Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2003, 20:52
AlopiA
AlopiA is offline
eens/oneens

en beargumenteer je mening!

ik ben oneens, ik heb zelf 2 vrijwillige baantjes, waardoor ik dus geen tijd meer heb voor betaalde baantjes en ik vind het prima gaan zo! als het maar gezellig is!
Oud 04-01-2003, 20:57
Boogie
Boogie is offline
Niet als je arbeidsongeschikt bent voor stressgevende beroepen, maar niet op je 55e achter de geraniums wil zitten...
Oud 04-01-2003, 21:20
ekki
ekki is offline
oneens.

Vrijwilligerswerk is vaak heel goed werk. Denk aan de crèche in de kerk of mensen in het ziekenhuis per bed verplaatsen. Meestal krijg je er voldoening van.

Geld verdienen is bijzaak (wel een handige bijzaak trouwens).
Oud 04-01-2003, 21:23
Zazl
Zazl is offline
Oneens, want bij vrijwilligerswerk doe je namelijk heel veel ervaringen op en het kan ook heel erg gezellig zijn.... Zo geef ik vrijwillig zwemles, maar niet voor mijn 'beroep' later ofzo
Oud 04-01-2003, 21:25
Balance
Balance is offline
Oneens.
Mijn ouders hebben beiden een betaalde baan, maar zijn ook allebei vrijwilligers bij een stichting. Ik zie hoe belangrijk het is dat die mensen er zijn.
Dit is puur een wijkstichting, dus niet zo belangrijk als vrijwilligers in een ziekenhuis, maar toch worden die dingen al heel erg gewaardeerd en er komt dan ook vaak commentaar wanneer iets niet doorgaat doordat er te weinig vrijwilligers beschikbaar zijn.
Oud 04-01-2003, 22:44
TIGEK
TIGEK is offline
Oneens. Als beheerder van een pagina bij Starpagina verdien ik eigelijk helemaal niets. En omdat ik geen zin heb om adverteerders te verzamelen verdien ik er geen geld mee. Vrijwilig en ik doe het veel plezier.
Oud 04-01-2003, 22:47
Thomas
Thomas is offline
Vrijwillegerswerk is essentieel voor een goedraaiende economie. Je moet maar eens geen mensen kunnen vinden die zich onzelfzuchtig inzetten ten bate van de medemens. Dan zou waarschijnlijk de gehele economie ineenstorten.

Gelukkig is het er.

Of ik het zou doen is ten tweede, misschien een beetje hypocriet.
Oud 05-01-2003, 12:33
?OWAN!
?OWAN! is offline
Vrijwilligers werk roeleert de pan uit.
Ik sta regelmatig te vrijwilligen in de keuken van een restaurant puur voor de ervaring en de lol. Ik vraag geen rooie cent voor deze dienst ook al werk ik daar soms acht uur non-stop.
Bij vrijwillligerswerk gaat het om de dankbaarheid en niet om het geld.
Oud 05-01-2003, 18:26
cartman666
cartman666 is offline
belachelijke stellig, hier is toch niemand het mee eens lijkt me?
Oud 05-01-2003, 18:28
Onze Zoon
Onze Zoon is offline
oneens, voor sommige dingen is gewoon geen geld en het is een kleine moeite om bijvoorbeeld een uurtje per week te werken om andere mensen blij te maken.
Oud 05-01-2003, 18:39
PV
PV is offline
oneens.. redenen staan hierboven wel al genoeg genoemd lijkt me
Oud 05-01-2003, 21:25
Verwijderd
Vrijwilligerswerk is niet dom, maar ik zelf zou het niet kunnen, niet op dit moment laten we zeggen, ik heb het geld gewoon hard nodig.
Misschien later, als ik het wat rustiger heb (als huismoeder ofzo als mn kidsop school zitten bv, niet dat ik mezelf zo zie later...) dat ik dan zoiets overweeg om gewoon iets leuks te hebben en sociale contacten te maken, maar nu heb ik er geen behoefte aan en zoals ik al zei ik kan het gewoon niet aan qua financieen.

Maar mensen die gewoon een goed hart hebben en veel voor anderen willen doen, natuurlijk is het niet dom wat ze doen, ze worden er gelukkig van, en anderen ook.
Oud 05-01-2003, 22:41
skatefamke
skatefamke is offline
ik doe vrijwilligerswerk, welliswaar heel cool vrijwilligerswerk (poppodium Iduna in Drachten, www.iduna.nu), maar wel vrijwillig. ik denk dat ik iets van 12 uur per week werk daar, gemiddeld.

ook heb ik met 2 vrienden een organisatie opgericht: Stop Animal Mistreatment (www.stopanimalmistreatment.tk). we organiseren legale acties om toch iets bij te dragen aan een beter leven voor dieren. ik weet niet of dat ook onder vrijwilligerswerk valt, maar het voldoet wel aan de eisen van: niet verdienen, voor andere wezens, kost tijd...
Oud 05-01-2003, 23:28
Denise84
Denise84 is offline
oneens, het is maar net waar je voldoening in krijgt.
Oud 06-01-2003, 09:30
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
cartman666 schreef:
belachelijke stellig, hier is toch niemand het mee eens lijkt me?
Het kan juist goed zijn om eens onzelfzuchtig te werken voor de maatschappij. De voldoending en het contact dat je krijgt door het werken met andere mensen kunnen juist verlichtend werken.
Oud 06-01-2003, 12:39
Elmo19
Elmo19 is offline
Citaat:
Wawl schreef:
Het kan juist goed zijn om eens onzelfzuchtig te werken voor de maatschappij. De voldoending en het contact dat je krijgt door het werken met andere mensen kunnen juist verlichtend werken.
hij zegt toch ook dat niemand het met de stelling "vrijwillig werken is dom, geld verdienen, daar gaat het om!" eens zal zijn...dus hij ook niet...dus is ie ook voorstander van vrijwilligerswerk...
Oud 11-08-2005, 23:42
Go
Go is offline
Zolang je maar geen uikering geniet en op hetzelfde moment de mogelijkheid hebt om betaald werk te verrichten, vind ik het alleen maar goed dat er mensen zijn die vrijwilligerswerk doen.
Oud 11-08-2005, 23:45
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 11-08-2005 @ 23:22 :
Up!
Uit 2003 maar? Kon je er geen uit 2001 vinden? Zwakkeling.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten