Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2005, 17:28
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik was gisteren met mijn vriend vakantieboekjes door aan het bladeren die we bij het reisbureau gehaald hebben. Vorig jaar zijn we samen 2 weken naar Portugal geweest en dat was ontzettend goed bevallen.
Nu hadden we voor dit jaar in eerste instantie Zuid-Frankrijk of Noord-Italie in ons hoofd. We hebben lekker boekjes doorgekeken en gediscussieerd over vanalles en nog wat.
Gaat mijn vriend even later weg, krijg ik van mijn ouders een hele 'preek' dat dat wel erg veel kost, zo een paar weken naar Italie; dat zou zonde zijn van het geld wat ik niet heb/bij elkaar krijg volgens hen; ik moest maar een dure vakantie doen als ik afgestudeerd ben (volgend jaar zomervakantie hopelijk, maar waarschijnlijk pas later). Ik moest dus maar eens kijken naar campings in Nederland, begin Duitsland, de Belgische Ardennen of noord-Frankrijk, voor een kampeervakantie met eigen tent, want dat was veel leuker en beter voor mijn financieen, etc etc.

Bemoeien jullie ouders zich ook zo ontzettend met je vakantieplannen? En wat zou jij doen als dit tegen je gezegd werd: naar je ouders luisteren en dichtbij op vakantie gaan, of toch doorzetten en verder weg gaan?
Advertentie
Oud 06-01-2005, 21:26
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
De mijne bemoeien zich niet echt met mijn vakantieplannen, als het echt Rusland zou zijn of iets dergelijks zouden ze aan de ren trekken..

Ik herken dit soort dingen wel ergens van: ouders die het op het ene moment goedkeuren en daarna afkeuren

Maar als jij zelf voor het geld kan zorgen zie ik het probleem niet, reizen is immers een goed doel en het is niet alsof je naar Irak gaat.

Aan de andere kant kan je een compromis sluiten, dit jaar dichter bij huis blijven en volgend jaar verder weg. Nou weet ik niet waar je interesses liggen maar Zuid-Duitsland of Denemarken zijn ook leuk. En zelf de Ardennen zijn gaaf.

Maar ik kan je teleurstelling best begrijpen, als je jezelf ergens op ingesteld hebt is het pijnlijk.
Oud 07-01-2005, 08:04
snoopy
snoopy is offline
Ik snap het niet zo goed: betalen ze die vakantie voor je dan? (sorry als je dat al zei, tis nog vroeg...)
Zo ja: dan kan ik me heel goed voorstellen dat ze zich ermee bemoeien. Tis immers hun geld.
Zo nee: waar the hell bemoeien ze zich mee? Je bent 20 en betaalt het zelf!

of ik t zou doorzetten vind ik een moeilijke vraag. Ik ben wat dat betreft echt een moederskindje; ik vind het vreselijk als ze iets wat ik doe afkeur . Ik zou het er dan eens met je vriend over hebben, misschien komen jullie tot een leuk alternatief.

vergeet ik nog je vraag te beantwoorden . Mijn moeder bemoeit zich in dusverre met m'n vakanties dat ze af en toe wat meebetaalt, tips geeft of iets aan- of afraadt. Ik denk niet dat ze me iets "verbiedt", als ik zelf het geld ervoor heb.

Laatst gewijzigd op 07-01-2005 om 08:06.
Oud 07-01-2005, 11:34
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 06-01-2005 @ 22:26 :
Aan de andere kant kan je een compromis sluiten, dit jaar dichter bij huis blijven en volgend jaar verder weg. Nou weet ik niet waar je interesses liggen maar Zuid-Duitsland of Denemarken zijn ook leuk. En zelf de Ardennen zijn gaaf.
Het gaat er niet om dat het op die plekken niet leuk kan zijn, maar bijvoorbeeld in Frankrijk heb ik al een heleboel plaatsen gezien, en in Belgie ofzo lijkt het weer me nou niet echt supergeweldig... Krijg je zo'n stomme regenvakantie ofzo...

Citaat:
snoopy schreef op 07-01-2005 @ 09:04 :
Ik snap het niet zo goed: betalen ze die vakantie voor je dan? (sorry als je dat al zei, tis nog vroeg...)
Zo ja: dan kan ik me heel goed voorstellen dat ze zich ermee bemoeien. Tis immers hun geld.
Zo nee: waar the hell bemoeien ze zich mee? Je bent 20 en betaalt het zelf!
Nee, zij betalen er geen cent aan, maar daarom snap ik hun bezwaren ook niet, eigenlijk. Zij vinden het -zoals ik het begrijp- zonde dat ik een heel jaar werk om in de zomervakantie 2 weken op vakantie te gaan, ofzo.
Oud 07-01-2005, 21:46
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Nee, niet echt. Echter, het liefst ziet mijn ma me nog steeds met hun mee op vakantie gaan, haha. Maar dat gaat echt niet meer gebeuren.
Oud 08-01-2005, 13:25
Vaj
Vaj is offline
Het maakt mijn ouders niet veel uit waar ik naartoe ga op vakantie. Als ze er een duidelijke mening over zouden hebben, zou ik hun argumenten aanhoren en ze vervolgens duidelijk maken dat ik het er niet mee eens ben. Dat vind ik geen bemoeizucht. Als jij vind dat je ouders ongelijk hebben, dan zie ik geen reden om hun standpunt invloed te laten hebben op jouw vakantieplannen, ook gezien je leeftijd en het feit dat zij niets betalen.
Oud 08-01-2005, 15:40
Verwijderd
Citaat:
HaWaHaai schreef op 06-01-2005 @ 18:28 :
Bemoeien jullie ouders zich ook zo ontzettend met je vakantieplannen? En wat zou jij doen als dit tegen je gezegd werd: naar je ouders luisteren en dichtbij op vakantie gaan, of toch doorzetten en verder weg gaan?
Mijn ouders bemoeien zich daar niet mee - hebben ze nooit gedaan ook. En dat horen ze ook niet te doen, vind ik. Het is mijn (of jouw) eigen geld en ook mijn (of jouw) eigen verantwoordelijkheid. En ik ben oud en wijs genoeg om dergelijke dingen zelf te beslissen (en jij denk ik ook ). Als mijn ouders er over zouden zeuren (om wat voor reden dan ook - maar zeuren over mijn geld vind ik in principe eigenlijk al geen goede reden, ik moet toch zelf weten waar ik dat aan uitgeef, ik werk er ook zelf voor) zou ik er wel over nadenken, en als ik tot de conclusie zou komen dat ze gelijk hadden, dan zou ik het misschien niet doen, als ik tot de conclusie zou komen dat ze geen gelijk hebben, dan zou ik gewoon doen wat ik zelf wil. En aangezien ik wel nadenk voordat ik iets doe, zou ik het dus waarschijnlijk gewoon doen.
Oud 10-01-2005, 17:29
Breg
Breg is offline
Ik ben zelf afgelopen zomer bijna 2 weken naar Italie geweest, en het ligt eraan wat je daar wil doen en hoeveel je te besteden hebt, maar ik vond het zelf niet eens zo heel duur. Als je in Italie ook gaat kamperen, dan is alleen je reis wat duurder dan een reis naar Belgie ofzo, maar verder zullen de kosten toch ongeveer gelijk zijn?
Oud 11-01-2005, 14:30
Meester
Meester is offline
Ik heb 't mezelf makkelijk gemaakt. Ik ga helemaal niet op vakantie in de zomer.
Oud 11-01-2005, 22:22
johnbiezen
johnbiezen is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 06-01-2005 @ 18:28 :
Bemoeien jullie ouders zich ook zo ontzettend met je vakantieplannen? En wat zou jij doen als dit tegen je gezegd werd: naar je ouders luisteren en dichtbij op vakantie gaan, of toch doorzetten en verder weg gaan? [/B]
Tuurlijk bemoeien ze zich er niet mee, ik ben 17 en ik regel alles zelf (financielen/plek). Daar bemoeien mijn ouders zich heus niet mee, niet omdat het ze niet interesseerd, maar omdat het toch MIJN vakantie is .....

Jij bent nog ouder, dan vind ik het helemaal raar dat je ouders zo doen....je bent toch zelf oud genoeg
Oud 13-01-2005, 09:43
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Breg schreef op 10-01-2005 @ 18:29 :
Ik ben zelf afgelopen zomer bijna 2 weken naar Italie geweest, en het ligt eraan wat je daar wil doen en hoeveel je te besteden hebt, maar ik vond het zelf niet eens zo heel duur. Als je in Italie ook gaat kamperen, dan is alleen je reis wat duurder dan een reis naar Belgie ofzo, maar verder zullen de kosten toch ongeveer gelijk zijn?
Wij wilden in Italie in een appartement, omdat dat een boel scheelt met spullen slepen enzo. Appartementen zijn in het hoogseizoen overal duur, waar je ook heen gaat, en bovendien kost de reis ook nog redelijk wat (in vergelijking met landen die dichterbij liggen). En dat vonden mijn ouders dus te veel geld. Verder is Italie wel degelijk duurder qua standplaatsen op campings dan bijvoorbeeld Belgie (scheelt al gauw zo'n 15 euro per nacht, althans op de campings die ik vergeleken heb), en bovendien zijn dagelijkse dingen als drinken daar ook iets duurder, dacht ik.

Maar goed, we hebben intussen voor een andere oplossing gekozen: we gaan 2,5 week met z'n tweeën naar Tsjechië (daar is het huren van een huisje niet zo duur), en mijn ouders vonden dat intussen wél een goed idee.
Oud 25-01-2005, 21:41
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Je bent 20, dus je doet wat je zelf wilt, simpel.
Oud 18-02-2005, 15:31
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
ja, ze laten erg hun mening horen over mijn vakantieplannen (turkije) maar volgens mij balen ze gewoon dat ik dit jaar voor het eerst niet met hen mee ga en dat mijn vriend en ik niet een vakantie bij hun in de buurt hebben geboekt.

Het is wel zo dat na aandringen van mijn moeder we toch eens hebben gekeken naar een andere goedkopere lokatie in Turkije...
Oud 18-02-2005, 15:36
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 13-01-2005 @ 10:43 :
Maar goed, we hebben intussen voor een andere oplossing gekozen: we gaan 2,5 week met z'n tweeën naar Tsjechië (daar is het huren van een huisje niet zo duur), en mijn ouders vonden dat intussen wél een goed idee.
das niet zo duur jah
fijne vakantie alvast
al hoop ik voor je dat het daar dan niet regent

Mijn ouders heb ik eigenlijk nog niet over mijn vakantie gehoord
neem aan dat ze niet te hard zullen protesteren
deden ze voruig jaar ook niet
alhoewel ik toen alles zelf betaald heb, en ze dit jaar hopelijk iets bijdragen
Oud 18-02-2005, 16:12
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 18-02-2005 @ 16:36 :
al hoop ik voor je dat het daar dan niet regent
Het schijnt best lekker weer te zijn in Tsjechië in de zomer; in Polen heb ik in de zomer ook nog geen slecht weer gehad, en zo ver ligt dat niet uit elkaar. Gaat wel goedkomen, denk ik!
Oud 08-03-2005, 11:03
meisje
meisje is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 07-01-2005 @ 22:46 :
Nee, niet echt. Echter, het liefst ziet mijn ma me nog steeds met hun mee op vakantie gaan, haha. Maar dat gaat echt niet meer gebeuren.
Same here. Maar ik wil me nog wel eens laten verleiden.
Oud 08-03-2005, 18:41
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
meisje schreef op 08-03-2005 @ 12:03 :
Same here. Maar ik wil me nog wel eens laten verleiden.
Tja... ik niet. Maar goed, misschien ga ik deze zomer toch een weekje met ze mee (zeker als mijn zusje en haar vriend ook meegaan). Vanwege andere redenen:
Beiden hebben maar 2 weken vrij genomen (in de herfst dan nog een week, dan willen ze naar Rome) en aangezien sommige vrienden van me met hun vriendin alleen op vakantie gaan, weer andere vrienden op tijdstippen wilden gaan waarop ik niet kon, weer andere vrienden helemaal niet gingen, ik naar Sensation wil en ik nog midden in de vakantie hertentamens heb, zit er als ik nog op vakantie wil nix anders op om met mijn ouders een weekje mee te gaan. (Wat een zin ) Maar goed, zie het nog wel, ze weten zelf ook nog niet eens waar ze heen willen, ze spreken zich niet uit.

Regels voor berichten