Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2010, 16:22
LizardKing
LizardKing is offline
ik vroeg me af als af en toe wiet rookt(1 tot 4 joints per week) is dat dan zo slecht? ook voor jongeren van 15, ik weet dat je het beter niet kunt doen maar als je het toch perse wilt doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-12-2010, 17:22
Verwijderd
ja en nee. belangrijkere vraag: wat bedoel je met "zo slecht"? jouw vraag is niet zo makkelijk te beantwoorden, ten eerste omdat iedereen een andere kijk heeft op wat goed en slecht is. ten tweede ook omgekeerd, omdat voor iedereen de hoeveelheid waarbij wiet "slecht" wordt verschilt.

wat vind jij slecht? tussen de regels door denk ik te lezen dat je jezelf afvraagt of je slecht bezig bent

Laatst gewijzigd op 09-12-2010 om 17:34.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2010, 17:59
arPos
arPos is offline
Volgens mij (en volgens elke studie tot nu toe) is er afgezien van de negatieve effecten op longen (bronchitis, longkanker) geassocieerd met roken verder weinig negatiefs aan.

wel kan je persoonlijk er slecht op reageren.
Oud 09-12-2010, 18:19
Verwijderd
Het zal waarschijnlijk wel een averechts effect hebben op je schoolprestaties, maar dat verschilt per persoon. Wel zou ik je aanraden om er zo min mogelijk een gewoonte van te maken, want 1 tot 4 joints per week kan heel makkelijk 1 tot 4 joints per dag worden.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2010, 19:04
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
1 tot 4 joints per week lijkt me wel een beetje té. Wat arPos zegt, maar het is toch maar beter om het wat te minderen. Tijdens je roes kan je toch wat minder van de maatschappelijke dingen verrichten (school, een normaal gesprek voeren).
Met citaat reageren
Oud 10-12-2010, 21:22
Verwijderd
ik heb wel eens over psychoses en schizofrenie gelezen als effect van wiet maar daar moet je dan sowieso al gevoelig voor zijn enzo. dus als het verkeerd gaat hebben we je nu gewaarschuwd maar er zijn genoeg blowers waarbij dat nooit mis gaat.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 09:41
LizardKing
LizardKing is offline
ik doe dit niet hoor, ik heb in me hele leven 2 keer geblowd maar twijfelde gewoon, en ik heb wel de drang om het iets vaker te gaan doen( 1-2joints per twee weken ofso, dus dan op een avond 2 ofso en dan weer twee weken niet)maar dan met lichte wiet niet van dat hele sterke.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 15:52
arPos
arPos is offline
Citaat:
ik heb wel eens over psychoses en schizofrenie gelezen als effect van wiet maar daar moet je dan sowieso al gevoelig voor zijn enzo. dus als het verkeerd gaat hebben we je nu gewaarschuwd maar er zijn genoeg blowers waarbij dat nooit mis gaat.
Dat zit net anders, THC heeft de neiging emoties e.d. te versterken, ik raad mensen die depressief zijn, met borderline klachten lopen, psychotische neigingen hebben of gewoon 'niet lekker in hun vel zitten' dan ook af om THC producten te gebruiken.

Een joint moet je roken als je je al lekker voelt, alleen dan ga je je er beter door voelen, om dezelfde reden is alleen (als in zonder gezelschap) blowen dan ook enorm kut.
Oud 11-12-2010, 18:21
Verwijderd
Citaat:
om dezelfde reden is alleen (als in zonder gezelschap) blowen dan ook enorm kut.
??

Spreek voor jezelf! Ik vind het hartstikke leuk om een jointje te roken met anderen maar lekker in mijn eentje een bescheiden paffer roken terwijl ik mijn muziekcollectie doorneem en probeer uit te breiden is minimaal zo fijn.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2010, 18:48
Verwijderd
Ja inderdaad, ik vind in mijn eentje blowen juist hartstikke relaxt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten