Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2002, 23:25
lady_x
lady_x is offline
Zijn jullie gelukkig met jullie leven of verwachten jullie er meer van? Wat willen jullie bereiken, wat zijn jullie dromen?

Ikzelf heb het goed thuis en met mijn studies maar ik verwacht meer, in de liefde ben ik vaak teleurgesteld en ik kan niet vinden wat ik wil, alsof het steeds zo blijft ondanks ik veel mensen ken, en dat maakt alles soms zo ondraaglijk...
Vroeger was ik een gelukkig kind zonder zorgen en het lijkt alsof alles steeds zwaarder weegt hoe ouder ik word...
Oud 07-05-2002, 08:54
Verwijderd
Ik verwacht er veel meer van, maar het begint bij mezelf *is momenteel hele plannen aan het maken voor verandering*

Wat ik mis:

Liefde
Op dat gebied heb ik nul ervaring.

Zelfvertrouwen
Dit ben ik aan het opbouwen, beginnend met mijn eigen presentatie en hoe ik me voel, uitwerkend op hoe ik me gedraag (andere kleren, houding, etc - under construction ).

Gezondheid
Lichamelijk gezien ben ik nog lang niet daar waar ik wil zijn (ik ben echt afgemagerd, niet goed).. heb btw al wel gemerkt dat, sindsdien ik gestopt ben met het drinken van cola, ik een stuk rustiger ben en me daardoor ook beter voel

Tsja, voor de rest heb ik weinig te klagen. Ik heb genoeg geld in reserve en qua opleiding gaat het goed..
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 11:31
lady_x
lady_x is offline
Citaat:
******** schreef:

Liefde
Op dat gebied heb ik nul ervaring.

Is het omdat je het zelf niet wil, je afzondert etc
of omdat je het niet kan (bv. niet kunnen vinden wat je wenst, streven naar perfectie, onzeker zijn etc)?
Oud 07-05-2002, 11:40
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ik ben zeer zeker niet gelukkig met mijn leven, maar ik heb gisteren besloten er voor te vechten.. en anders te gaan denken, zoals mijn beste vriend dat zo mooi zei..

Voor de mensen die The Matrix gezien hebben:

Denk eens aan de scene met dat jochie.. "There is no spoon"

Anders denken... dingen vanuit een ander perspectief gaan zien....

Dit heeft me echt aan het denken gezet, en k ben bereid er voor te gaan..!

Laatst gewijzigd op 07-05-2002 om 11:44.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 12:00
Verwijderd
nee ik ben niet gelukkig met mijn leven..
ik weet ook niet zo goed wat ik moet/kan verwachten van alles..
ik ben nog te veel bezig met het nu denk ik.
wat ik mis? duidelijkheid.. ik vat er nou allemaal geen hol meer van.
tja wat wil ik bereiken.. geen idee.. dat ik tevreden met mezelf of zo ben.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 12:24
wicce
wicce is offline
ja, ik ben toch aardig gelukkig in het leven.
Ik zit nu midde in men examens, dus dat is wel even stressen en doorbijten, maar afgezien daarvan.
ik verwacht eigenlijk wat ik heb gepland, en dat is niks bijzonders.
ik wil wel heel erg graag kinderen, maar ik ken mensen die nooit iemand hebben gevonden, dus zo vanzelfsprekend is dat dus niet.
Oud 07-05-2002, 12:27
Verwijderd
Citaat:
lady_x schreef:
Is het omdat je het zelf niet wil, je afzondert etc
of omdat je het niet kan (bv. niet kunnen vinden wat je wenst, streven naar perfectie, onzeker zijn etc)?
Onzekerheid en sociale isolatie .. maar in het laatste viel ik vanzelf, dat was eigenlijk niet de bedoeling :/
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 12:29
Verwijderd
Ik ben gelukkig met mijn leven, over het algemeen. Ik ben tevreden met wie ik ben (ff niet kijken naar de lichaamskwesties, ooit kom ik er wel overheen en dan ben ik met mij helemaal tevreden ), met wat ik kan. Niet echt op het liefdesgebied, hoewel daar nu mogelijk verandering in gaat komen... Als ik durf, wat nog maar de vraag is.

Hmz, wat school betreft, tja, ik moet nou veel te veel doen, dus daar ben ik niet echt gelukkig mee Wel wat mijn mogelijkheden betreft - gymnasium, kan dus praktisch alle kanten op (niet de natuur kanten, trouwens, maar daar heb ik bewust voor gekozen, dus).

