Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik ken wel mensen die vreemd zijn gegaan.. Het gedrag zelf keur ik niet goed, ik vind het niet eerlijk tegenover de ander die 'bedrogen' wordt.
Maar het treft niet mij persoonlijk en ik ga iemand daardoor niet met de nek aankijken. Ik weet niet hoe het een en ander gegaan is, ik kan er geen oordeel over vellen vind ik.. Het respect voor die mensen is er niet minder op. Ik vind dat respect over meer dingen gaat dan alleen of iemand trouw is aan zijn vriend/vriendin
||
Citaat:
Wat ik bedoel is dat je iemand niet mag kwalijk nemen en veroordelendat hij op een bepaald gebied niet netjes is, als jij zelf ook niet netjes bent op een andere gebied. Je kunt nog zo vinden dat iemand slecht is en jij beter omdat hij wel vreemdgaat en jij niet, maar die ander is misschien weer heel vriendelijk terwijl jij een enorme kattekop bent, ik bedoel maar. Geen enkel mens is zonder enige vorm van afkeurenswaardige eigenschappen. Dat moet je elkaar maar vergeven. Sowieso hoef je niet op genade te rekenen als je niet in staat bent het zelf te geven. Ongenadig rechtlijnig puritanisme is zelfgenoegzaamheid en hoogmoed, en dat is ook een zonde. Laatst gewijzigd op 06-02-2004 om 16:06. |
![]() |
|
een vriendin van mij heeft al 2 jaar ofzo een knipperlicht relatie met een jongen die altijd vreemd ging toen ik haar net kende heeft ie met mij gezoend (ik wist niet dat ze iets hadden) en toen ik hem daarmee confronteerde ontkende hij dus nog een paar keer gezoend.. later bleken ze wel wat te hebben
![]() die vriendin is bij m gebleven en hij heeft dit nog tig keer herhaalt met andere meiden.. toen raakte ze zwanger van hem... en ze hielden de kleine... dus nu is het de vader van die vriendin en heb ik zoiets van ik zal normaal tegen m doen maar ik heb m wel heel erg duidelijk gemaakt datik er niet van hou dat mensen vrienden van me belazeren! maar hij blijft vriendelijk hij weet wel dat ie n klootzak is ... tjah wat kan ik er verder mee als ie haar echt zonder respect behandeld en ik ben erbij dan krijgt ie de wind gegarandeerd van voren en ook van mn vriend.. khou niet van die onzin en dan niet 1x vreemdgaan nej echt tig keer met een stuk of 20 verschillende meiden als t er niet meer zijn tenminste ![]() |
![]() |
|
Oeh, interessant, hier had ik het laatst nog over met m'n vriend
![]() Zijn vorige relaties zijn namelijk uitgegaan omdat zijn vriendinnen vreemd gingen, of verliefd werden op een ander. Hij heeft dus een grote hekel aan vreemdgaan. En ik ook ![]() Ik vind dit echt een van de meest kwetsende dingen die je iemand aan kunt doen, en het is nog laf ook. Onder vreemdgaan versta ik trouwens een fysiek gedrag dat te ver gaat, dus vanaf zoenen en verder. Mocht je verliefd worden op iemand anders, of mocht je relatie op welk front dan ook niet goed lopen: maak het dan gewoon uit. Maar ga niet vreemd ![]() En dan... mensen in je omgeving die vreemd zijn gegaan... een goed voorbeeld is mijn vriendin, die al een jaar lang een perfecte relatie leek te hebben, maar toch vreemd ging toen ze op vakantie was. Eerst kreeg ik een smsje dat ze een leuke Franse jongen had ontmoet, en dat hij helemaal geweldig was. Toen een dat ze gezoend hadden. Toen een dat ze met hem naar bed was geweest... Ik ben er nooit echt heel boos om geworden, omdat het mij simpelweg gewoon niets aangaat, maar ik vond het wel ontzettend dom van haar. Haar relatie is trouwens wel gewoon verdergegaan daarna, maar het vertrouwen tussen haar en haar vriend is wel beschadigd, hij had het er bijvoorbeeld behoorlijk moeilijk mee dat we deze zomervakantie met 4 meiden op vakantie gaan. Mijn vriend vindt: vreemdgaan is het einde van een relatie, en ex is ex. In het geval van mijn beste vriendin zie ik een uitzondering. Het hangt helemaal van de situatie en de personen af denk ik, of ze uberhaupt vreemdgaan of niet, en of het nog goedkomt of niet. Ik vind het in ieder geval een grote no no ![]() ![]()
||
Citaat:
|
Een 'vriendin' van me gaat om de haverklap vreemd. Ik reageer daar altijd erg negatief op en dit heeft als gevolg dat we zelden meer iets aan elkaar vertellen. Ik hoor alles via anderen en heb het met haar alleen over onzin dingen. Kan nog wel met d'r lachen enzo, maar ze hoeft niet bij me aan te komen met verhalen over jongens enzo. Doet ze ook niet, omdat ik niet reageer zoals zij wil.
|
Ik heb een vreselijke hekel aan vreemd gaan. Dat is zo vreselijk respectloos en ik weet uit ervaring hoe vreselijk veel pijn het doet. (Ook al bleek het in mijn geval niet waar te zijn)
Ik zou dat een ander niet aan kunnen doen en ik kan ook moeilijk aankijken hoe iemand dat een ander aandoet. Als iemand dat een vriendin van me aandoet hoef ik niks meer met diegene te maken te hebben, als een vriendin van me dat iemand aandoet zal mijn respect voor haar flink dalen, maar niet genoeg om de vriendschap af te blazen.
|
Ik zou het niet leuk vinden als mensen in mijn omgeving dat doen. Ik zou er zeker wat van zeggen, maar t blijft toch hun eigen keus. Ik heb het nooit mee gemaakt.
Zelf zou ik nooit vreemdgaan. Soms is de verleiding wel groot, maar toch, ik zou er een heel groot schuldgevoel aan overhouden en die prijs wil ik niet betalen. En ik zou het ook nie leuk vinden als mijn vriendje het zou doen, dus waarom zou ik het recht hebben dat wel te doen?
|
![]() |
|
Ik ben zelf vreemdgegaan, en mijn vriendin wist er vanaf. het is gewoon een meningsverschil, een verschil in opvatting over monogamie. het feit is dat zij mij als vriendin nog 100% kon vertrouwen, ookal kon mjn partner mij niet vertrouwen. het een is het ander niet. je kunt niet iemand karakter aflezen op een voorval namelijk vreemdgaan. Dat zou natuurlijk wel makkelijk zijn om zo die persoon te kunnen veroordelen, maar dat mag alleen wat betreft het vreemdgaan. Je mag niet gaan analiseren van
ALS hij/zij vreemdgaat DAN zal het in andere opzichten OOK een slecht mens zijn.
||
![]() |
Citaat:
Maar als een goede vriendin van me haar vriend zou bedriegen, en ik ken die vriend, dan is één keertje wel te vergeven. 't Is bovendien mijn zaak niet eens.
|
wanneer een vriend of vriendin van mij vreemgaat, bemoei ik me hier niet mee. dat is niet mijn zaak. ze moeten dit zelf maar uit zoeken met hun relatie, maar ik zal niet voor ze liegen.
mijn vorige vriendje is ook vreemd gegaan. uiteindelijk is het een week later toch uitgegaan, waarschijnlijk heeft dit ook wel te maken gehad met zijn schuldgevoel. nu zijn we gewoon vrienden. heb nooit echt de kans om het hem te vergeven of wat dan ook. ik weet alleen wel dat ik het niet meer zou accepteren (niet dat ik dat toen wel gedaan heb) |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Mijn beste vriendin, die is vreemdgegaan recht voor mijn neus met een kennis van mij, die ze ervor nog nooit had gezien, ze woont namelijk 2 uuir treinen verderop, en heb eigenlijk alleen maar contact met haa via de e-mail, maar toch is het m'n beste vriendin. Ze had een vriend die voor een paar maand in het buitenland zat, en 3 dagen voor hij terug kwam is ze dus met mij en nogeen vriendin uitgeweest bij mij in de buurt, en heeft ze hem leren kennen, en ook geziend met hem. Ik ben de hele avond en de volgende dag ontzettend sjagerijnig geweest, en ik reken haar er nog steeds op af. Vind het dus absoluut niet kunnen, maar ze blijft wel m'n beste vriendin, omdat ik haar nog wel vertrouw, en ook kan vertrouwen, is later gebleken.
