Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2004, 15:01
D@mien
D@mien is offline
Zoals je (hopelijk) wel begreep uit de titel heb ik 2 vraagjes over Photoshop CS:
1. Als ik 2 plaatjes maak (knopjes voor een site) die helemaal hetzelfde zijn op de tekst na en deze opsla, dan is de ene file 50kb, terwijl de andere ruim 300kb is....hoe kan dit?

2. Is het mogelijk om het plaatje op te slaan zodat ik hem in HTML etc. kan gebruiken? Ik zie nl nergens .jpg of .gif oid staan...
Oud 07-05-2004, 15:22
JUH
JUH is offline
Citaat:
D@mien schreef op 07-05-2004 @ 16:01 :
Zoals je (hopelijk) wel begreep uit de titel heb ik 2 vraagjes over Photoshop CS:
1. Als ik 2 plaatjes maak (knopjes voor een site) die helemaal hetzelfde zijn op de tekst na en deze opsla, dan is de ene file 50kb, terwijl de andere ruim 300kb is....hoe kan dit?

2. Is het mogelijk om het plaatje op te slaan zodat ik hem in HTML etc. kan gebruiken? Ik zie nl nergens .jpg of .gif oid staan...
1. Photoshop werkt met Layers, de kans is dus groot dat je je bestanden als PSD opslaat, deze bevatten verschillende soort informatie, als je een langere tekst heb zal je bestand dus groter zijn...
ook zullen bepaalde instellingen (zoals layer-effects) invloed hebben op de grootte van het bestand...

2. Ja, als je File -> Save for Web dan kan dat makkelijk
verder als je je layers flattened (dus je tekst en plaatje 1 maakt) kan je wel kiezen voor jpg en gif...
Oud 07-05-2004, 15:37
Enlightenment
Enlightenment is offline
Save for Web is eigenlijk de enige reden dat ik nog photoshop gebruik.

Zeer handige feature.
Oud 07-05-2004, 15:57
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
JUH schreef op 07-05-2004 @ 16:22 :
1. Photoshop werkt met Layers, de kans is dus groot dat je je bestanden als PSD opslaat, deze bevatten verschillende soort informatie, als je een langere tekst heb zal je bestand dus groter zijn...
ook zullen bepaalde instellingen (zoals layer-effects) invloed hebben op de grootte van het bestand...
Kan dat ook als je:
plaatje 1 opslaat, dan de tekst verandert en dan opslaat als plaatje 2?

En is het beter om het als gif of als jpeg op te slaan? (kwaliteitsverlies)
Oud 07-05-2004, 16:30
Enlightenment
Enlightenment is offline
Gif is lossless (dus geen kwaliteitsverlies) mits het aantal unieke kleuren in het plaatje lager is dan 256.

GIF of PNG8 is bijzonder geschikt voor computergraphics. JPG moet je gebruiken voor foto's, waar het aantal unieke kleuren doorgaans erg hoog ligt.
Oud 07-05-2004, 17:24
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 07-05-2004 @ 17:30 :
Gif is lossless (dus geen kwaliteitsverlies) mits het aantal unieke kleuren in het plaatje lager is dan 256.

GIF of PNG8 is bijzonder geschikt voor computergraphics. JPG moet je gebruiken voor foto's, waar het aantal unieke kleuren doorgaans erg hoog ligt.
Ze zien er in .gif prachtig uit ja...beter dan jpeg tenx
Reageren

Regels voor berichten