Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2004, 17:37
Verwijderd
Lieve blinde beestjes hoor, maar iemand een idee hoe ik ze uit mijn tuin krijg? Liefst een oplossing zonder enig bloedvergieten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-04-2004, 18:04
AlopiA
AlopiA is offline
hier staan een aantal manieren, zonder bloed alleen staat er iets over rookpatronen, maar volgens mij stikken ze dan, dat lijkt me ook niet bepaald fijn..maar goed, een aantal goede manieren lijkt me
Oud 08-04-2004, 18:23
Verwijderd
Steek een lege fles in een molshoop, met de hals schuin naar boven gericht, opdat de wind erin kan blazen en dat een verschrikkelijk geluid zal veroorzaken in de molshopen. Mollen hebben daar echt een hekel aan en gaan dan wel weg. Afhankelijk van de hoeveelheid mollen en/of molshopen en de grootte van het gebied waarover ze verspreid zijn, kun je eventueel meer flessen gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 19:47
Marsel
Marsel is offline
me buurman gaat met plezier 's avonds ff met een schop wachten tot ie wat beweging opmerkt.. ouderwetse manier he..
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 19:53
Suey
Suey is offline
Citaat:
Marsel schreef op 08-04-2004 @ 20:47 :
me buurman gaat met plezier 's avonds ff met een schop wachten tot ie wat beweging opmerkt.. ouderwetse manier he..
oh god, dat doet mijn vader ook echt erg. verder hebben wij zon klemmen dat lukt soms wel
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 21:39
Verwijderd
Tuinslang erin
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 21:10
Verwijderd
Ik zet altijd klemmen, werkt heel goed en als je ze goed zet is de mol in één keer dood (heb er een hekel aan als ie moet lijden).
Heb ook een keer met een plantschepje een mol afgemaakt (klap in z'n nek), maar dat doe ik liever toch niet nog een keer
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 17:25
Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Yep een klem werk nog steeds het beste.
Oud 11-04-2004, 12:17
Upke
Upke is offline
Uitroken of bezine over je grasveld uitsproeien, of iets anders dat ook giftig is. Zo vergiet je geen bloed en moord je die prachtige lieve kleine blinde beestjes toch uit.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 14:10
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 09-04-2004 @ 22:10 :
Ik zet altijd klemmen, werkt heel goed en als je ze goed zet is de mol in één keer dood (heb er een hekel aan als ie moet lijden).
Heb ook een keer met een plantschepje een mol afgemaakt (klap in z'n nek), maar dat doe ik liever toch niet nog een keer
Bah, dat jij dat kan doen zeg
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 14:10
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Upke schreef op 11-04-2004 @ 13:17 :
Uitroken of bezine over je grasveld uitsproeien, of iets anders dat ook giftig is. Zo vergiet je geen bloed en moord je die prachtige lieve kleine blinde beestjes toch uit.
Hele grond verontreinigd, gras dood...
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 14:16
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
perseus schreef op 08-04-2004 @ 19:23 :
Steek een lege fles in een molshoop, met de hals schuin naar boven gericht, opdat de wind erin kan blazen en dat een verschrikkelijk geluid zal veroorzaken in de molshopen. Mollen hebben daar echt een hekel aan en gaan dan wel weg. Afhankelijk van de hoeveelheid mollen en/of molshopen en de grootte van het gebied waarover ze verspreid zijn, kun je eventueel meer flessen gebruiken.
Jaaaah dat staat ook in Mijn Jaar (ofzo) van Roald Dahl beste manier
Oud 11-04-2004, 16:31
Agnès
Agnès is offline
Toch juist leuk, mollen in je tuin?
Oud 11-04-2004, 17:37
Verwijderd
Citaat:
Myuki schreef op 11-04-2004 @ 15:16 :
Jaaaah dat staat ook in Mijn Jaar (ofzo) van Roald Dahl beste manier
Oh, staat het in dát boek? Ik was vergeten waar ik het nou gelezen had, maar dat was dus uit dat boek.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 19:29
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
*Squarelty* schreef op 11-04-2004 @ 17:31 :
Toch juist leuk, mollen in je tuin?
al die molshopen, lijkt me niet echt geweldig..
Oud 11-04-2004, 21:42
Agnès
Agnès is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 11-04-2004 @ 20:29 :
al die molshopen, lijkt me niet echt geweldig..
maar 't zijn wel lieve beestjes, toch?
Oud 12-04-2004, 07:42
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
*Squarelty* schreef op 11-04-2004 @ 22:42 :
maar 't zijn wel lieve beestjes, toch?
verder doen ze idd niks, maar tich lijkt het me niet bepaald een goed idee om ze in je tuin te laten, kun je beter de manieren gebruiken die molvriendelijk zijn om ze uit je tuin te jagen
Oud 12-04-2004, 08:14
22B
22B is offline
Tuin asfalteren.. Of tegels leggen, is makkelijker.. Zou het anders niet weten, wij hebben er geen last van..
Oud 12-04-2004, 19:50
Verwijderd
Citaat:
Stefanie schreef op 11-04-2004 @ 15:10 :
Bah, dat jij dat kan doen zeg
Ik doe het liever ook niet, maar je moet op dat moment wat beslissen. Je hebt een mol boven de grond die gillend rondjes rent (en een hond die helemaal niets deed ) en ik was geen klemmen aan het zetten om die mol weer te laten gaan, dus moest ik het maar op die manier doen.
Maar zoals ik al zei, ik doe het liever niet hoor
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 12:29
miepie88
miepie88 is offline
Citaat:
22B schreef op 12-04-2004 @ 09:14 :
Tuin asfalteren.. Of tegels leggen, is makkelijker.. Zou het anders niet weten, wij hebben er geen last van..

Das nou niet egt slim want onder de tegels graven ze gewoon verder. Dan verzakt je hele stoepje.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 12:31
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
perseus schreef op 11-04-2004 @ 18:37 :
Oh, staat het in dát boek? Ik was vergeten waar ik het nou gelezen had, maar dat was dus uit dat boek.
Ik denk dat het wel in meer boeken staat hoor

Maar die manier met die flessen lijkt mij de beste.
Reageren

Regels voor berichten