Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-04-2004, 19:21
baardei
baardei is offline
Hai.. Ik begin me ernstig zorgen te maken nu ik van een aantal mensen heb gehoord dat de vakken in het gemeenschappelijk deel (dus maatschappij, geschiedenis e.d.) niet meetellen wanneer ze je gemiddelde uitrekenen. Is dit waar???? Deze vakken halen m'n cijfer namelijk behoorlijk op en als ik het geweten had, had ik meer tijd in die andere vakken gestoken... HELP!
Advertentie
Oud 20-04-2004, 19:43
Rachel
Rachel is offline
uhm... Geschiedenis hoort bij mij niet in mijn gemeenschappelijk deel hoor? dus lijkt me dat het wel mee telt
ik heb E&M (op de havo) en dan zit GS er bij mij in dus is een profielvakje...
Oud 20-04-2004, 20:15
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Rach-: schreef op 20-04-2004 @ 20:43 :
uhm... Geschiedenis hoort bij mij niet in mijn gemeenschappelijk deel hoor? dus lijkt me dat het wel mee telt
ik heb E&M (op de havo) en dan zit GS er bij mij in dus is een profielvakje...
Geschiedenis 1 zit op het vwo wel in je gemeenschappelijk deel. Geschiedenis 2 is een profielvak in C&M en E&M. Volgens mij heb je op de havo geen geschiedenis 1 en geschiedenis 2 dus daar zit het waarschijnlijk altijd in je profieldeel.

@ topicstarter: bedoel je het uitrekenen van je gemiddelde voor een lotingstudie of iets anders?
Oud 20-04-2004, 20:50
lucy48
lucy48 is offline
Als het inderdaad over kansen bij vervolgstudie gaat, dan tellen volgens mij gewoon alle vakken mee
Oud 20-04-2004, 23:01
Luego
Luego is offline
voor zover ik weet wordt het gemiddelde (op het vwo) bepaald door alle afgeronde cijfers van je gemeenschappelijk deel (inclusief dus maatschappijleer, anw, gs1), alle afgeronde cijfers van je profieldeel en het hoogste cijfer van je extra vakken (bij gym hoort latijn daar ook bij).

bij ons hebben ze in de 4e nooit duidelijk gezegd dat anw ook rechtstreeks doorgaat naar je CE-lijst, en dat die stomme pta-tjes uiteindelijk net zo zwaar meetellen als een groot SE natuurkunde nu.... best lullig voor mensen die nu geneeskunde willen gaan doen (hoor ik niet bij, maar algemeen) en daar 6en voor staan, en voor de echte vakken 8en en 9ens....
Advertentie

Regels voor berichten