Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Hai
Ik ben ook scoutingleiding. Ik besteed er gem. iets van 8 uur per week aan. Het is hardstikke leuk en ik leer er veel van (ik wil docent worden ![]() Verder help ik via scouting vaak op evenementen van scouting (grote kampen ofzo) of buiten scouting (drinken uitdelen bij sportevenement of op wacht staan op 4 mei) Ik vind wel dat leeftijdsgenoten vaak wat raar reargeren als je zegt dat je leiding ofzo bent. De eerste vraag is altijd : "wat verdien je" als je dan zegt dat het vrijwillig is kijken ze je aan alsof je gek bent. Ik vind het normaal om iets voor een ander te doen, maar soms is het wel frustrerend dat je niet zoveel geld hebt. Door mijn leiding (en al mijn andere hobbys) heb ik geen tijd meer om een baantje te hebben. Maarja, Het is wel erg leuk dus ik hou het nog wel vol. En het klinkt cliche: maar als een kindje je lief aankijkt of een tekening geeft dan kun je er weer helemaal tegen liefs |
![]() |
|
ik ben zelf leiding bij scouting. Ik besteed hier ook vrij veel tijd aan maar ik vind het ook echt geweldig om te doen. Net zo als Marloes-Nanouk zegt ik heb geen tijd meer voor werk en dus minder geld. Hier zit ik ook totaal niet mee liefer fijn vrijwillgers werk als een stom baantje. Ik zie het eigelijk niet eens als vrijwilligerswerk maar als gewoon mijn hobby.
Ik ga mischien ook op woensdagavond vrijwilligerswerk doen bij een gehandicapten instelling gewoon omdat het me zo leuk lijkt. Ik krijg gewoon veel meer terug van de mensen op scouting enzo dan dat ik dat ooit zou krijgen bij een baantje. Het is ook heel leerzaam en zo heb ik het gevoel dat ik nog wat doe voor de maatschapij wat niet veel leeftijdsgenoten kunnen zeggen. |
![]() |
|
De mensen die vrijwilligerswerk doen: hebben jullie er ook nog een betaald baantje naast?
Ik zie namelijk dat de persoon boven mij dat niet heeft, maar het lijkt me vrij lastig om geen inkomen te hebben. Ik ben dus net begonnen met vrijwilligerswerk (sinds een week), maar ik hou m'n betaalde baantje d'r wel gewoon naast. Vroeg me af hoe dat met anderen zit.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Ik help mee bij het jeugdcentrum hier, wat eigenlijk niet echt een jeugdentrum meer is maar meer een onderdak voor jonge junkie's... ze mogen er binnen niets gebruiken maar soms doen ze het stiekem op de WC.... maar nu wijk ik af
![]() en ik zit hier ook in het Jeugdplatform, een onafhankelijke jongeren discussieraad die de gemeente adviezen geeft... |
![]() |
|
![]() |
Ik heb een eigen meisjesteam die ik twee keer per week train, het is een jaartje terug begonnen als vrijwilligerswerk, maar ik krijg er tegenwoordig een klein zakcentje als vergoeding voor terug > erg veel stelt dit niet voor gelukkig, doe het in eerste instantie voor de club natuurlijk
![]()
|
Ik werk ongeveer 3,5 uur per week in de Wereldwinkel (en daar komen dan nog de vergaderingen, en andere activiteiten -op festivals/feestdagen etc. staan, en dingen organiseren- bij).
Ik wilde werken, maar wel voor een bedrijf/instantie waar ik achter stond. De Wereldwinkel vroeg vrijwilligers, dus ik heb opgebeld en gesolliciteerd. Ik werk er nu 8 maanden. Ik doe verder geen betaald werk, en aangezien ik toch geen donder uitgeef red ik het nu nog wel.
|
![]() |
|
Ik ben vrijwilliger in de plaatselijke jeugdsoos en penningmeester van een soort van jongerenraad die dingen organiseert voor jongeren in de gemeente.
In de jeugdsoos ben ik met nog 1 vrijwilliger en afentoe de jeugdjongerenwerker verantwoordelijk voor de gang van zaken ![]() Penningmeester lijkt me vrij duidelijk hehe En loop wel eens collecte voor jantje beton en dat soort goede doelen. Ik heb hiernaast ook nog een baantje maar dat is vrij flexibel en heb er voor de rest geen last van aangezien dat door de week is en jeugdsoos voornamelijk in het weekend enzo.
|
Verwijderd
|
Ik ga in de zomervakantie een week op een groep kinderen met
ADHD passen, samen met nog 3 andere mensen. Mogen zelf allerlei activiteiten organiseren en hebben heel veel vrijheid e.d. Lijkt me ontzettend leuk om te doen, en heb m'n studiepunten voor school ook weer binnen (als het goed is ![]() |
![]() |
|
![]() |
Hoihoi,
Ik doe ook vrijwilligerswerk. Afgelopen zomer ben ik met de organisatie world servants (check: www.worldservants.nl) naar India gegaan. We hebben daar met een groep van 30 mensen een trainingscentrum gebouwd voor hele arme vrouwen. daarnaast hebben we ook de kinderen daar een verhaal e.d. verteld. Om de reis te betalen zijn er in heel Nederland werkgroepen die samen acties doen. Bij de kosten zit ook 600 euro aan bouwkosten, omdat de lokale bevoling te arm is. HEt was echt een hele mooie ervaring. Dit jaar ga ik naar Ghana. Ik vind het gewoon goed om mezelf in te zetten voor de ander, die hulp nodig hebben. gr's renske |
![]() |
|
![]() |
Ik geef ook leiding bij scouting, en dat is (zoals voor zover ik weet altijd) vrijwillig. Laatst waren zelfs de ouders van een nieuw lid verbaast dat mensen van 18-35 jaar vrijwillig een club draaiend houden. Voor ons is het gewoon hobby. Het kost me normaal gesproken zo'n 8 tot 10 per week. Helaas nu wel wat meer, omdat ons clubhuis vorige week maandag is afgebrand (aangestoken) en er nu dus een heleboel geregeld moet worden.
