Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2002, 07:49
Verwijderd
Mijn computer maakt sinds 1 maand soms een raar geluid bij het opstarten, dat net als een boor klinkt. Eerst deed hij dat bijna nooit. Maar nu iedere keer! Het gaat om een pentium 4 van Fujitsu siemens. Kan het iets te maken hebben met de hard disk? Of de stroom misschien? Want als de computer eenmaal opgestart is, dan is het geluid direct weg.

Weet iemand wat dat is, en waardoor het veroorzaakt wordt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-05-2002, 07:51
Verwijderd
Te weinig info..

Kan van alles zijn, kan de voeding fan zijn, cpufan of de hdd...
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 07:52
Verwijderd
Citaat:
McLaren schreef:
Te weinig info..

Kan van alles zijn, kan de voeding fan zijn, cpufan of de hdd...
Dus toch hardware?
En wat voor info zal ik verder kunnen geven dan?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 08:53
Orion84
Orion84 is offline
aan wie???, ons of de TD waar je hem naartoe wil brengen??

tis idd hardware, der loopt iets aan of der trilt iets, effe mee naar de leverancier gaan want daar kun je zelf meestal weinig aan doen.

je zou wel een keer met een open kast kunnen opstarten en effe goed kijken en luisteren of je misschien er achter kunt komen waar het geluid vandaan komt misschien zit der gewoon een schroefje los van de ophanging van je hdd
Oud 07-05-2002, 11:45
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Is het niet gewoon de fan van je voeding? De computer van mijn broertje maakt ook een ongelooflijke herrie bij het opstarten en dat is de fan van de voeding. Klap op de kast geven en het is over, en als je even w8 is het ook over.

Maarreh, als er nog garantie op zit zou ik er wel ff mee terug gaan. Herrie aan fan's is nooit goed.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 13:12
Verwijderd
Citaat:
Boeing 747-400 schreef:
Is het niet gewoon de fan van je voeding? De computer van mijn broertje maakt ook een ongelooflijke herrie bij het opstarten en dat is de fan van de voeding. Klap op de kast geven en het is over, en als je even w8 is het ook over.

Maarreh, als er nog garantie op zit zou ik er wel ff mee terug gaan. Herrie aan fan's is nooit goed.
Dat is precies wat ik heb! Garantie zit er nog op ja. Maar kan ik die fan niet gewoon ff zelf repareren?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 14:17
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef:

Dat is precies wat ik heb! Garantie zit er nog op ja. Maar kan ik die fan niet gewoon ff zelf repareren?
Voeding openschroeven en nieuwe fan erinzetten..
Of maybe eventjes vastdraaien
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 14:56
Verwijderd
Citaat:
McLaren schreef:

Voeding openschroeven en nieuwe fan erinzetten..
Of maybe eventjes vastdraaien
Voeding openschroeven? Is dat gevaarlijk (met stekker eruit ofcourse)?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 15:03
pietje63
pietje63 is offline
ik heb bij deze pc ooit gehad dat er tape zat om de grafische kaart en dat daardoor een fan vastliep
ik boos de helpdesk opgebeld wat dat voor een onzin was om tape om een grafische kaart te doen; omdat ik er van uit ging dat hij niet zo slecht was anders van ellende uit elkaar te vallen
toen bleek dat die tape fan en kaart gemold had
eerst wilden ze niet komen repareren omdat ik 'als niet technische dienst' de pc open gemaakt had
maar toen ik hun overtuigd had van mijn computer kennis kwamen ze hem toch maken (ik gaf als reden dat ik de netwerkkaar voor internet in moest bouwen en het toen toevallig tegenkwam; die kaart had ik een paar maanden daarvoor al ingebouwd en toen viel het mij niet eens op )

maar om het even samen te vatten het was toen dus een fan die ergens tegenaan liep en dit kan erg schadelijk zijn voor je pc
Oud 07-05-2002, 15:34
Verwijderd
Citaat:
pietje63 schreef:
ik heb bij deze pc ooit gehad dat er tape zat om de grafische kaart en dat daardoor een fan vastliep
ik boos de helpdesk opgebeld wat dat voor een onzin was om tape om een grafische kaart te doen; omdat ik er van uit ging dat hij niet zo slecht was anders van ellende uit elkaar te vallen
toen bleek dat die tape fan en kaart gemold had
eerst wilden ze niet komen repareren omdat ik 'als niet technische dienst' de pc open gemaakt had
maar toen ik hun overtuigd had van mijn computer kennis kwamen ze hem toch maken (ik gaf als reden dat ik de netwerkkaar voor internet in moest bouwen en het toen toevallig tegenkwam; die kaart had ik een paar maanden daarvoor al ingebouwd en toen viel het mij niet eens op )

maar om het even samen te vatten het was toen dus een fan die ergens tegenaan liep en dit kan erg schadelijk zijn voor je pc
Bedankt . Ik ga hem nu openmaken. Ik heb zelf ook een netwerkkaart ingebouwd voor internet.

[edit]

Ik heb hem opengemaakt en opnieuw opgestart. En guess what? Geen lawaai! Er zal wel wat tegen de binnenkant van de kap hebben gezeten ofzo. Toch allemaal bedankt!

Laatst gewijzigd op 07-05-2002 om 16:05.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten