Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2004, 19:51
lso
lso is offline
Herkent iemand dit?

... ik heb steeds bevestiging nodig.. dat betekent, als iemand me geregeld iets laat weten en plots niet meer dat ik dan heel snel ga panikeren en vragen begin te stellen:

heb ik iets verkeerd gedaan?
Waarmee zou ie bezig zijn?
Heeft ie iemand leren kennen?
Wat scheelt er plots??????

Ik stuur dan natuurlijk onmiddellijk een berichtje.. maar krijg ik dan geen antwoord, dan hebben ze me te pakken want dan stuur ik nog eentje en nog eentje.. en dan moet ik horen dat er niets was en denk ik weer 'typisch, tuurlijk, panikeer eens niet zo snel'... maar dan even later is t weer t zelfde.

Zijn hier nog mensen die dit herkennen..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-04-2004, 19:53
Verwijderd
Ik begrijp wat je bedoelt. heeft het niet met je zelfvertrouwen te maken?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 19:53
Dumbass
Dumbass is offline
heb ik ook is soms wel heel irritant omdat ik mijn vriendin daar dan altijd mee lastig val
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 20:02
ChiQuita88
ChiQuita88 is offline
ik denk niet dat het met zelfvertrouwen te maken heeft. Ik heb het zelf ook vaak. Maar wel alleen bij bepaalde personen
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 21:34
ZerO
ZerO is offline
Je bent een beetje paranoia als je het aan mij vraagt. Je draait helemaal door, in je hoofd ontstaan onlogische verhaaltjes. Tja iedereen heeft dat wel eens, maar jij hebt er vaak last van. Vervelend.
Ik zou rustig blijven als er weer gekke gedachten door je hoofd gaan. Adem diep in en kom vooral niet aan je mobiel. Op zo'n manier raak je mensen juist kwijt, als je ze telkens lastig valt omdat je vriendje toevallig deze week maar 3 keer ik hou van je gezegd heeft in plaats van 5.

Laatst gewijzigd op 21-04-2004 om 21:36.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 21:36
probeer
probeer is offline
ik heb er ook wel een beetje last van mn vriendin vind t echter helemaal niet erg, weet t gewoon en ik moet zeggen dat juist door haar het minder wordt, omdat ik gewoon erg goed met dr kan praten.

het is natuurlijk wel vrij paranoide en t vloeit waarschijnlijk wel voort uit je jaloersie.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 22:07
Verwijderd
Ik ken het Ik heb dat ook wel, maar dat is vooral onzekerheid en gebrek aan zelfvertrouwen. En de rotsvaste overtuiging dat ik hem niet waard ben en dat ie er elk moment kan achterkomen dat ik niet geweldig ben. Maar in mijn hoofd maalt het nogal en ik ben een enorm pessimistje, dus ik overdrijf altijd alles, terwijl ik zelf heel goed weet dat ik me niet zo druk moet maken .
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 22:21
lso
lso is offline
Citaat:
ZerO schreef op 21-04-2004 @ 22:34 :
Je bent een beetje paranoia als je het aan mij vraagt. Je draait helemaal door, in je hoofd ontstaan onlogische verhaaltjes. Tja iedereen heeft dat wel eens, maar jij hebt er vaak last van. Vervelend.
Ik zou rustig blijven als er weer gekke gedachten door je hoofd gaan. Adem diep in en kom vooral niet aan je mobiel. Op zo'n manier raak je mensen juist kwijt, als je ze telkens lastig valt omdat je vriendje toevallig deze week maar 3 keer ik hou van je gezegd heeft in plaats van 5.
Je berichtje klinkt in t begin ... raar, ik denk niet dat ik doorsla... ik heb gewoon ontzettend veel en misschien idd voorlopig soms teveel nood aan bevestiging.. je hebt wel gelijk..
sommige mensen raak je net niet kwijt omdat die t wel s begrijpen en je ook zo graag hebben. Andere mensen kun je hier net door kwijt geraken..

x
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 22:21
lso
lso is offline
Citaat:
Mutant schreef op 21-04-2004 @ 23:07 :
Ik ken het Ik heb dat ook wel, maar dat is vooral onzekerheid en gebrek aan zelfvertrouwen. En de rotsvaste overtuiging dat ik hem niet waard ben en dat ie er elk moment kan achterkomen dat ik niet geweldig ben. Maar in mijn hoofd maalt het nogal en ik ben een enorm pessimistje, dus ik overdrijf altijd alles, terwijl ik zelf heel goed weet dat ik me niet zo druk moet maken .
dat herken ik wel heel goed...
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 22:28
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
Je berichtje klinkt in t begin ... raar, ik denk niet dat ik doorsla...
Ik bedoelde meer dat jij op zo'n moment in paniek raakt en niet meer logisch kan nadenken. Want je geeft het zelf aan dat achteraf bekeken stom is om zo te denken.
Oud 21-04-2004, 23:04
Verwijderd
Bevestigingsdrang kan zeer wel de vorm aannemen van een dwangmatige stoornis hoor. Als je echt zo vaak bevestiging nodig hebt dat je vriendje er in redelijkheid niet meer aan kan voldoen, moet je het uitmaken of hulp zoeken.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 23:59
Ruudje
Ruudje is offline
Herkenbaar

Dit ligt voornamelijk aan je zelfvertrouwen...
Je vertrouwt de persoon waar je bevestiging van nodig hebt ook niet helemaal, maar hoe kun je iemand anders nou vertrouwen als je jezelf niet eens vertrouwt?

Ga daar dus wat aan doen

Liefs,
Ruud
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 11:50
Verwijderd
Citaat:
Ik stuur dan natuurlijk onmiddellijk een berichtje.. maar krijg ik dan geen antwoord, dan hebben ze me te pakken want dan stuur ik nog eentje en nog eentje..
Wie zijn "ze" en waarom zouden ze jou pijn willen doen?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 12:01
Verwijderd
Nou ik heb soms weleens dat hij niets van zich laat horen, terwijl ik wel aan hem denk (en dan bedoel ik niet tijdens z'n werk) en dan gaat het me irriteren.. dan vraag ik me af waarom hij niet ff een smsje stuurt ofzo.
Maar dat ik steeds blijf smsen heb ik nu niet meer gelukkig.

Waar ik echt niet tegen kan is als iemand tijdens of na een ruzie niks van zich laat horen. Dan ga ik wel steeds smsen en bellen.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 12:29
kosit
kosit is offline
ik heb dat owk bij een vriendin van me....ff un voorbeeld (en het is egt heel erg bij mij) als ze op msn bijv. weggaat en der is nog een andere goede vriendin van haar online en ze gaat weg en het enige wat ze zegt is: kga x ..... i p v ik MOET weg doeiii kus kus kus...wat ze owk vaak doet......dan voel ik me, vooral toen ik haar net kon, rot ik weeet dat ut eg heeeeeel raar klinkt,...maja kzal wel hardstikke jaloers zijn en ik ben de afgelopenh jaren al 2 hele goede vriendinnen verloren dus misschien ben ik daar bij haar ook bang voor....het gaat iig steeds beter dus trek je er niet teveel van aan, dan komt het vast wel goed het ligt niet aan jou......ik weet hoe moeilijk het is om dat niet te geloven maarhet is egt zo...succes
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 13:23
juno
juno is offline
Zit jij op het VMBO ofzo? En hebben jullie geen docent nederlands?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 13:43
kosit
kosit is offline
whahahahahahahahahaahahaahahahaha neej heb ik niet was da dan ?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 14:52
Verwijderd
Citaat:
kosit schreef op 22-04-2004 @ 14:43 :
whahahahahahahahahaahahaahahahaha neej heb ik niet was da dan ?
kom op zeg

ONtopic: Ik denk dat iedereen soms wel eens zoiets heeft, dat je niet terug hoort en dat het je dwars zit maar als het echt zo is dat het mensen begint te irriteren en dat je zelf realiseerd dat het noggal dwangmatig is kun je mischien overwegen dr iets aan te gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 14:55
Luna
Luna is offline
Nee, ik heb dit zelf niet zo erg, gelukkig. Ik kan me voorstellen dat het heel vervelend moet zijn.
Ik zou er echt wat aan proberen te doen want ik weet dat het heel irritant kan zijn voor de ander. Ik had een vriendin(gewoon vriendschappelijk) waar ik het gevoel bij had dat ze constant aandacht van me wilde. Als ik dat niet gaf en ik ging wat met anderen doen voelde ik me schuldig terwijl dat natuurlijk nergens op sloeg, ik ben haar niets verplicht. Op een gegeven moment werd ik daar echt helemaal gek van en hebben we heel erg ruzie gekregen. Het is wel weer goed gekomen maar het was nou niet bepaald leuk. Ik denk dat je hier het beste met je vriend over kunt praten, ik heb dat ook gedaan en dat heeft een hoop opgelost.
Oud 22-04-2004, 15:00
Verwijderd
Het heeft denk ik te maken met vertrouwen, wantrouwen. Je kan iemand wel vertrouwen bijv. een geheim. Maar vaak toch blijven mensen denken wat nou als....(wantrouwen in de andere persoon). Je kan er zelf niet veel aan doen behalve er met je vriend/vriendin over te praten zodat diegene het weet.

Want soms zit het ook in de kleine opmerkingen en die kan die persoon dan achterwegen laten..

So talk it "out".
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 17:05
ilse
ilse is offline
Citaat:
lso schreef op 21-04-2004 @ 20:51 :
Herkent iemand dit?

... ik heb steeds bevestiging nodig.. dat betekent, als iemand me geregeld iets laat weten en plots niet meer dat ik dan heel snel ga panikeren en vragen begin te stellen:

heb ik iets verkeerd gedaan?
Waarmee zou ie bezig zijn?
Heeft ie iemand leren kennen?
Wat scheelt er plots??????

Ik stuur dan natuurlijk onmiddellijk een berichtje.. maar krijg ik dan geen antwoord, dan hebben ze me te pakken want dan stuur ik nog eentje en nog eentje.. en dan moet ik horen dat er niets was en denk ik weer 'typisch, tuurlijk, panikeer eens niet zo snel'... maar dan even later is t weer t zelfde.

Zijn hier nog mensen die dit herkennen..
dit is gewoon precies wat ik heb, dat je jezelf helemaal gek gaat zitten maken en achteraf was het zoiets logisch. de laatste tijd gaat het wel ff beter omdat me vriend op een of andere manier meer uit zichzelf laat horen ik ga dan ook altijd van t ergste uit, en maak hele verhalen in me hoofd van wat er gebeurd kan zijn. maar ik dnek ook dat dat aan jezelf ligt, dat je niet veel vertrouwen in jezelf hebt en denkt dat je hem niet waard bent. dat heb ik ook, en ik weet het. ik kan hier wel uren over praten, als je me wil PM-en mag dat hoor, ik herken je 100%!! succes!
Oud 22-04-2004, 17:33
juno
juno is offline
Vreselijk vermoeiend lijkt me dat, om jou als partner te hebben.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 17:55
ilse
ilse is offline
het is ook moeilijk!! maar voor de persoon die het heeft ook hoor!!! je wil echt niet steeds twijfelen maar...
Oud 22-04-2004, 18:32
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Citaat:
juno schreef op 22-04-2004 @ 18:33 :
Vreselijk vermoeiend lijkt me dat, om jou als partner te hebben.
Het is ook heel vermoeiend voor jezelf.

Heb het zelf ook wel soms, maar niet zo heftig. Soms dan wil ik opeens weten of mn vriend me nog lief vind, stuur ik n berichtje. Als ik dan niks terug krijg zit ik er verder niet meer mee ofzo, t leven gaat door.
Oud 23-04-2004, 15:55
lso
lso is offline
Citaat:
Jadie schreef op 22-04-2004 @ 12:50 :
Wie zijn "ze" en waarom zouden ze jou pijn willen doen?
de persoon in kwestie.. dat verschilt soms.. iemand die k liever gauw terug wil horen..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten