Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2004, 11:17
Stefanie
Stefanie is offline
En je wil geen havo meer doen, zou je dan een mbo opleiding kunnen doen? Ik heb ergens gehoord dat als je over bent gegaan van 4 naar 5 havo je dan eigenlijk al je mavo diploma hebt?
Advertentie
Oud 03-06-2004, 11:19
the tourist
the tourist is offline
Als je over bent gegaan van 3 havo naar 4 havo mag je zelfs al naar het mbo. Het kan dus, maar het lijkt me niet verstandig. Je kunt dan beter mbo doen én havo op het volwassenonderwijs, denk ik.
Oud 03-06-2004, 11:19
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef op 03-06-2004 @ 12:19 :
Als je over bent gegaan van 3 havo naar 4 havo mag je zelfs al naar het mbo.
Ik neem aan dat je ook een diploma moet kunnen tonen, maar hoe kom je daar dan aan?
Oud 03-06-2004, 11:20
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 03-06-2004 @ 12:19 :
Ik neem aan dat je ook een diploma moet kunnen tonen, maar hoe kom je daar dan aan?
Die heb je dan niet, je hebt gewoon een overgangsbewijs van 3 naar 4 havo.
Oud 03-06-2004, 11:22
Stefanie
Stefanie is offline
En kun je dan via het mbo weer naar het hbo overstappen? En kan dat met elke studie?

Want ik wil een lerarenopleiding spaans gaan doen, maar dat kan dus niet met mbo. Hoe zou dat uiteindelijk dan wel lukken?
Oud 03-06-2004, 11:42
Balance
Balance is offline
Met je overgangsbewijs kun je dan naar het mbo en als je die studie helemaal hebt afgerond kun je naar het hbo.

Maar imo kun je dan net zo goed nog 1 jaartje havo doen.
Oud 03-06-2004, 11:44
youneman
youneman is offline
Citaat:
Balance schreef op 03-06-2004 @ 12:42 :
Met je overgangsbewijs kun je dan naar het mbo en als je die studie helemaal hebt afgerond kun je naar het hbo.

Maar imo kun je dan net zo goed nog 1 jaartje havo doen.
bespaart je idd wat tijd
Oud 03-06-2004, 18:46
Marie Jane
Marie Jane is offline
als je voor het vwo zakt, mag je toch niet naar de hbo opleiding?
Oud 03-06-2004, 18:53
Balance
Balance is offline
Citaat:
Marie Jane schreef op 03-06-2004 @ 19:46 :
nee
Oud 03-06-2004, 19:03
levi's
levi's is offline
Citaat:
Marie Jane schreef op 03-06-2004 @ 19:46 :
tuurlijk niet! dan heb je toch nog geen diploma??
Oud 03-06-2004, 19:07
Verwijderd
Citaat:
Stefanie schreef op 03-06-2004 @ 12:22 :
Want ik wil een lerarenopleiding spaans gaan doen, maar dat kan dus niet met mbo. Hoe zou dat uiteindelijk dan wel lukken?
Dan kun je beter gewoon een jaartje havo over doen/ die paar vakken in volwassenonderwijs gaan doen en vervolgens aan je hbo beginnen, i.p.v. aantal jaar naar mbo waar je dan tussen mensen van onder jouw niveau zit etc (niet lullig bedoelt, maar over t algemeen is dat wel zo ) en daar je tijd verdoen als je toch weet dat je naar hbo wilt
Oud 03-06-2004, 19:23
Verwijderd
Met overgangs bewijs van 3 Havo of VWO naar 4 Havo of VWO kan je naar het MBO.

Met een MBO of Havo diploma, kan je naar het HBO.
Oud 03-06-2004, 19:34
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 03-06-2004 @ 20:23 :
Met overgangs bewijs van 3 Havo of VWO naar 4 Havo of VWO kan je naar het MBO.

Met een MBO of Havo diploma, kan je naar het HBO.

Hmm, maar met een overgangsbewijsv van 5 naar 6vwo kun je niet naar t HBO, best raar, alsof dat wat je op de havo zou hebben gehad, je nog niet op t vwo hebt gehad
Oud 03-06-2004, 19:50
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 03-06-2004 @ 12:22 :
En kun je dan via het mbo weer naar het hbo overstappen? En kan dat met elke studie?

Ik denk dat je beter havo nog jaartje kan doen... Of je moet spw gaan doen op het mbo, niveau 4 en dan klassenassistenten.. als je dat 2 of 3 jaar heb gedaan mag je naar HBO Pabo.. maar ik weet niet of je dan ook naar de lerarenopleiding spaans mag?!

Of je moet wat iemand al zei, VAVO gaan doen ('s avonds) en naar het mbo
Oud 03-06-2004, 20:06
Verwijderd
Citaat:
Atje85 schreef op 03-06-2004 @ 20:34 :
Hmm, maar met een overgangsbewijsv van 5 naar 6vwo kun je niet naar t HBO, best raar, alsof dat wat je op de havo zou hebben gehad, je nog niet op t vwo hebt gehad
VWO en Havo verschillen minder dan je denkt.
Oud 03-06-2004, 20:36
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 03-06-2004 @ 21:06 :
Als je totaan je examens komt op t VWO mag je toch wel verwachten dat je alle havo stof behandeld hebt
Oud 03-06-2004, 20:40
Zonnebloempje
Zonnebloempje is offline

Ga jij maar eens eerst bijv. van natuurkunde een havo-examen maken en vervolgens een vwo-examen. Ik bedoel niet dat havo'ers niet slim zijn ofzo Maar er zit gewoon echt wel een aardig groot verschil tussen... Op het vwo moet ik toch wel erg m'n best doen terwijl als ik op de havo had gezeten het een stuk makkelijker voor me was...
En ik ben het met jullie eens! Als ik nu zak wil ik eigenlijk het liefst naar HBO, maar dat kan dus niet.....
Oud 03-06-2004, 20:48
Verwijderd
Citaat:
~Mups~ schreef op 03-06-2004 @ 21:40 :

Ga jij maar eens eerst bijv. van natuurkunde een havo-examen maken en vervolgens een vwo-examen. Ik bedoel niet dat havo'ers niet slim zijn ofzo Maar er zit gewoon echt wel een aardig groot verschil tussen... Op het vwo moet ik toch wel erg m'n best doen terwijl als ik op de havo had gezeten het een stuk makkelijker voor me was...
En ik ben het met jullie eens! Als ik nu zak wil ik eigenlijk het liefst naar HBO, maar dat kan dus niet.....
Ik heb Havo en VWO examen gedaan, voor veel vakken (aardrijkskunde, geschiedenis, wiskunde, economie I, biologie, nederlands, engels) was de stof ongeveer hetzelfde, alleen werd het in havo boeken makkelijker uitgelegd en gingen ze in vwo boeken soms wat dieper op de stof in. De stof verschilt niet, wat men van je verwacht wel. Op de Havo verwachten ze dat je de stof beheerst en toe kan passen, op het VWO moet je daarnaast ook met logisch nadenken vragen kunnen beantwoorden. Engels en Nederlands verschillen nu volgens mij nog minder, je moet alleen meer boeken lezen op het VWO. En je moet meer vakken volgen op het VWO.
Oud 03-06-2004, 21:36
Sasz
Sasz is offline
@Atje85: je kunt toch wel een certificaat van de havo aanvragen? volgens mij is dat wel mogelijk. je kunt daarmee gewoon hbo doen. je hebt in principe 6 jaar vwo gehad, dus krijg je zo'n certificaat.
Oud 03-06-2004, 21:50
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Sasz schreef op 03-06-2004 @ 22:36 :
@Atje85: je kunt toch wel een certificaat van de havo aanvragen? volgens mij is dat wel mogelijk. je kunt daarmee gewoon hbo doen. je hebt in principe 6 jaar vwo gehad, dus krijg je zo'n certificaat.
Geen idee, nooit van gehoord
Oud 04-06-2004, 07:53
Verwijderd
Citaat:
Atje85 schreef op 03-06-2004 @ 22:50 :
Geen idee, nooit van gehoord
Ik ook niet.

Citaat:
Rach-: schreef op 03-06-2004 @ 20:50 :
Ik denk dat je beter havo nog jaartje kan doen... Of je moet spw gaan doen op het mbo, niveau 4 en dan klassenassistenten.. als je dat 2 of 3 jaar heb gedaan mag je naar HBO Pabo.. maar ik weet niet of je dan ook naar de lerarenopleiding spaans mag?!

Of je moet wat iemand al zei, VAVO gaan doen ('s avonds) en naar het mbo
Als je een mbo niveau 4 diploma hebt, mag je hbo gaan doen, dus ook de lerarenopleiding Spaans. (Je moet dus wel een diploma hebben, maar dat moet volgens mij voor de pabo ook , in Rotterdam iig zeker weten.)

@TS: Ik zou ook toch gewoon proberen dat havo-diploma te halen, desnoods via vavo, scheelt je toch een paar jaar.
Oud 04-06-2004, 08:25
Rachel
Rachel is offline
Ja maar als je bij sommige dingen (Social Work bijvoorbeeld op het HBO een verwante MBO opleiding had), mag je hem verkort doen ... Misschien is dat bij Spaans ook wel...? Maar goed, dan moet je denk ik toerisme doen ofzo en dan heb je Spaans derbij?

Denk dat het idd makkelijker is je havo opnieuw te doen.. of bij de vavo en dan voor de rest gaan werken ozfo
Oud 04-06-2004, 09:33
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 03-06-2004 @ 20:34 :
Veel van de stof die je in 6 vwo krijgt, krijg je geloof ik ook in 5 havo. Op het vwo duurt alles langer omdat je het uitgebreider krijgt. Ik heb het afgelopen jaar (6 vwo) vaak te horen gekregen dat we hetzelfde moesten doen als 5 havo, bv. een betoog schrijven bij Nederlands en een presentatie voor Literatuur houden. Dus met alleen 5 vwo mis je dingen die mensen in 5 havo wel hebben gehad.

Maar het is eigenlijk wel jammer dat dat niet kan. Als je voor je vwo examen zakt kan je eigenlijk al 3 jaar naar het mbo, maar verder ben je nog steeds niet.
Oud 04-06-2004, 10:03
Atje85
Atje85 is offline
Ik bedoelde dan ook als je bij vwo tot aan je examens komt, je examens niet haalt, dat je dán wel HBO hoort te kunnen doen omdat je al alle HAVO-stof hebt gehad
Oud 04-06-2004, 11:28
Verwijderd
Citaat:
Atje85 schreef op 04-06-2004 @ 11:03 :
Ik bedoelde dan ook als je bij vwo tot aan je examens komt, je examens niet haalt, dat je dán wel HBO hoort te kunnen doen omdat je al alle HAVO-stof hebt gehad
Mogelijk kan je je profiel om laten zetten tot een Havo-profiel, en kan het dan wel. Vraag het eens na
Advertentie
Oud 04-06-2004, 11:32
Atje85
Atje85 is offline
Ik ben nietvan plan om te zakken hoor

Vroeg het me gewoon af
Advertentie

Regels voor berichten