Ik vind het trouwens belachelijk dat je overal geld voor moet krijgen. Onze wereld is veel te materialistisch. Vrijwilligerswerk kost relatief weinig energie, omdat je iets kunt doet wat je leuk vind. En de dank van de mensen waarvoor je het doet is ook wat waard. Geld verdienen doe ik wel bij commerciele bedrijven. |
![]() |
|
![]() |
Leuke reacties allemaal.
Ik doe ook aan vrijwilligerswerk bij scouting. Ik geef daar leiding en ik vind het onwijs leuk. Ik ontwikkel m'n social skills daar en ik heb erg veel lol daar. Er voor mij nu elk weekend wel feesten daar of bij vrienden van me. Ik zit zelf al van jongs af aan bij scouting en geef sinds 1,5 jaar al leiding en het bevalt me nog steeds goed. Heel leuk, vooral omdat kinderen vaak erg grappig en bijdehand zijn en alles leuk vinden. Daarnaast besteed ik ook tijd aan het penningmeesterschap, zit ik in allerlei commissies en ik organiseer heel erg veel kampen en feesten. Ik studeer en werk hiernaast ook nog en dat valt goed te combineren, vooral omdat mijn vrijwilligerswerk mij meer energie geeft, zodat ik ook nog uit ga!
|
ik wek 4 uur per week in de werld winkel in de buurt..
motivatie?? ehm, ik ben wekrloos, maar doe op kosten van moeder een talencursus thuis, om er even uit te zijn doe ik dit. Echt werk is namelijk bij mij in de buurt heel moeilijk te vinden.. en komende meivakantie ga ik helpen bij een kamp voor si kinderen Laatst gewijzigd op 06-04-2004 om 16:56. |
![]() |
|
![]() |
Ik begin volgende week met twee vrijwilligerswerk-projecten.
De hele woensdag ben ik vrijwilliger in een verzorgingstehuis, op de dagopvang. Ik weet nog niet precies wat ik daar allemaal moet doen; vooral helpen met activiteiten en contact onderhouden met de mensen daar. Op donderdagavond heb ik anderhalf uur een fitnessklasje voor verstandelijk gehandicapten. Dat is gewoon begeleiding bij het fitnessen; helpen met de apparaten en dergelijke. Ik heb er geen betaald baantje naast, omdat er hier in de omgeving geen betaald werk in de zorg is. Heb best veel instellingen gehad, en overal kunnen ze het personeel wel gebruiken, maar hebben ze het geld niet. En om toch ervaring in de zorg op te doen, doe ik dus vrijwilligerswerk. |
![]() |
|
ik doe nu nog 1x per week vrijwilligerswerk maar ik ga waarschijnlijk nog 1 of 2 dagen wat doen.
op maandag ben ik op een manege gehandicapten kinderen aan het begeleiden bij paardrijden. ik help ze op het paard,loop er naast en geef soms aanwijzingen. en verder zorg ik met nog andere vrijwilligers dat de paarden helemaal klaar zijn als de kinderen komen. en ik heb volgende week een afspraak bij SEIN. dat is een stichting voor mensen met epilepsie. bij ons in de buurt is een instelling en ik ga daar bezoekvrijwilligster worden. ik ga dus met 1 iemand een band op bouwen en ik ga af en toe met die gene wat leuks doen. ze houd er van om naar de mark te gaan dus dan ga ik een keer met haar naar de markt. volgende week zaterdag gaan we kennis maken en ook afspraken maken van wat we willen doen.
|
owja en ik doe dat omdat ik geen baan heb en mijn kennis toch op peil wil houden.
en ik vind het heel erg leuk dat het dankbaar werk is. die vrouw die ik ga bezoeken staat al 3 jaar op een wachtlijst en nu is ze blij dat ze eindelijk een bezoekvrijwilligster krijgt ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ja, ik doe vrijwilligerswerk. Ik werk met verstandelijk gehandicapte kinderen. Komt door een stage die ik daar voor school geloepn heb, ik wilde daar graag blijven werken..
Ik krijg er een heel klein beetje geld voor maar ik doe het omdat ik het gewoon ontzettend leuk vind. ![]()
|
Ik ben leiding bij een jeugdvereniging. Ze hebben me tot hoofdleiding gedumpt. Dat betekend voornamelijk vergaderen, plannen ende rest.
Maar goed. Het is leuk, af en toe wel vermoeiend. (ben blij dat ik binnenkort hoofdleiding af ben....) Ik ben er om en nabij iets van 8 uur per week mee bezig
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Wat te doen in 1 maand? Jason2 | 20 | 04-01-2011 16:24 | |
Werk, Geld & Recht |
stelling: vrijwillig werken is dom, geld verdienen, daar gaat het om! AlopiA | 17 | 11-08-2005 23:45 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Salaris van Ministers verhogen? Carpe Diem | 41 | 11-06-2003 13:28 | |
Giften van gemeenten aan voetbalclubs Rabbi Daniel | 138 | 05-06-2003 19:07 | |
Lifestyle |
wat is het belangrijkst in jouw leven? Ninnoc | 28 | 06-04-2002 20:14 | |
Verplichte stage een goed plan? Inguhhh | 8 | 06-02-2002 08:49 |