Vind het dus eigenlijk niet kunnen
||
Citaat:
![]() ![]() Maar ik mag idd ook niets zeggen ![]()
|
Een vriendin van me is ook vreemdgegaan toen ze met een vriend van mij had. Ze hebben het er nooit over gehad (maar stiekem wist hij het wel dus beetje raar van hem ook)
Omdat ze er nooit echt ruzie over hebben gemaakt heb ik er ook niet echt een mening over. Kijk, vreemdgaan dat kan natuurlijk gewoon niet imho maar ik kan me ook wel in haar verplaatsen...hun verkering was gewoon al een maand (bijna) niets meer en ik geloof dat die jongen die haar zoende haar een beetje overrompelde en dat ze toen snel is weggerend... Ze zoeken het maar uit maar als mijn vriendje het zou doen zou ik het hem iig nooit vergeven (wel makkelijker gezegd dan gedaan) een andere vriendin van mij heeft ook al een tijdje een vriend en die vriend van haar is in het verleden vaak vreemdgegaan (toen hij met andere meisjes had) Ze vertrouwt hem daardoor ook niet 100% en dat lijkt me ook best moeilijk.. Ik heb haar er ook wel voor gewaarschuwd mahja ze houdt toch van hem en hij kan ook veranderd zijn. laat ik maar stoppen want dit wordt een onleesbaar, onzinnig lang verhaal
|
![]() |
Ik heb gelukkig geen goede vrienden die vreemdgaan. Maar ik ken bijvoorbeeld wel een meisje met wie ik wel eens omging die toen vreemd ging. En inderdaad, ik heb ook erg weinig respect voor die mensen. We zijn dan ook geen vrienden gebleven. Ik kon echt niet met dr omgaan, echt een slet. En als er iets is waar ik een hekel aan heb is dat het wel...
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Een vriendin van mij is wel eens vreemd gegaan. Haar toenmalige vriend zat bij mijn vriend in de band. Haar vriend vermoedde wel iets en vroeg het aan mij (op zich ook best laf), ik heb het toen verteld terwijl zij mij gevraagd had dit niet te doen. We hebben hier toen knallende ruzie omgehad, maar gelukkig weer bijgelegd. (beide jongens zijn intussen exen
![]() Ik vind het respectloos als je vreemdgaat, en ga er zeker niet over liegen als ik het van iemand weet. Ik zou het nooit uit mezelf aan de persoon in kwestie vertellen, dat ook weer niet. Ik zie het mezelf nog niet zo snel doen.
|
![]() |
Ik heb wel eens meegemaakt dat een vriendin vreemdging. Uiteindelijk is het wel uitgegaan, maar die jongen is er nooit achter gekomen. Ik vond het wel dom, maar het is iets tussen die vriendin en haar vriend en ik heb me er verder niet mee bemoeid en dat zou ik een volgende keer ook niet doen.
|
![]() |
||
Citaat:
ben het hier helemaal mee eens ![]()
|
![]() |
ben een keer vreemdgegaan de eerste week:
![]() weet dat het een hele slechte zaak is! maar ik heb het haar ook eerlijk verteld! en ik was nog niet echt een relatie gewend en ze heeft het mij gelukkig vergeven ![]() heb ik nog een kameraad die had zon echt super aardige vriendin maar was voor haar altijd al gek van een ander.. ![]() ![]() ![]() ![]() Groeten |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Wat een gezeik allemaal zeg, ik ben blij dat er ook nog mensen zijn die daar niet zo zwaar aan tillen. Ieder zijn prioriteiten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() In elk geval zijn mijn vrienden en vriendinnen een stuk ruimdenkender dan dat. Ik vind het zulk slap gelul, geen 'respect' hebben voor iemand die vreemdgaat. Alsof daardoor meteen vaststaat dat iemands persoonlijkheid ook geen respect verdient, of dat zo iemand in het algemeen onuitstaanbaar is. Over shallowmindedness gesproken. ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Hoe voel je je op relationeel gebied #120 Noctiluca | 500 | 30-01-2012 11:07 | |
Liefde & Relatie |
Bord voor m'n kop? Antoni | 64 | 16-01-2007 12:28 | |
Liefde & Relatie |
Liefde en angst Thee Muts | 31 | 14-08-2006 02:00 | |
Liefde & Relatie |
Ik ben schijnbaar vreemdgegaan? U*NiQ | 38 | 03-06-2005 16:46 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
importbruidjes little nemo | 165 | 31-01-2004 13:34 |