Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Met zulke denkbeelden is de stap naar `Big Brother´ snel gemaakt. Er zullen inderdaad meer verkeersslachtoffers zijn, maar zoals de TS al zei. In verhouding stelt het niets voor. De kranten publiceren dit alleen om de sensatie die het mogelijk kan veroorzaken. |
![]() |
||
Citaat:
Cijfers blijven altijd op meerdere manieren op te vatten, wat je ook doet. Hier valt niks aan te veranderen
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Zie bijvoorbeeld mijn kritiek op de berichtgeving van Nu.nl over het doden van zeehonden in Canada (verderop op dit forum). Dat journalisten dit doen, staat buiten kijf en is al jaren een groot punt van discussie. Met de dood van Pim Fortuyn is die discussie nog eens hoog opgelaaid, toen journalisten erachter kwamen, dat ze misschien toch niet zo 'objectief' hebben bericht als dat zij dachten. (lees bijvoorbeeld "Medialogica" van de Raad voor Maatschappelijke Ontwikkeling (Hier te downloaden)) Citaat:
Citaat:
--- Overigens ben ik het hartgronding eens met Optima's kritiek (maar dat is waarschijnlijk al duidelijk). Laatst gewijzigd op 22-04-2004 om 18:55. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
In ieder geval is dat zo voor beginnend automobilisten, verder weet ik het ook niet.
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
mijn excuses ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Helaas voor journalisten dat hun praktijk anders is. Een aantal voorbeelden: media zijn wel overwegend links (Schudson, The Power of News)), maar - hoe ironisch - de berichtgeving is hierdoor meer rechts, omdat ze niet voor links versleten willen worden. However: het gaat hier niet om of journalisten links of rechts zijn, maar of journalisten wel zo objectief als mogelijk berichtgeven - en dat blijkt zeker niet altijd te gebeuren (zie RMO, Medialogica). Wat betreft Pim Fortuyn: dit onderwerp hebben journalisten zelf getaboeïseerd door (overigens zinloze) kreten als 'de kogel kwam van links' effectief te weerleggen. Neemt niet weg, dat zij er wel achter zijn gekomen, dat zij niet objectief berichten (politiek links of rechts daargelaten). Citaat:
Overigens studeer ik binnenkort af van de wetenschappelijke opleiding Media en Journalistiek met dit onderwerp als aanleiding. Schandalig genoeg verneem ik van medestudenten, die hiervoor de HBO journalistiek hebben afgerond, dat dit soort zaken niet op die opleiding wordt geleerd - 'want de journalistiek heeft het nooit gedaan, nee zeg; het idee alleen al'. Het is dit gebrek aan zelfreflexie dat de journalistiek in de afgelopen jaren in de problemen heeft gebracht (Oosterbaan, Het programma van de krant). Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
weetje wat ik helemaal treurig vind? dat het kabinet meteen met een spoeddebat komt als de nederlandse kamp door een granaatje in gevaar kwam! ooooooooooe stel je voor, een nederlandse gewonde! dat moeten we niet hebben natuurlijk...
Ik vind dat ze niet moeten aanstellen.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |