Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En omdat we zoals gezegd genoeg gewend zijn qua kwaliteit, we prijzen niet iedereen de hemel in omdat ze toevallig een verhaaltje hebben geschreven. Dat kan iedereen. Dit forum is goed voor je zelfkritiek. Slecht voor je zelfvertrouwen helaas, maar zelfoverschatting is gelukkig ook niet goed. |
![]() |
||
Citaat:
Charlotte
||
![]() |
Citaat:
![]() Kleinzerig gejammer altijd. (offtopic, bovendien) * Psychologie bedoel ik. ![]() Laatst gewijzigd op 26-02-2004 om 18:21. |
![]() |
|
![]() |
Ik heb even een stuk van het eerste deel gelezen. En het is niet eens zo verschrikkelijk slecht hoor
![]() Maar ik heb meer het idee dat je een lading jeugdboeken hebt genomen. Onder de kopieermachine geplaatst en op internet gedropt. Het komt me toch wel erg bekend voor allemaal. Daarnaast zitten er redelijk wat stijlfouten in. En waar zijn de leestekens!? |
![]() |
|
![]() |
Laat mijn streekgenote eens met rust!
Ik heb de eerste paar regels van je verhaaltje gelezen, beste streekgenote, en hoewel het niet slecht is, is het ook niet goed. Toch vind ik het knap dat je nu al zo'n lang project kan volhouden, dus daarmee zit het goed. Als je nu ook nog goed en boeiend leert schrijven, word je later vast een gelukkige streekgenote. Beste meisje dat veel ophef maakt: als je tot je eigen spijt internetmensen serieus neemt, moet je misschien eens nadenken over de vraag of we jou wel serieus moeten nemen, als internetmens. Daarnaast denken een hoop mensen hier inderdaad dat ze goed zijn, wat uiteraard niet het geval is omdat er nu eenmaal weinigen echt goed zijn. Er zijn echter zeker een paar mensen goed hier, dus misschien moet je die eruit pikken en zwijgend leren? Persoonlijk help ik graag mensen, maar alleen als ik er iets in zie. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik heb t helemaal gelezen.. Ik schrijf verder zelf nooit verhalen dus heb er niet echt veel verstand van, maar wat ik ervan vond:
Het verhaal is opzich heel leuk, goed verzonnen, maar ik irriteer me nogal aan het ontbreken van de leestekens en de vele spelfouten. Ik snap dat je op de 13/14e nog niet helemaal foutloos nederlands kan schrijven maar dan zou ik t wel verbeterd hebben voordat je t online zet. Daarbij vind ik dat het -vooral aan het einde- erg gehaast overkomt. Je slaat veel stukken tijd over, maar de stukken die beschreven zijn zijn wel erg gedetailleerd. Dat vind ik dus een beetje vaag lezen.
|
Wel een leuk verhaal ja.
![]() Maar ik vind het onzin dat je zegt dat je toen je 13/14 was geen leestekens gebruikte omdat dat te moeilijk was. ![]() Toen ik 12 was heb ik een boekje geschreven (heb 't zelf uitgegeven voor vrienden en familie) en ik gebruikte toen ook gewoon leestekens. Toen ik 13 was heb ik weer een boekje geschreven (weer zelf uitgegeven) en weer gebruikte ik gewoon leestekens. Dus... ik snap het niet. ![]() Maar ja, het is wel een leuk verhaal. Zitten wel bekende dingen in die je vaak tegenkomt in populaire boeken. Je hebt misschien toch onbewust kleine dingen gehaald uit andere boeken. Maar is niet erg, redelijk prettig om te lezen. Op die leestekens na... edit: Ik mis ook alinea's. ![]() Laatst gewijzigd op 27-02-2004 om 16:48. |
![]() |
|
Iedere schrijfer/schrijfster heeft zijn/haar eigen stijl en manier van schrijven. Die stijl leer je meestal niet aan, die stijl gebruik je als onderdeel van wie je bent. En hoe meer je van jezelf je in een boek/verhaal zet, hoe beter dat meestal is. Let er wel op dat je er geen dagboek of biografie van maakt - tenzij dit natuurlijk de bedoeling is
