Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2002, 13:21
-=İMavieİ=-
-=İMavieİ=- is offline
bijvoorbeeld nou laatst zag ik een of andere speech van Bush op tv waarin hij vertelde hoe gevaarlijk landen als Irak, Iran en dergerlijke zijn voor de beschaafde wereld... hij vertelde ook dat Irak zijn volgende doelwit zal worden in de "strijd tegen het terrorisme"

maar stel je nou voor... Irak heeft kernwapens... wat gebeurt er met de wereld als die gebruikt zouden worden?? het zou zo kunnen gebeuren dat er een atoombom word afgevuurd... in 1 klap zou er weer een wereld oorlog zijn alleen dan op een heel andere manier, waar ook wij de Europeanen gevaar lopen... 1 atoombom op Nederland en Nederland is foetsie... +
Bel Lux gedeelte van Duitsland en vast ook nog wel van Engeland en Frankrijk

tis toch een rare gedachte dat mannen als Bin Laden of Sadam Hoessein die wapens hebben?
Oud 11-05-2002, 13:42
PV
PV is offline
bij die vorige keer dat Irak werd aangevallen hebben ze ze toch ook niet gebruikt? Is natuurlijk geen zekerheid dat ze dat bij een volgende keer ook niet zullen doen, maar toch...
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 13:43
Verwijderd
Zozo, best heftig bommetje dat heel noord-west Europa wegvaagt.
Magoed, er worden geen kernwapens gebruikt. Als iemand dat zou doen zou inderdaad door een kettingreactie de volledige wereld vernietigd worden, dus begint niemand eraan.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 13:47
-=İMavieİ=-
-=İMavieİ=- is offline
Citaat:
Als iemand dat zou doen zou inderdaad door een kettingreactie de volledige wereld vernietigd worden, dus begint niemand eraan.
maar kijk...stel je bent Osama... je zit in je laatste bunkertje.. je kan nergens meer heen vluchten en voor je heb je 3 knopjes van een afvuur instalatie (beetje extreem voorbeeld maar goed)

wat kan hem het dan schelen dat de hele wereld vernietigd word? voor hem is zijn doel ondertussen wel duidelijk...
Oud 11-05-2002, 13:53
Chimera
Chimera is offline
Saddam weet donders goed dat als hij een atoombom gebruikt, er van Irak helemaal niks meer overblijft. Bovendien heeft Saddam niet de rakketten om een atoombom in europa te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 14:02
-=İMavieİ=-
-=İMavieİ=- is offline
dat weet je maar nooit natuurlijk... maargoed... als hij weet dat hij ten onder gaat wil hij vast wel wat mensjes in zijn graf meenemen

Citaat:
PV zegt: bij die vorige keer dat Irak werd aangevallen hebben ze ze toch ook niet gebruikt? Is natuurlijk geen zekerheid dat ze dat bij een volgende keer ook niet zullen doen, maar toch...
nee ze hebben geen opvallende wapens als raketten enzo gebruikt... maar weet je nog dat al die Amerikaanse soldaten na de Golf-oorlog ontdekten dat er wel chemische troep gebruikt was tegen hun?
Oud 11-05-2002, 14:39
Verwijderd
Osama wil ook niet dat de hele wereld vernietigd wordt.
Hij heeft z'n hele leven gestreden voor zijn idealen en zo zou hij er eigenhandig voor zorgen dat die nooit meer waargemaakt kunnen worden.

Offtopic:
Look in my face, stare in my soul...die sig...is dat van Godsmack of van Disturbed of...*weet het effe niet meer*
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 14:47
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
-=İMavieİ=- schreef:

nee ze hebben geen opvallende wapens als raketten enzo gebruikt... maar weet je nog dat al die Amerikaanse soldaten na de Golf-oorlog ontdekten dat er wel chemische troep gebruikt was tegen hun?
Wat dacht je ervan dat de US lekker zelf opslag plaatsen heeft gebombardeerd en dat hun eigen troepen benedenwinds lagen ?

-Desecrator
Oud 11-05-2002, 15:33
-=İMavieİ=-
-=İMavieİ=- is offline
ouch dat wist ik nie
Oud 11-05-2002, 15:40
Dutchian
Dutchian is offline
Ik heb een keer gelezen dat je met alle atoombommen in deze wereld...de aarde 3 of 4 keer kan opblazen. Er hoeft echt maar 1 gek op zo'n leuk rood knopje te drukken en die kan meteen een landje wegvagen.
Oud 11-05-2002, 15:41
-=İMavieİ=-
-=İMavieİ=- is offline
jah precies... en we hebben gekken genoeg op deze wereld volgens mij maar daarom denk ik dat een aanval op irak aan de 1e kant wel slim is voordat sadam ze wapens klaar heeft... maar aan de andere kant is het toch wel weer gevaarlijk stel dat ie ze al klaar heeft...
Oud 11-05-2002, 15:56
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
-=İMavieİ=- schreef:
maar daarom denk ik dat een aanval op irak aan de 1e kant wel slim is voordat sadam ze wapens klaar heeft... maar aan de andere kant is het toch wel weer gevaarlijk stel dat ie ze al klaar heeft...
Als je weet waar hij de wapens heeft is dit geen probleem. De raketten van meneer Saddam zijn nogal primitief. Ze lopen allemaal op vloeibare brandstof. Omdat deze stoffen nogal agresief zijn, kun je ze niet continue in de raket hebben zitten, omdat de tank dan tenslotte oplost. Bij een goed uitgekiende pre-emptive strike heeft Saddam de tijd dus niet om te lanceren.

-Desecrator
Oud 11-05-2002, 15:59
Verwijderd
Citaat:
-=İMavieİ=- schreef:
jah precies... en we hebben gekken genoeg op deze wereld volgens mij maar daarom denk ik dat een aanval op irak aan de 1e kant wel slim is voordat sadam ze wapens klaar heeft... maar aan de andere kant is het toch wel weer gevaarlijk stel dat ie ze al klaar heeft...
dan nog kan die weinig beginnen.....

scud's hebben een bereik dat net tot aan israel komt (weet niet precies zeker, ik ben zeer slecht met getallen)

maar kernwapens meoten we niet helemaal wegdoen....

kunnen nog eens handig zijn tegen rondvliegende 'zwerfkeien'
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 18:50
-=İMavieİ=-
-=İMavieİ=- is offline
Citaat:
Als je weet waar hij de wapens heeft is dit geen probleem. De raketten van meneer Saddam zijn nogal primitief. Ze lopen allemaal op vloeibare brandstof. Omdat deze stoffen nogal agresief zijn, kun je ze niet continue in de raket hebben zitten, omdat de tank dan tenslotte oplost. Bij een goed uitgekiende pre-emptive strike heeft Saddam de tijd dus niet om te lanceren.
klinkt logisch... maar toch het blijft gevaarlijk
Oud 11-05-2002, 18:55
Verwijderd
Citaat:
-=İMavieİ=- schreef:
bijvoorbeeld nou laatst zag ik een of andere speech van Bush op tv waarin hij vertelde hoe gevaarlijk landen als Irak, Iran en dergerlijke zijn voor de beschaafde wereld... hij vertelde ook dat Irak zijn volgende doelwit zal worden in de "strijd tegen het terrorisme"
Je neemt die man toch niet serieus?

Citaat:

maar stel je nou voor... Irak heeft kernwapens... wat gebeurt er met de wereld als die gebruikt zouden worden?? het zou zo kunnen gebeuren dat er een atoombom word afgevuurd... in 1 klap zou er weer een wereld oorlog zijn alleen dan op een heel andere manier, waar ook wij de Europeanen gevaar lopen... 1 atoombom op Nederland en Nederland is foetsie... +
Bel Lux gedeelte van Duitsland en vast ook nog wel van Engeland en Frankrijk

tis toch een rare gedachte dat mannen als Bin Laden of Sadam Hoessein die wapens hebben?
Hebben is 1 gebruiken is 2. Zie toch niet zo snel een kernoorlog komen. Voornamelijk omelkaar te bedreigen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten