gaan studeren?
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 18:12
Flasher
Flasher is offline
Accountancy is helemaal niet saai.

Ik heb zelf een half jaar op een accountantskantoor gewerkt, was echt super leuk.

Dat je goed bent met economie & wiskunde is leuk meegenomen. Maar accountancy is meer dan economie en wiskunde.
M&O moet je meer liggen denk ik, maar ook dat is heel anders dan op het HBO.

Ik zou gewoon een dagje mee gaan lopen op de school zelf.
Reageren

Regels voor berichten