Advertentie | |
|
![]() |
|
Het kan me vrij weinig schelen of mijn frikandellen nu van de Aldi of de AH komen maar een extra zakcentje is altijd mooi meegenomen. Denk dat je wel degelijk gelukkiger kunt worden door de dingen die je met geld kunt doen (denk hierbij aan reizen etc).
|
Geld heb je nodig voor je levensbehoefte, dus wanneer je dat geld niet hebt, kun je er wel ongelukkig van worden. Alleen denk ik dat er op een gegeven moment de grens bereikt is dat geld een onderdeel is van je geluk. Veel geld maakt je dan wel onafhankelijker, de waarde van het geld wordt voor je gevoel minder, omdat het makkelijker is om luxe producten te kopen.
|
Verwijderd
|
Ik denk dat geld een persoon opzich niet gelukkig maakt, daar is meer voor nodig. Geld is wel handig en makkelijk. Je kan heel veel geld hebben maar je kind kan doodziek zijn. Ben je dan gelukkig omdat je veel geld hebt? Dat denk ik niet. Het is alleen makkelijk om luxe dingen, of meer dingen, te kopen. Maar maakt dat een mens echt gelukkiger? Ik denk het niet. Het is lastig als je weinig geld hebt, maar die mensen die zijn echt wel gelukkig.
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Geld maakt gelukkig voor korte duur. Je kan heel veel kopen maar kopen is het einde van vermaak en zo gaat het keer op keer. Ik denk dat de situatie in je leven bepaald of je nou gelukkig bent of niet, en dus ook de vermaak na bijvoorbeeld school of werk tijd. Als jij nou stinkend rijk bent, maar je hebt geen man/vrouw geen kinderen je zit de hele dag in je eentje thuis, je werkt niet want je hebt veel geld nee lijkt me niet dat dat gelukkig maakt. Tuurlijk is geld hebben wel ideaal want je hebt niet de zorgen dat je je rekeningen niet kunt betalen etc. Dus ja het zorgt wel voor een stukje opluchting,
|
![]() |
|
Geld kan je helpen gelukkiger te worden.
Je kan jezelf meer dingen veroorloven als je meer geld hebt (dat kan gaan van iets simpels als roomboter ipv margarine tot in een mega huis wonen van zoveel miljoen euro ipv in een 'standaard' rijtjeshuis). Of je gelukkig bent hangt echter nog steeds af van wat je doet met leven. Als je namelijk zoveel geld hebt dat je nooit meer hoeft te werken zou je je kunnen gaan vervelen, omdat je die tijd die je normaal zou werken niks te doen hebt of je zou het in kunnen vullen met leuke activiteiten (die jou dan gelukkiger maken en je kon gaan doen, omdat je niet hoefde te gaan werken). Mensen die bijna niks hebben kunnen ook heel gelukkig zijn. Geld maakt dus niet gelukkig, maar geld kan je wel helpen om dingen te doen/veroorloven die je gelukkiger maken. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Oke, dit is misschien een beetje vaag, maar dit vind ik ervan.
Geluk zit hem niet in geld, macht of wat dan ook. Geluk zit hem in de kleine dingetjes. Als mijn kleine zusje me spontaan een kus op mijn voorhoofd geeft en zegt:"Ik hou van je.". Of een zelfverzekerd gevoel. Een gevoel dat je geaccepteerd wordt, zoals je bent. Het gevoel dat je vrienden hebt. Het gevoel dat we niet in Japan of Libië wonen. Het gevoel dat je opa en oma nog leven en blij zijn met elkaar. Het gevoel van verliefdheid, kriebels in de buik. De charme van muziek. Het gevoel dat je echt wat nuttigs heb gedaan. Allemaal dingen waar je gelukkig van wordt en geen cent voor hoeft te hebben. Materie is luxe. Luxe is prettig, maar niet nodig, volgens het woordenboek. Luxe is niet meer prettig, als je er te veel van hebt. Niets is meer bijzonder, alles is gewoon. Een jachtje erbij is gewoon, een ketting van 3000 is gewoon: ALLES is gewoon. kortom, geld maakt niet gelukkig! |
![]() |
|
geld maakt het creeeren van omstandigheden benodigd voor een gelukkig leven makkelijker.
maar nee geld op zichzelf maakt niet gelukkig
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Maakt geld gelukkig? gg. | 6 | 04-11-2015 20:58 | |
Werk, Geld & Recht |
Maakt geld gelukkig? 010what?!. | 14 | 30-03-2012 12:24 | |