![]() Ik heb even het eerste stukje gelezen - ik vond dit nu niet het meest ideale tijdstip om alles te lezen, maar ik zal het even op mijn PDA zetten zodat ik iets te doen heb terwijl ik op de trein wacht ![]() - De leestekens missen inderdaad, vooral komma-werk is erg belangrijk om mooie zinnen te kunnen maken of om ervoor te zorgen dat zinnen niet teveel door elkaar lopen. Gebruik overigens ook niet te veel komma's. - Geef ook duidelijk aan wanneer iemand praat, doormiddel van aanhalingstekens. - Ik ben persoonlijk niet zo'n aanhanger van de ik-vorm, maar dat wil nog niet zeggen dat het ook slecht is. - Ook de alinea's missen, wat het wat minder overzichtelijk maakt. Een alinea bij een stukje tekst waarin iemand praat is meestal moeilijk uit te lijnen, meestal zegt de persoon wat in het begin van een alinea, en dan komt er de beschrijving nog eens achter. Dit kan ook andersom, of elkaar afwisselen. Als je dit zo doet, let er dan wel op dat je niet per ongeluk de zin van de 1 bij de alinea van de ander zet ![]() Laatste zin alinea 1 - tekst. ()()()Begin alinea 2 - tekst. Meerder alinea's die bij elkaar horen kan je het best van elkaar scheiden met een witregel (eventueel met daarna een gecentreerd * en daarna weer een witregel). - Je wisselt een beetje af tussen tegenwoordige tijd en verleden tijd meende ik. Ook dit kan erg verwarrend werken. Geef dan duidelijk aan wanneer er een nieuw stukje in een andere tijd komt (bij voorkeur met een witregel). - Best wel belangrijk: bedenk een titel! Een titel is misschien wel het belangrijkste van het verhaal: het geeft namelijk een beetje de indruk waar het overgaat. Mensen zullen waarschijnlijk sneller een verhaal lezen waarbij ze zich een voorstelling van kunnen maken waar het ongeveer over zal gaan, dan dat ze zich volledig in het onbekende storten. Je zou overigens ook een korte samenvatting kunnen geven zoals je die aantreft achterop een echt boek. Lok de lezer een beetje ![]() - Laatste punt is meer een tip: zoek een beta-lezer. Iemand die je wat tips kan geven en die de fouten eruit zoekt, voordat je de uiteindelijke versie aan iemand anders kan lezen. Zij of hij kan dan ook alvast beoordelen wat goed is, wat niet goed, wat te kort is of juist te uitgebreid. Dit was meer de opmaak, nu even het verhaal zelf: Wat ik gelezen heb was - ondanks die ietwat onduidelijke opmaak - zeker niet slecht. Ik heb het vluchtig doorgelezen, en ik vond het op zich leuk geschreven. Ondanks dat ik maar een paar regels gelezen heb denk ik toch wel een beetje te kunnen begrijpen waar het over gaat, maar het is nogal moeilijk om met een paar zinnen uit een hele bladzijde te zeggen dat ik er gelijk door geboeid ben. Verder ben ik niet zo dol op open einden, laat staan als het boek nog niet af is, maar dat is een eigen mening ![]() Ik lees veel fan-fiction of eigen werk, ik ben zelf ook hobbyschrijfer, en ik moet zeggen dat ik werk heb gelezen dat stukken minder was dan dat van jou. Ook wel werk dat beter was, maar als het niet moeilijk zou zijn, zou iedereen het wel doen ![]() Verder is het boek in mijn optiek een rekbaar standpunt: sommige mensen menen na twee velletjes al een boek geschreven hebben, anderen hebben 80 velletjes geschreven en noemen het nog steeds een verhaal (ook zoals ik). Het is alleen wel zo dat mensen het woord boek meestal asioceren met een gebonden stuk schrijfwerk. Veel succes met schrijven in ieder geval.
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke. Laatst gewijzigd op 28-02-2004 om 01:16. |
![]() |
|
Ik heb net ff het eerste deel gelezen en echt geweldig is het niet.
![]() Ik ben een beetje opgelucht. Ik ging naar lokaal 247 zoals op het bord stond. Ik had geen zin meer om daar urenlang te staan wachten, voordat ik bereid was om naar binnen te gaan. ben = tegenwoordige tijd ging, had, bereid was = vt Maar dit was natuurlijk pas mijn indruk van het eerste deel, de rest heb ik niet gelezen. ![]()
|
Ik heb nu al je 10 delen gelezen.
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
k vond het begin van het verhaal leuk, het begon boeiend met dat pest-gedoe....maar dan word het opeens zo haastig geschreven allemaal...neej k vind t gewoon niks want het houd mn aandacht niet vast...maar k hoop dat je volgende verhaal wel goed vond! k zal het zeker gaan lezen...
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Help ik ben mijn boeken vergeten -dv- | 12 | 26-09-2010 15:44 | |
Studeren |
Boeken mwd Saxion Enschede cagie | 1 | 30-07-2006 20:34 | |
Verhalen & Gedichten |