Gelukkig met mijn vrienden en mijn hobbies... Tja, ik ben een tamelijk gelukkig persoon
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 16:18
lady_x
lady_x is offline
Citaat:
Rhea schreef:
nee ik ben niet gelukkig met mijn leven..
ik weet ook niet zo goed wat ik moet/kan verwachten van alles..
ik ben nog te veel bezig met het nu denk ik.
wat ik mis? duidelijkheid.. ik vat er nou allemaal geen hol meer van.
Wat vind je onduidelijk? Denk je dat je daar iets kan aan veranderen of dat het nou eenmaal zo is en dat je zo verder moet?
Oud 07-05-2002, 20:10
Verwijderd
Op het moment ben ik best gelukkig, 't heeft even geduurd maar het mocht eindelijk wel.
Thuis gaat het niet perfect, maar dat gaat het nergens en er valt best mee te leven, in de liefde, tsja, dat staat even stil maar dat komt allemaal wel als het komt. School gaat eindelijk wat beter en ik leer steeds meer aardige mensen kennen. Ik begin zelfs m'n uiterlijk steeds minder afschrikwekkend te vinden

Ik verwacht er wel meer van, ik wil een baan, iets waar ik elke morgen (of iig het grootste deel van de morgens) met plezier naartoe ga, een eigen huisje. Veel meer hoef ik eigenlijk niet, ben maar een simpele ziel
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 20:14
Verwijderd
Citaat:
lady_x schreef:

Wat vind je onduidelijk? Denk je dat je daar iets kan aan veranderen of dat het nou eenmaal zo is en dat je zo verder moet?
euh, wat vindi k onduidelijk.. mjah wie ik ben, hoe ik me voel, mijn beleving van de wereld zeg maar..
m'n realiteitsbesef is soms helemaal weg.
ja daar raak ik nogal in de war van.. humm ik kan het ook niet zo goed uit leggen, mjah..

ik denk wel dat het kan veranderen hoor, ooit. ik moet gewoon eerst uit deze sjit komen.. maar ik geloof wel dat het mogelijk is, alleen niet makkelijk ...
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 20:34
love_ya
love_ya is offline
Ik ben wel gelukkig, alles gaat nu goed....redelijk, school wel zwaar maar heb ik zelf voor gekozen , vrienden, al heb ik wel wat vriendschappen verloren, maar dat was eigenlijk een opluchting.

Ik ben gelukkig en ik verwacht niet meer van het leven ofzo....alleen de liefde...het wil niet lukken ik weet niet waarom, ik heb nog alle tijd, maar dat mis ik gewoon....ik moet waarschijnlijk gewoon meer initatief tonen, weet niet....maar afgezien daarvan gaat alles perfect..
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 20:54
::saraswati::
::saraswati:: is offline
Met mij gaat 't nu ook vrij goed. Ik heb 'alles' (niet alles alles ) van me laten zakken en voel me 'r beter door. In tegenstelling tot m'n moeder..
Het lukt me beter om dingen vanuit een 'ander perspectief' (zoals eerder genoemd) te zien, maar nog steeds vraag ik me soms af: En dan? Dan gaat 't goed met je en dan denk je praktischer en dan denk je aan die arme kindertjes en dan voel je je schuldig en dan heb je medelijden.. En dan? Als ik toch moet leven, dan moet ik iets voor 'n ander betekenen, voor de toekomst.. Weet nog niet hoe of wat.. Heb 'r niet zo'n vertrouwen in. Dat ik iets groots zal bereiken, maar zoals ze zeggen: Waar een wil is, is een weg.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 22:46
dclover
dclover is offline
nee ik ben zeker niet gelukkig, niets loopt zoals ik het wil..
Oud 07-05-2002, 22:51
lady_x
lady_x is offline
Citaat:
dclover schreef:
nee ik ben zeker niet gelukkig, niets loopt zoals ik het wil..
Is er dan helemaal niets wat je gelukkig maakt? Kan je er zelf iets aan doen?
Oud 07-05-2002, 22:53
dclover
dclover is offline
Citaat:
lady_x schreef:

Is er dan helemaal niets wat je gelukkig maakt? Kan je er zelf iets aan doen?
ik kan me de laatste keer dat ik echt gelukkig was niet meer herinneren, dr zijn wel dingen die ik leuk vind, maar die maken niet echt gelukkig..
ik heb een aangeboren depressie in combinatie met borderline, dat wel behandelt wordt met medicatie, maar echt werken doet t niet

liefs jessica
Oud 08-05-2002, 10:42
#lamelodiadelmare#
#lamelodiadelmare# is offline
Opzich ben ik blij met mn leven....en gelukkig! Er zijn hiervoor tijden geweest waarin ik dacht dat het allemaal kut was en dat het van mij niet meer echt hoefde allemaal en ik dacht van...het komt toch niet meer goed!...Maar nu heb ik een lieve vriend, leuke vrienden, ben niet meer zo verschrikkelijk onzeker en voel me gewoon bter en doe de dingen die ik zelf wil! Ik wil nog wel wat dingen bereiken in mn leven, zoals een leuke baan en gewoon een verder goed leven leiden........
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 10:54
Elv
Elv is offline
'k heb een lieve vriend, leuk huisje, leuke opleiding daar ben ik wel gelukkig mee. Wat ik nog wil bereiken weet ik niet echt, ja, kinderen en een leuke baan. Maar ik houd me voorlopig liever even bezig met wat ik nu heb en wat nu goed gaat dan dat ik teveel ga lopen dromen over 'later', dat werkt namelijk niet altijd even goed. M'n gezondheid is niet super, maar ik kan d'r mee leven.
Reageren

Regels voor berichten