Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-02-2004, 16:43
Verwijderd
.

Laatst gewijzigd op 24-11-2009 om 23:22.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-02-2004, 16:48
trasher
trasher is offline
Die paar pagina's, een boek?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 16:59
Verwijderd
.

Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 17:09
trasher
trasher is offline
Citaat:
Shannon_epica schreef op 25-02-2004 @ 17:59:
zoals je op de hoofdpagina kunt lezen volgen er nog vele delen.
Citaat:
Shannon_epica schreef op 25-02-2004 @ 17:43:
ik heb een boek geschreven
Zeg dan: 'ik ben een boek aan het schrijven'.
Citaat:
Shannon_epica schreef op 25-02-2004 @ 17:59:
Bedankt het voor het lezen.
Alsof ik het gelezen heb.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 17:15
Verwijderd
.

Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 17:42
trasher
trasher is offline
Citaat:
Shannon_epica schreef op 25-02-2004 @ 18:15:
nee, want ik heb dat boek al geschreven, maar [..]
Ah, je noemt het dus toch een boek!
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 17:47
kliwie
kliwie is offline
Citaat:
trasher schreef op 25-02-2004 @ 18:09:
Zeg dan: 'ik ben een boek aan het schrijven'.Alsof ik het gelezen heb.
jemig doe ook even lullig zeg.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 09:06
Verwijderd
Citaat:
kliwie schreef op 25-02-2004 @ 18:47:
jemig doe ook even lullig zeg.
ze zegt het verkeerd. Daar is niets lulligs aan. Een boek is een boek, geen feuilleton.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 13:38
Verwijderd
Citaat:
CharismaticBass schreef op 26-02-2004 @ 13:25:
Trouwens: waarom zeikt iedereen hier altijd alsof ze alles beter kunnen? Alsjeblieft, ga wat anders doen man dan anderen afzeiken
Ómdat de meeste mensen het hier beter kunnen.

En omdat we zoals gezegd genoeg gewend zijn qua kwaliteit, we prijzen niet iedereen de hemel in omdat ze toevallig een verhaaltje hebben geschreven. Dat kan iedereen.

Dit forum is goed voor je zelfkritiek. Slecht voor je zelfvertrouwen helaas, maar zelfoverschatting is gelukkig ook niet goed.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 17:51
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 26-02-2004 @ 14:38:
Ómdat de meeste mensen het hier beter kunnen.

En omdat we zoals gezegd genoeg gewend zijn qua kwaliteit, we prijzen niet iedereen de hemel in omdat ze toevallig een verhaaltje hebben geschreven. Dat kan iedereen.

Dit forum is goed voor je zelfkritiek. Slecht voor je zelfvertrouwen helaas, maar zelfoverschatting is gelukkig ook niet goed.
Ik zou het idd echt niet erg vinden als ik afgekraakt zou worden, zolang ze het maar we beargumenteren (of dat in elk geval proberen)!

Charlotte
Oud 26-02-2004, 17:56
trasher
trasher is offline
Citaat:
CharismaticBass schreef op 26-02-2004 @ 17:39:
Ik zelf vind het niet zo heel erg wat julie bv over mij zeggen, ik doe er inspiratie op voor nog meer van die 'slechte verschrikkelijke cloumns' die ik schrijf.

Ik kan me echter wel indenken dat sommige mensen hier serieus hun verhalen willen laten beoordelen, en als een zooitje zeikerds als jullie het even de grond in kraken zo iemand niet door wil met schrijven. Dat KAN echt gebeuren. Sommige mensen nemen het internet erg serieus. En sommige nemen ook helaas de adviezen en opmerkinegn van 'internet mensen' ook serieus. Daar ligt mijn probleem.
--> R&P*.

Kleinzerig gejammer altijd. (offtopic, bovendien)

* Psychologie bedoel ik.

Laatst gewijzigd op 26-02-2004 om 18:21.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 19:41
Verwijderd
Houdt het wel even on-topic, aub. Als iemand een discussie wil starten over het beoordelen van kritiek of het bekritiseren van beoordelen is hij/zij daar vrij in, zodra het daadwerkelijk in een eigen thread komt te staan.

LUH-3417 - Damn... was deze post off-topic?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 11:43
Verwijderd
Citaat:
LUH-3417 schreef op 26-02-2004 @ 20:41:
LUH-3417 - Damn... was deze post off-topic?

@ topicstarter: sorry, ik heb het niet gelezen. Maar een boek dat je steeds in stukjes online zet, heet volgens mij officieel een 'feuilleton'.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 11:52
Fatality
Fatality is offline
Ik heb even een stuk van het eerste deel gelezen. En het is niet eens zo verschrikkelijk slecht hoor .
Maar ik heb meer het idee dat je een lading jeugdboeken hebt genomen. Onder de kopieermachine geplaatst en op internet gedropt. Het komt me toch wel erg bekend voor allemaal. Daarnaast zitten er redelijk wat stijlfouten in. En waar zijn de leestekens!?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 11:58
Verwijderd
.

Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 12:03
Tisch
Tisch is offline
Laat mijn streekgenote eens met rust!

Ik heb de eerste paar regels van je verhaaltje gelezen, beste streekgenote, en hoewel het niet slecht is, is het ook niet goed. Toch vind ik het knap dat je nu al zo'n lang project kan volhouden, dus daarmee zit het goed. Als je nu ook nog goed en boeiend leert schrijven, word je later vast een gelukkige streekgenote.

Beste meisje dat veel ophef maakt: als je tot je eigen spijt internetmensen serieus neemt, moet je misschien eens nadenken over de vraag of we jou wel serieus moeten nemen, als internetmens. Daarnaast denken een hoop mensen hier inderdaad dat ze goed zijn, wat uiteraard niet het geval is omdat er nu eenmaal weinigen echt goed zijn. Er zijn echter zeker een paar mensen goed hier, dus misschien moet je die eruit pikken en zwijgend leren?

Persoonlijk help ik graag mensen, maar alleen als ik er iets in zie.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 12:26
Verwijderd
Citaat:
Tisch schreef op 27-02-2004 @ 13:03:
Beste meisje dat veel ophef maakt: als je tot je eigen spijt internetmensen serieus neemt, moet je misschien eens nadenken over de vraag of we jou wel serieus moeten nemen, als internetmens. Daarnaast denken een hoop mensen hier inderdaad dat ze goed zijn, wat uiteraard niet het geval is omdat er nu eenmaal weinigen echt goed zijn. Er zijn echter zeker een paar mensen goed hier, dus misschien moet je die eruit pikken en zwijgend leren?
Aan wie is bovenstaande gericht?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 14:03
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 27-02-2004 @ 13:26:
Aan wie is bovenstaande gericht?
aan CB neem ik aan (dat meisje van die 'engelstalige' columns...)
Oud 27-02-2004, 15:54
June bug
June bug is offline
Ik heb t helemaal gelezen.. Ik schrijf verder zelf nooit verhalen dus heb er niet echt veel verstand van, maar wat ik ervan vond:
Het verhaal is opzich heel leuk, goed verzonnen, maar ik irriteer me nogal aan het ontbreken van de leestekens en de vele spelfouten. Ik snap dat je op de 13/14e nog niet helemaal foutloos nederlands kan schrijven maar dan zou ik t wel verbeterd hebben voordat je t online zet. Daarbij vind ik dat het -vooral aan het einde- erg gehaast overkomt. Je slaat veel stukken tijd over, maar de stukken die beschreven zijn zijn wel erg gedetailleerd. Dat vind ik dus een beetje vaag lezen.
Oud 27-02-2004, 16:36
duivelaartje
duivelaartje is offline
Wel een leuk verhaal ja.
Maar ik vind het onzin dat je zegt dat je toen je 13/14 was geen leestekens gebruikte omdat dat te moeilijk was.
Toen ik 12 was heb ik een boekje geschreven (heb 't zelf uitgegeven voor vrienden en familie) en ik gebruikte toen ook gewoon leestekens.
Toen ik 13 was heb ik weer een boekje geschreven (weer zelf uitgegeven) en weer gebruikte ik gewoon leestekens.

Dus... ik snap het niet.

Maar ja, het is wel een leuk verhaal. Zitten wel bekende dingen in die je vaak tegenkomt in populaire boeken. Je hebt misschien toch onbewust kleine dingen gehaald uit andere boeken. Maar is niet erg, redelijk prettig om te lezen.
Op die leestekens na...

edit: Ik mis ook alinea's. Dit leest verschrikkelijk onhandig. Wel een leuk verhaal, het loopt lekker.

Laatst gewijzigd op 27-02-2004 om 16:48.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 01:11
KIET
KIET is offline
Iedere schrijfer/schrijfster heeft zijn/haar eigen stijl en manier van schrijven. Die stijl leer je meestal niet aan, die stijl gebruik je als onderdeel van wie je bent. En hoe meer je van jezelf je in een boek/verhaal zet, hoe beter dat meestal is. Let er wel op dat je er geen dagboek of biografie van maakt - tenzij dit natuurlijk de bedoeling is

Ik heb even het eerste stukje gelezen - ik vond dit nu niet het meest ideale tijdstip om alles te lezen, maar ik zal het even op mijn PDA zetten zodat ik iets te doen heb terwijl ik op de trein wacht - maar ik heb op zich wel een aantal op en aanmerkingen.

- De leestekens missen inderdaad, vooral komma-werk is erg belangrijk om mooie zinnen te kunnen maken of om ervoor te zorgen dat zinnen niet teveel door elkaar lopen. Gebruik overigens ook niet te veel komma's.
- Geef ook duidelijk aan wanneer iemand praat, doormiddel van aanhalingstekens.
- Ik ben persoonlijk niet zo'n aanhanger van de ik-vorm, maar dat wil nog niet zeggen dat het ook slecht is.
- Ook de alinea's missen, wat het wat minder overzichtelijk maakt. Een alinea bij een stukje tekst waarin iemand praat is meestal moeilijk uit te lijnen, meestal zegt de persoon wat in het begin van een alinea, en dan komt er de beschrijving nog eens achter. Dit kan ook andersom, of elkaar afwisselen. Als je dit zo doet, let er dan wel op dat je niet per ongeluk de zin van de 1 bij de alinea van de ander zet Ik pas alinea's meestal op de volgende wijze toe - een () vormt 1 spatie:

Laatste zin alinea 1 - tekst.
()()()Begin alinea 2 - tekst.

Meerder alinea's die bij elkaar horen kan je het best van elkaar scheiden met een witregel (eventueel met daarna een gecentreerd * en daarna weer een witregel).
- Je wisselt een beetje af tussen tegenwoordige tijd en verleden tijd meende ik. Ook dit kan erg verwarrend werken. Geef dan duidelijk aan wanneer er een nieuw stukje in een andere tijd komt (bij voorkeur met een witregel).
- Best wel belangrijk: bedenk een titel! Een titel is misschien wel het belangrijkste van het verhaal: het geeft namelijk een beetje de indruk waar het overgaat. Mensen zullen waarschijnlijk sneller een verhaal lezen waarbij ze zich een voorstelling van kunnen maken waar het ongeveer over zal gaan, dan dat ze zich volledig in het onbekende storten. Je zou overigens ook een korte samenvatting kunnen geven zoals je die aantreft achterop een echt boek. Lok de lezer een beetje
- Laatste punt is meer een tip: zoek een beta-lezer. Iemand die je wat tips kan geven en die de fouten eruit zoekt, voordat je de uiteindelijke versie aan iemand anders kan lezen. Zij of hij kan dan ook alvast beoordelen wat goed is, wat niet goed, wat te kort is of juist te uitgebreid.

Dit was meer de opmaak, nu even het verhaal zelf:
Wat ik gelezen heb was - ondanks die ietwat onduidelijke opmaak - zeker niet slecht. Ik heb het vluchtig doorgelezen, en ik vond het op zich leuk geschreven. Ondanks dat ik maar een paar regels gelezen heb denk ik toch wel een beetje te kunnen begrijpen waar het over gaat, maar het is nogal moeilijk om met een paar zinnen uit een hele bladzijde te zeggen dat ik er gelijk door geboeid ben. Verder ben ik niet zo dol op open einden, laat staan als het boek nog niet af is, maar dat is een eigen mening

Ik lees veel fan-fiction of eigen werk, ik ben zelf ook hobbyschrijfer, en ik moet zeggen dat ik werk heb gelezen dat stukken minder was dan dat van jou. Ook wel werk dat beter was, maar als het niet moeilijk zou zijn, zou iedereen het wel doen Dus ga gewoon door met schrijven, en bedenk dan ook altijd voor wie je het doet. De meeste mensen vinden het gewoon leuk om te schrijven (zoals ik) en die trekken zich helemaal niets van het commentaar van anderen aan (zoals ik). Ik raad je aan om er gewoon mee door te gaan als jij het leuk vind om te doen.

