Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Een trage pc?
Daar was al een topic over, dus gebruik de zoekfunctie maar eens. ![]() En gebruik gewoon ff de volgende programma's: Spybot Om je pc te scannen op spyware/adware (kijk ook nog ff naar de centrale topic over spyware/adware) Regclean Om je register op te schonen Windows washer Om overbodige bestanden te verwijderen. (gebruik hiervoor ook de zoekfunctie van dit forum voor meer info) Citaat:
Centrale topic voor spy/addware op scholieren en Anti-spyware faq op forumfaq.nl
Laatst gewijzigd op 05-05-2004 om 11:08. |
![]() |
||
Citaat:
NTFS heeft veel meer beveiligings-opties. ik neem aan dat bij Windows elk tab-blad meer in een venster wel een paar MB kost. ook het bijhouden van rechten kost meer ruimte dus daarom is NTFS is iets trager, vanwege de extra overhead die een beveiligd filesysteem met zich meebrengt. Maar bij een dik systeem is dat verschil maar n paar procent.. |
![]() |
||
Citaat:
Het grote verschil tussen FAT32 en NTFS is, dat NTFS een journaling filesystem is. Dat houdt in dat elke schrijf aktie gelogd wordt (dat heet het 'journal'). Dit maakt het recoveren van filesystem integrity fouten veel makkelijker, wat bijvoorbeeld nodig is als windows vastliep of de stroom uitviel. Bij FAT32 heb je een grote kans om data te verliezen, de zogenaamde lost file clusters (verloren bestandsfragmenten) is daar één voorbeeld van. NTFS (NT FileSystem) minimaliseert dit door meer beveiligingen in te bouwen. Dit brengt inderdaad meer overhead met zich mee, maar dat komt dus vooral hierdoor en niet zozeer door de rights management-functies. Overigens hoeft NTFS niet langzamer te zijn; het bevat ook optimalisaties over FAT32, waardoor het qua snelheid niet veel verschil hoeft uit te maken. NTFS 5.1 is ook weer net wat sneller dan 5.0 dacht ik. Offtopic: ben je echt een meisje? ![]()
||
Offtopic:
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() (want dat doen de meeste mensen hier niet ![]()
Laatst gewijzigd op 15-05-2004 om 10:35. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Win XP] Taakbalk doet vreemd Hawahaai | 2 | 10-10-2009 06:43 | |
Software & Hardware |