Advertentie | |
|
![]() |
|
Je kan het geheugen evt. testen met Memtest86 (www.memtest86.com) maar ik heb nog nooit gehoord van een PC die trager wordt van brak geheugen.
Ik denk dat het probleem hem zit in die 40GB harde schijf. Heb je gekeken of er voor jouw moederbord een BIOS-update is waardoor hj wel de volledige 40 GB kan benutten? Wat je ook nog kan doen is bij Apparaatbeheer kijken of de (nieuwe) harde schijf wel in DMA-mode draait. Als ie op PIO staat is het een stuk trager. Als je klok niet goed staat nadat de stroom eraf is geweest dan is de backup-batterij in je moederbord leeg, voor een paar euro heb je alweer een nieuwe. ![]()
||
![]() |
Citaat:
Die harde schijf is inderdaad een geval apart. Mijn BIOS kon maar harde schijven aan tot 30 (of 32) gb waardoor ik die na lang zoeken maar heb gecapt op 30 gb en toen ging het wel. Ik heb wel gezocht naar een BIOS-update maar ik was niet zeker of ik de juiste had en ik had schrik dat ik iets verkeerd ging doen. Ik heb even gecheckt in Apparaatbeheer en daar staat DMA aangevinkt. Bovendien staat Windows 98 op mijn oude hd, dus kan die nieuwe hd dan toch nog voor problemen zorgen? Bedankt in ieder geval al! |
Advertentie |
|
![]() |
|
|