Verder is het boek in mijn optiek een rekbaar standpunt: sommige mensen menen na twee velletjes al een boek geschreven hebben, anderen hebben 80 velletjes geschreven en noemen het nog steeds een verhaal (ook zoals ik). Het is alleen wel zo dat mensen het woord boek meestal asioceren met een gebonden stuk schrijfwerk.

Veel succes met schrijven in ieder geval.

Laatst gewijzigd op 28-02-2004 om 01:16.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 10:38
Verwijderd
.

Laatst gewijzigd op 24-11-2009 om 23:23.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 11:27
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik heb gezien.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 11:35
Verwijderd
.

Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 13:49
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Shannon_epica schreef op 03-03-2004 @ 12:35:
Ondertussen staat deel 6 er ook op.

-xxx-
Shannon
Okej, ik ga weer even lezen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2004, 12:29
Verwijderd
.

Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 12:47
duivelaartje
duivelaartje is offline
Sorry, maar ik zie deel 7 wel staan, maar deel 8 niet....
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 15:29
Mother Earth
Mother Earth is offline
Ik heb net ff het eerste deel gelezen en echt geweldig is het niet. Sorry, maar het verhaal boeit me niet echt (het is niet echt orgineel, als je zulk soort verhalen wilt lezen kan je beter carry slee lezen ofzo) en voor een boek is er een beetje te veel conversatie en beetje te weinig diepte. Verder haal je ook nog tijden door elkaar:

Ik ben een beetje opgelucht. Ik ging naar lokaal 247 zoals op het bord stond. Ik had geen zin meer om daar urenlang te staan wachten, voordat ik bereid was om naar binnen te gaan.

ben = tegenwoordige tijd
ging, had, bereid was = vt

Maar dit was natuurlijk pas mijn indruk van het eerste deel, de rest heb ik niet gelezen. Succes met je 2e boek, ben wel benieuwd of het beter is geworden. Ben je wel al begonnen met het schrijven daarvan? Dan kan je misschien al wat delen er op zetten...
Oud 18-03-2004, 17:56
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik heb nu al je 10 delen gelezen. Opzich een goed verhaal. Mooi onderwerp en spanning bouw je redelijk goed op. Maar ik mis soms echt leestekens. Ik hoop dat je in je 2e boek de tijden goed doet en niet zoals in dit verhaal door elkaar. Leest irritant. Maar ik ga zeker de andere delen ook nog lezen hoor.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 11:33
Verwijderd
.

Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 15:17
Mother Earth
Mother Earth is offline
Citaat:
Shannon_epica schreef op 07-04-2004 @ 12:33 :
Heey,

ondertussen staat deel 16 er al op. Mijn tweede boek is heel anders geschreven (met leestekens ). Ik zet het zo snel mogelijk online. Ik snap best dat mensen mijn eerste boek niet geweldig vinden, omdat ik toen pas 13/14 was. Toen heb ik dit gewoon geschreven omdat ik schrijven heel leuk vond, zonder de bedoeling om het uit te gaan geven of zo. Mijn tweede boek wil ik wel uit gaan geven.

-xxxxxx-
Shannon
Ehm... Dus jij wilt je boek uitgeven en op internet zetten? Sorry hoor, maar als je denkt dat het goed genoeg is om uit te geven, zou ik het niet op internet zetten, mensen kunnen dit kopieren en onder hun eigen naam zetten
Oud 07-04-2004, 15:59
Verwijderd
.

Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 16:36
duivelaartje
duivelaartje is offline
Wanneer komt er weer een nieuw vervolg???
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 12:09
Verwijderd
.

Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 12:42
duivelaartje
duivelaartje is offline
Hmmm jammer dat einde...

Was opzich een goed verhaal. Maar ik had echt het idee dat het verhaal nog doorging en ik vind het niet echt op een open einde lijken. Had nog 2 of 3 zinnetjes meer getypt en het was goed geweest.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 20:04
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
k vond het begin van het verhaal leuk, het begon boeiend met dat pest-gedoe....maar dan word het opeens zo haastig geschreven allemaal...neej k vind t gewoon niks want het houd mn aandacht niet vast...maar k hoop dat je volgende verhaal wel goed vond! k zal het zeker gaan lezen...
Reageren

Regels voor berichten