Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Dus zoals Sponstanietje al aangeeft, wat als je al een beeld van iemand hebt, iemand komt vriendelijk over en is wel de laatste persoon waarvan je zou verwachten dat hij een ander wat aan zou doen, veranderd dit de manier waarop je met diegene om zou gaan? En wat als het dichterbij zou komen, zou je je haat nog steeds opzij kunnen zetten wanneer het gaat om bv. de moordenaar van een familielid/vriend(in)? Zou je dan nog steeds in je achterhoofd houden dat deze persoon vast ook een goede kant heeft?
||
Verwijderd
|
Citaat:
De gruwelijkheid van de daad is zo overweldigend dat ze blind worden en niets meer zien dan dat. Menselijke eigenschap, maar wel heel slecht. Daardoor ontstaat ook het psychologische en strafrechtelijke verschijnsel 'het is zó erg, hij móet het wel gedaan hebben!' |
![]() |
||
Citaat:
In RL heeft iedereen daarintegen een ander beeld van een persoon met strafblad en wat ik me dus afvraag is, heeft elk mens een goede en een slechte kant (en met een slechte kant bedoel ik in dit geval dus, zouden we allemaal wel eens in staat zijn iemand van het leven te beroven)? Is voor bv. een moordenaar gewoon de grens tussen denken en doen vager, en hoe komt het dan dat de meeste mensen die grens niet overschrijden en die enkeling wel? Heeft dit te maken met normen en waarden, heeft het te maken met opvoeding, of is zo'n persoon gewoon 'slechter' als een ieder ander die zijn gedachten niet waar zou maken?
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
12 jongetjes die jarig zijn ![]() ![]() ![]() sorry ik ben een beetje in een melige bui ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Nee, ik geloof dat er mensen bestaan die van zichzelf kwaadaardig zijn tot op het bot en er inderdaad van genieten een ander in pijn te zien, niet alleen dat maar uit hun weg gaan om dat juist te bewerkstelligen. Zonder bijkomende factoren kan ik geen sympathie opbrengen voor zulke mensen. Raar genoeg heb ik veel sympathie voor sommige mensen die uit wraak handelen. Ik weet dat wraak iets slechts is en dat je het ene kwaad niet met het andere mag vergelden, maar met dat gevoel ben ik opgegroeid en dat is dus een van mijn tekortkomingen als mens. Wat dus ook mogelijk is, is dat ik misschien het ene moment iemand kan verafschuwen door een vreselijk pijnlijke dood die deze persoon een ander heeft bezorgd, waarna ik na het horen van de motieven ineens om kan slaan. Andersom kan ook.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Gedwongen sterrilisatie voor een beter ras? Magican | 149 | 17-05-2007 08:13 | |
Films, TV & Radio |
Welke film heb je het laatst gezien en wat vond je etc etc. deel 17 Dinalfos | 500 | 09-11-2005 11:53 |